וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף במיל' עמוס גלעד קורא לעונש חמור למרגלים האיראניים: "להוקיע מהחברה"

עודכן לאחרונה: 23.10.2024 / 13:58

ראש אמ"ן בחטיבת המחקר לשעבר טען כי הנאשמים בריגול סיכנו את ביטחון מדינת ישראל, וכי אין להם מקום בחברה שלנו. "צריך לפעול בכל האמצעים נגדם בענישה חמורה, כולל שלילת אזרחותם", אמר בראיון לוואלה. "מעשה מתועב של שיתוף פעולה עם אויב בזמן מלחמה - הפשע הכי חמור"

הגשת כתב אישום לחשודים בריגול איראן/רוני כנפו

האלוף (במיל') עמוס גלעד, ראש אמ"ן בחטיבת המחקר לשעבר, קורא לתת את העונש החמור ביותר עבור המרגלים האיראניים החשודים בריגול למען האויב. בראיון לוואלה, הוא קרא להוציאם מהחברה הישראלית ולהעניש אותם במלוא החומרה, כמענה על מעשיהם החמורים.

"מעשים כאלה אינם יכולים לעבור בריצוי פשוט במידה ויורשעו צריך להוקיע אותם ממדינת ישראל לתמיד", אמר גלעד. "הם בגדו במדינה, וסיכנו את ביטחון מדינת ישראל. אין מקום בחברה שלנו לאנשים כאלה".

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום חמור נגד 7 נאשמים כבני 19-23, תושבי בית צפאפא בירושלים, בגין עבירות ביטחוניות חמורות, לאחר שבהכוונה איראנית ניסו לחסל מדען גרעין ישראלי. בין העבירות: סיוע לאויב במלחמה ומסירת ידיעות לאויב, הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בסוף הדיון האריך בית המשפט את מעצרם, והוחלט כי הדיון הבא בעניינם יתקיים ב-31 באוקטובר.

עמוס גלעד. ראובן קסטרו
"בגדו במדינה, וסיכנו את ביטחון מדינת ישראל". האלוף במיל' עמוס גלעד/ראובן קסטרו

על פי כתב האישום, במהלך חודש ספטמבר האחרון הופעל הנאשם המרכזי, ראמי עליאן, על ידי סוכן איראני באמצעות הטלגרם וביצע עבורו משימות שונות, בעצמו ובשיתוף אחרים. במסגרת הקשר ביניהם, הורה הסוכן האיראני לנאשם עליאן לאסוף מידע על מדען גרעין ישראלי לצורך חיסולו שלו ושל בני משפחתו. כמו כן, הורה הסוכן האיראני לעליאן לצלם את מכון ויצמן למדע ברחובות, שם התגוררו המדען ובני משפחתו. הנאשם נעזר בחלק מהנאשמים לביצוע המשימה, אך משנתקלו בעמדת הביטחון במכון ויצמן - צילמו רק את הכניסה. לטובת קידום משימת החיסול רכש עליאן נשק לביצוע החיסול, אך טרם השלמת תוכניתו הוא נעצר.

האלוף במיל' גלעד אמר כי תפיסת המרגלים זה הישג חשוב "האיום האיראני הוא החמור ביותר מקום המדינה, יחד עם זאת, הסיכולים הם חדשות טובות למדינת ישראל", אמר. "מערכת הביטחון פועלת בצורה מרשימה למרות התופעה המפתיעה של איראן בגיוס סוכנים ישראלים, 4 חשיפות של סוכנים איראניים בתוך חודש ימים הן הצלחה למערכת הבטחון והשב"כ. לאיראן כישלון בולט יותר מההצלחות המעטות".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
אחד מכלי הרכב אותם הציתו חלק מהמחבלים, תושבי בית צפאפא החשודים בריגול לטובת איראן,באזור עין כרם 

.. דוברות משטרת ישראל
"אין מקום בחברה שלנו לאנשים כאלה". אחד מכלי הרכב אותם הציתו החשודים בריגול/דוברות משטרת ישראל

"במידה והחשודים בריגול לטובת איראן אכן יורשעו, צריך לפעול בכל האמצעים נגדם בענישה החמורה ביותר כולל שלילת אזרחותם", טען האלוף במיל'. "הנאשמים עשו מעשה מתועב של שיתוף פעולה עם אויב בזמן מלחמה, זה הפשע הכי חמור".

בנוסף, התייחס גלעד ל-101 החטופים שעדיין בשבי ואמר כי ההישגים צריכים לגרום להחזרתם הביתה. "מלבד להישגים הצבאיים צריך גם הישגים מדיניים שיכלול בראש ובראשונה את החזרת החטופים ואת תושבי הצפון לביתם, צה"ל הפליט מכותיו באויב עד כה למעלה ממה שהיה ניתן להעריך", אמר. "איראן היא אויב מר ומתועב ובכל הקשור לפעולות נגדה צריך להשאיר בדיונים סגורים אחרת אנחנו משרתים את האויב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully