וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאה ישראלית התבטאה נגד החלל אל"מ דקסה - בהסתדרות הרפואית דרשו השעיה

עודכן לאחרונה: 23.10.2024 / 10:27

ד"ר פלאח פרסמה תמונה של אל"מ דקסה לצד הכיתוב "זה גורלו של כל פושע - ההתנגדות נוקמת". יו"ר הלשכה לאתיקה: "מומלץ לרופאים לשקול היטב את דבריהם לפני שהם מתבטאים בפומבי". שר הבריאות פנה למנכ"ל משרדו כדי לבחון צעדים נגד הרופאה בעלת רישיון ישראלי, שעובדת בחו"ל

בווידאו: לווית אחסאן דקסה. 21.10.24/אתר רשמי

יו"ר הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל פנה במכתב רשמי למשרד הבריאות כדי לשקול להתלות את הרישיון של הרופאה שהתבטאה ברשתות החברתיות נגד חלל צה"ל אל"מ אחסאן דקסה - כך נודע היום (רביעי) לוואלה.

בפרסום המדובר של ד"ר בתלה פלאח נראה תמונתו של אל"מ דקסה, לצד הכיתוב "שיהיה זה גורלו של כל פושע- ההתנגדות נוקמת". לאחר פרסום הדברים, התעורר זעם גדול בקרב אנשי הרפואה בישראל.

במכתבו ציין ד"ר ולפיש, יו"ר הלשכה לאתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל, כי כבר בשנת 2014 ניתנו הנחיות ברורות לרופאים להתבטא באיפוק ובאחריות כאשר הם מביעים את עמדותיהם בתקשורת וברשתות החברתיות, במיוחד בתקופות רגישות מבחינה פוליטית וחברתית.

הפוסט שכתבה ד"ר בתלה פלאח נגד אל"מ אחסאן דקסה שנפל בג'באליה, 23 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפוסט שכתבה ד"ר בתלה פלאח נגד אל"מ אחסאן דקסה שנפל בג'באליה, 23 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"הזכות לחופש הביטוי שמורה לכלל אזרחי המדינה, ובכללם לרופאים", כתב ד"ר ולפיש. "אך עם זאת, על רופאים לנהוג בכבוד, סובלנות ואחריות בדבריהם, במיוחד כאשר מדובר במסגרת מקצועית", כתב. "מומלץ לרופאים לשקול היטב את דבריהם לפני שהם מתבטאים בפומבי, כדי למנוע פגיעה בכבוד המקצוע".

קודם למכתב, גם שר הבריאות אוריאל בוסו פנה למנכ"ל משרד הבריאות ולהסתדרות הרפואית בישראל וביקש לבחון כיצד ניתן לפעול נגד ד"ר בתלה פלאח, שבעלת רישיון ישראלי ועובדת בימים אלו בחו"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפוסט שכתבה ד"ר בתלה פלאח נגד אל"מ אחסאן דקסה שנפל בג'באליה, 23 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפוסט שכתבה ד"ר בתלה פלאח נגד אל"מ אחסאן דקסה שנפל בג'באליה, 23 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משרד הבריאות שוקל את הצעד של התליית רישיון הרפואה של ד"ר פלאח, בעוד קולות רבים במערכת הבריאות קוראים להחמיר את הנהלים לגבי התבטאויות פומביות של אנשי רפואה. ד"ר בתלה פלאח טרם הגיבה לפרסום התלונה נגדה.

המקרה הנוכחי מעלה שאלות חשובות לגבי גבולות חופש הביטוי של רופאים ואנשי מקצוע אחרים במערכת הבריאות, וכיצד הם צריכים לנהוג כאשר הם מביעים דעותיהם בפלטפורמות ציבוריות. על פי כללי האתיקה, רופאים נדרשים לשמור על כבוד המקצוע ולהתבטא באיפוק כאשר הם מביעים דעות שעלולות להיות שנויות במחלוקת.

בקרב אנשי הרפואה בישראל, מקווים שהאירוע הנוכחי ישמש תזכורת לרופאים להקפיד על התנהלות מקצועית גם מחוץ למסגרת העבודה, ולהימנע מהתבטאויות שעלולות לפגוע באמון הציבור במערכת הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully