וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעבור 12 שעות: הכטב"ם שנעלם אותר - בצה"ל בודקים מדוע התרסק

עודכן לאחרונה: 23.10.2024 / 8:58

לפי הערכות, הכטב"ם התרסק בגלל תקלה או שנתיב הטיסה שלו השתבש כתוצאה מלוחמה אלקטרונית שהופעלה נגדו. הממצאים הועברו לבדיקת מומחים. גורם צבאי אישר לוואלה כי הכטב"ם אותר בשטח פתוח באזור יקנעם

תקיפות צה"ל בלבנון, 23 באוקטובר 2024/דובר צה"ל

כוחות של פיקוד העורף שסרקו את השטח בצפון הארץ בעקבות ריבוי האזעקות הצליחו לאתר הבוקר (רביעי) את הכטב"ם שאחריו רדפו בחיל האוויר אמש ואיבדו איתו קשר עין. גורם צבאי אישר לוואלה כי הכטב"ם אותר בשטח פתוח באזור יקנעם. לפי הערכות בצה"ל, הכטב"ם התרסק בגלל תקלה או שנתיב הטיסה שלו השתבש כתוצאה מלוחמה אלקטרונית שהופעלה נגדו. הממצאים הועברו לבדיקת מומחים.

צה"ל מסר הבוקר כי כוחות איתרו את הכלי, כשלאחר תחקור ראשוני עולה כי הכלי ככל הנראה הופל על ידי צה"ל בשטח פתוח במרחב. במהלך האירוע הופעלו התרעות באיזורים נוספים על פי מדיניות התרעות, לאור מסלול חזוי ולאור הרצון להבטיח את בטחונם של האזרחים.

חשש לחדירת כלי טיס עוין בצפון. 22 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התרסק בגלל תקלה או שנתיב הטיסה שלו השתבש כתוצאה מלוחמה אלקטרונית. הכטב"ם בשמי ישראל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חיל האוויר זיהה אמש כטב"ם חשוד שחדר מלבנון והפעיל את כלל המערכות לזהות, לעקוב, ליירט וליישם לקחים מפגיעת הכטב"ם בבא"ח גולני. לכן, התריע בפני מרחבים גדולים יותר לעבור למרחב מוגן עד שיבינו לאן נעלם הכטב"ם.

מדובר במחדל בעיקר בבניין הכוח לאורך שנים. חיל האוויר בפרט וצה"ל בכלל נתפסו לא מוכנים להתמודד עם כטב"מים, חרף העובדה שהאיום בא לידי ביטוי במלחמת האזרחים בסוריה ולאחר מכן בין אוקראינה לרוסיה - כשמלחמות אלו מתודלקת על ידי כטב"מים איראנים שהועברו גם לידי חיזבאללה.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
חדר אוכל בבסיס בו נפל כטב"ם, 13 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יישמו לקחים מפגיעת הכטב"ם בבא"ח גולני. חדר האוכל בבסיס שנפגע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורמי ביטחון מסרו כי "צה"ל ומשרד הביטחון מפעילים מאמצים רבים לצמצם את הפערים ולהדביק פער של שנים כדי לשפר את המענה המבצעי ויש הצלחות".

קציני מילואים בחיל הים אומרים כי נכון יהיה להרחיב את האחריות של ספינות הטילים ביירוט כלי טיס לא מאוישים מאחר והיכולות שלהם יכולים לסייע לא רק באיומים מלבנון אלא גם מתימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully