וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנשים קיבלו 300 קלוריות ביום, הגברים פחות": כנס חירום של רופאים למען החטופים

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 16:38

האירוע דן בהשלכות הבריאותיות הקשות שחווים 101 החטופים, הנתונים בשבי מעל שנה. מומחים הזהירו מהתדרדרות פיזית ונפשית מתמשכת ומנזקים ארוכי טווח, כשנשקלת גם שביתת רופאים כמחאה על הקיפאון במגעים להשבתם: "אף אחד לא חזר במצב תזונתי טוב, הם ליקקו את הצלחות מייאוש"

רון קיבוי נפגש עם הוריו בבית החולים שיבא/ללא קרדיט

כנס חירום של רופאים ורופאות להצלת החטופים התקיים היום (שלישי) בספרייה הלאומית בירושלים. כ-150 אנשי רפואה השתתפו בכנס ודנו בהשפעות הרפואיות החמורות של 101 החטופים שנמצאים בשבי ובדחיפות לשחרר אותם במהרה וגם באזהרה נוספת מפני שביתת רופאים במידה והקיפאון יימשך.

פרופ' אבי עורי, מאבות הרפואה השיקומית בישראל ופדוי שבי ממלחמת יום הכיפורים, סיפר בכנס על תקופתו בשבי ואמר כי "בשבי המצרי חוויתי בידוד, עינויים וחוסר טיפול רפואי. אז ירדתי 20 קילו ממשקלי, אני מאמין כי מצבם של החטופים כיום חמור יותר".

ד"ר אמיר בלומנפלד, לשעבר ראש ענף טראומה בחיל הרפואה בצה"ל, סיפר בכנס כי "אנחנו נמצאים ביום ה-382, וההשלכות והתנאים שהחטופים נמצאים חמורות. "רבים מהם כבר חשים דיכאון, חרדה, דיכוי של המערכת החיסונית, יש להם נטייה לזיהומים, שינויים בלחץ הדם וללא טיפול רפואי הולם חלק מהבעיות ימשיכו איתם גם אחרי שובם ולאורך חייהם".

כנס רופאים למען החטופים. רופאים למען החטופים, אתר רשמי
"ללא טיפול רפואי הולם חלק מהבעיות ימשיכו איתם גם אחרי שובם ולאורך חייהם". כנס רופאים למען החטופים/אתר רשמי, רופאים למען החטופים
כנס חירום רופאים למען חטופים. רופאים למען חטופים, אתר רשמי
"אני מאמין כי מצבם של החטופים כיום חמור יותר". פרופ' אבי עורי/אתר רשמי, רופאים למען חטופים

מיטל בנימין, מהמחלקה לתזונה בבית החולים שיבא, סיפרה על החטופים שטיפלה בהם במחלקת השבים של בית החולים ועל הההשלכות הרפואיות הקשות שהם עדיין מתמודדים איתם. "מבין החטופים ששבו הביתה, אף אחד לא חזר במצב תזונתי טוב, הם ליקקו את הצלחות מתוך ייאוש", הדגישה.

"החטופים והחטופות סבלו מתת תזונה קשה, איבדו משקל משמעותי מגופם ומסת שריר. עוד סיפרה כי "הנשים קיבלו כ-300 קלוריות ביום, פיתה אחת ומעט אורז. הגברים - פחות מכך, 2 תמרים ליום". בכנס הציגו מומחים מתחומי רפואה שונים את הקשיים הפיזיים והנפשיים שחווים החטופים, אשר מתמודדים עם תנאים קשים ומסוכנים במנהרות חמאס.

בין המשתתפים בכנס, נכח גם ד"ר אורן ערן, שסגר את מרפאתו בעוטף ולדבריו עד שהחטופים לא חוזרים הוא לא חוזר למקצוע הרפואה. "אני מלווה את האוכלוסייה בעוטף מאז 8 באוקטובר. והמצב הוא נורא. זו האוכלוסייה שנפגעה הכי קשה ואנחנו רואים את זה יום יום, המצב שלהם מחמיר בכל יום. הכל מתפרק גם מבחינה פיזית וגם נפשית. הריפוי יחל רק ברגע שהם יהיו בבית. הריפוי של העוטף וגם של כל המדינה זה החזרת החטופים שלנו - כולם".

ד"ר ערן מספר כי הוא היום נמצא בירושלים וצועק מול הכנסת במטרה שמשהו מהנרמול הזה ישתנה. "הגעתי למצב שאני פשוט לא יכול יותר. בידיעה מלאה שגם אם אני סוגר את המרפאות ויוצא וצועק פה מול הכנסת, יכול להיות שאף אחד לא יקשיב, אבל אני פשוט לא יכולתי לפעול אחרת. אז בגלל זה אני פה. זה מה שאני קורא לכולם לעשות, להגיע, לעצור הכל, להגיע לפה, להצטרף, לכולם, לא רק לאנשי מערכת הבריאות".

כנס חירום רופאים למען חטופים. רופאים למען חטופים, אתר רשמי
"אף אחד לא חזר במצב תזונתי טוב, הם ליקקו את הצלחות מתוך ייאוש". מיטל בנימין/אתר רשמי, רופאים למען חטופים

מארגני הכנס מארגון "רופאים למען החטופים", מסרו בסיום הכנס: "הכנס היום מהווה קריאה נחרצת לממשלת ישראל: השיבו את החטופים הביתה! למעלה משנה הם נמקים במחילות חמאס, חלקם עם מחלות רקע ופציעות חמורות. המשמעות הרפואית קריטית. שביתת רופאים היא אמצעי לגיטימי ורבים מאיתנו שוקלים לנקוט בו ככל שממשלת ישראל לא תקדם עסקה מיידית להשבת החטופים הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully