וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מאבק בין השר בן גביר לרב הכותל - חניית המקורבים היוקרתית בכותל המערבי נסגרה

עודכן לאחרונה: 22.10.2024 / 15:13

החניה, סביבה מתנהל ויכוח במשך שנים, נמצאת בשליטתו המוחלטת של הרב רבינוביץ', שאחראי על אישור הנפקת ההיתרים, דבר שעורר זעם ציבורי רב במספר הזדמנויות. לטענת השר לביטחון לאומי הקרן מנהלת מדיניות מפלה בנושא היתרי החניה: "לא עוד הפליה וקומבינות"

בווידאו:השר איתמר בן גביר נכנס להר הבית במהלך חול המועד סוכות, 20 באוקטובר 2024/בידינו

המשטרה סגרה אתמול (שני) את החנייה הסמוכה לרחבת הכותל בירושלים בגלל ויכוח של בן גביר עם הרב רבינוביץ'. מאז ההחלטה, פוליטיקאים, אח"מים, אדמו"רים, רבנים וראשי ערים או מתפללים בעלי היתר קבוע אינם מורשים לחנות במקום. חניית המקורבים בכותל המערבי צמודה מאוד לרחבת התפילה, יש בה מקומות חנייה בודדים ומלבד רשימה שהנפיקה הקרן למורשת הכותל על פי קריטריונים למנהיגי ציבור, עוזריהם וידוענים, חונים בה גם קציני משטרה ואנשים נוספים בהתאם לאישור שקיבלו מראש מהקרן למורשת הכותל וזאת על בסיס מקום פנוי.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בטקס הענקת דרגות ומינויים לקציני משטרה  . 23 בספטמבר 2024. דוברות משטרת ישראל
"מה שהיה לא יהיה". השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר/דוברות משטרת ישראל

במשך שנים התנהל ויכוח על רחבת החנייה היוקרתית ורבים פעלו מול רב הכותל כדי לקבל לעצמם אישור חנייה. השליטה המוחלטת של הרב רבינוביץ' בהנפקת ההיתרים גררה זעם ציבורי רב במספר הזדמנויות וכעת הויכוח התעורר מחדש. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טוען כי הקרן מנהלת מדיניות מפלה ובסביבתו אומרים כי השר החליט שנגמרו "ימי הקומבינות וההיתרים רק למקורבים".

לפי סביבתו של השר, הזעם של בן גביר התעורר לאחר שאתמול קייס ליג'לם דסלין ביקש להחנות את הרכב שבאמצעותו הגיע בחניה המיועדת לרבנים, אבל הוא לא הורשה להיכנס. בן גביר דרש מהמשטרה לעצור את הסדרי הכניסה לחנייה עד לבדיקתם מחדש. בסביבת השר בן גביר הוסיפו: "מה שהיה לא יהיה. הכניסה לכותל עם רכב תהיה במקרים של אנשים עם מוגבלויות, רבני כל העדות ולא רבנים שמקורבים, ואישי ציבור. לא עוד הפליה וקומבינות. שהרב שמואל רבינוביץ' ישנה את ההתנהלות - או שהמשטרה תנהל את הכניסות לכותל".

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב
ברכת הכהנים בכותל, 25 באפריל 2024. Chaim Goldbergl, פלאש 90
הכותל המערבי, 2024/פלאש 90, Chaim Goldbergl

בקרן למורשת הכותל רמזו בתגובה כי בן גביר הורה למשטרה לסגור את החנייה כנקמה על כך שפירקו מתקן לא חוקי ולא בטיחותי בתוך שטח הכותל שתכליתו מתן הצללה לעולים להר הבית. בתגובה נמסר: "הקרן למורשת הכותל המערבי מצרה על החלטת משטרת ישראל לנקוט 'בצעדי ענישה' כנגד באי הכותל, בהם אנשים נכים ומונשמים, לאחר שהקרן פירקה מתקן לא חוקי ולא בטיחותי, שהותקן בשטח הכותל ע"י גוף המתקרא 'מינהלת הר הבית' שתכליתו מתן הצללה לעולים להר הבית. הקרן למורשת הכותל המערבי מתקשה לקבל את דבריהם של קציני משטרה הטוענים כי מדובר בהוראה מלמעלה בתגובה לפרוק המבנה הלא חוקי והלא בטיחותי".

עוד נמסר: "יודגש כי בניגוד להודעת לשכת השר בן גביר: מנהיג הדת האתיופי שהגיע אתמול לכותל המערבי לא הורשה להכנס עם רכבו בהנחיית המשטרה לאחר שזו חסמה את הכניסה לחניה. בניגוד לטענת לשכת השר, הכניסה לכותל מתנהלת בשקיפות מלאה על פי התקנון המופיע באתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully