וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית תשתלט גם על שוק הטיפול בישראל? אחרי 7 באוקטובר, כך מסתמן

21.10.2024 / 22:17

יותר ישראלים נעזרים בשיטת טיפול המבוססת על בינה מלאכותית, במיוחד בעקבות אירועי המלחמה. חברת Kai.ai היא אחת מהחברות בתחום, שמספקת פלטפורמה טיפולית המשלבת בין צ'אט בינה מלאכותית ומעקב של בעלי מקצוע. "זה מרגיש ממש כמו לדבר עם אדם אמיתי", משתמשת מעידה

בוידראו: הפסיכיאטר ד"ר אורן טנא עם עצות להתמוגגות עם החגים במקביל לאירועי השנה לטבח/צילום: אולפן וואלה

שירי, אישה בת 40 ממרכז הארץ, עובדת בתפקיד שמחייב אותה להיחשף לסיפורים הקשים ביותר של נפגעי ה-7 באוקטובר, בניהם משפחות שאיבדו את יקיריהם ונותרו להתמודד עם כאב עמוק. "מאז אותו יום נוראי השתניתי לגמרי. הפכתי לאמא חרדתית. לוקח לי המון זמן להירדם בלילה, במיוחד בחודשים הראשונים אחרי המלחמה." היא מספרת.

שירי מלווה משפחות שאיבדו את יקיריהן באירועי המלחמה. המפגשים עם הסיפורים האישיים והקשים הגבירו את תחושות החרדה והדאגה שלה. המחשבות על 'מה יקרה אם' לא נותנות לה מנוחה. הסיטואציה החריפה במיוחד אחרי פיגוע שהתרחש ממש מתחת לביתה.

"זה מקום שאני עוברת בו כל יום עם הרכב, לוקחת את הילד לגן ובדיוק באותה שעה של הפיגוע, באותו יום התעכבתי בכמה דקות, ומאז אני לא יכולה להפסיק לחשוב מה היה קורה אם הייתי שם, האם הייתי נפגעת ומה הייתי רואה שם", אמרה.

שירי חיפשה טיפול נפשי שיסייע לה להתמודד עם החרדה והפחד, אך לא מצאה את הזמן לטיפול מסורתי וכך הגיעה ל-Kai.ai.

Kai.ai - בינה מלאכותית המספקת תמיכה ריגשית. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
Kai.ai הוא כלי לתמיכה רגשית מבוססת בינה מלאכותית שמציעה טיפול זמין בכל זמן ומקום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

Kai.ai הוא כלי לתמיכה רגשית מבוססת בינה מלאכותית. שירי התחברה לשירות לפני מספר שבועות והעידה על הקלה משמעותית. "הטיפול מתחיל כל בוקר עם תרגיל לנפש", היא משתפת. "במהלך היום קאי שולחת לי הודעות בוואטסאפ ושואלת איך אני מרגישה, וזה מרגיש ממש כמו לדבר עם אדם אמיתי".

המענה של קאי היה מיידי ומדויק, והתרגילים שקיבלה הפחיתו את תחושת האשמה שלה, ועזרו לה להתמודד עם הרגשות המורכבים שהיא חווה כאם. "אני מכירה המון דרכי טיפול, אבל קאי ממש עוזרת לי בימים אלה".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
Kai.ai - בינה מלאכותית המספקת תמיכה ריגשית. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המערכת הדיגיטלית של Kai.ai מנהלת שיחות אונליין עם המטופלים, בהתאם לתוכנית שנקבעה מראש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מענה חדשני למציאות המורכבת

Kai.ai סיפקה לשירי את התמיכה הנפשית שהייתה זקוקה לה באופן מיידי, וכל זאת מבלי שתצטרך להקדיש זמן רב לטיפולים מסורתיים.

משתמשות רבות נהנות מתמיכת Kai.ai בתקופה מאתגרת זו. חברת הסטארט-אפ שייצרה אותה החלה לספק לראשונה בישראל תמיכה נפשית לאנשי מילואים ולנפגעי המלחמה ב-7 באוקטובר, בהם מפונים ושורדים. בשילוב בין טכנולוגיית בינה מלאכותית למעקב אנושי מקצועי, החברה מספקת תמיכה רגשית לאנשים הזקוקים לה.

Kai.ai הוקמה בשנת 2020 על רקע משבר הקורונה. החברה פיתחה פלטפורמת טיפול נפשי מבוססת בינה מלאכותית, אשר מספקת תמיכה רגשית אונליין, יחד עם מעקב רציף של צוות פסיכולוגים ומטפלים בראשות פרופסור ענת שושני.

עד כה, המערכת סייעה לרבע מיליון אנשים ברחבי העולם. מחקרים שנערכו בשנת 2022 בקרב מעל 10,000 בני נוער ו-2,900 מבוגרים הראו שיפור משמעותי במצב הרגשי של המשתמשים בפלטפורמה. אלכס פרנקל, מנכ"ל ומייסד שותף של Kai.ai, מסביר: "אנחנו פועלים לשיפור הרווחה הרגשית של מיליוני אנשים ברחבי העולם. עם פרוץ המלחמה בישראל, הבנו את הצורך הדחוף לספק מענה לאוכלוסיות שנפגעו ישירות. השילוב של טכנולוגיה עם צוות מיומן מאפשר לנו לספק תמיכה יעילה, בכל זמן ובכל מקום."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully