וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מיליוני דולרים: צה"ל תקף מפקדות ואתרים בהם אוחסנו כספים של חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 10:37

הכספים אוחסנו בין היתר בנכסים של אגודת קרצ' אלחסן, אשר מממנת את פעילות הטרור של חיזבאללה, לרבות רכישת אמצעי לחימה, ולשם תשלום וחלוקת משכורת לפעילים. חיזבאללה אחסן מאות מיליוני דולרים בסניפי האגודה, בהם כספים שמשויכים באופן ישיר לארגון

בווידאו:צה"ל תקף מפקדות ואתרים בהם אוחסנו כספים של הזרוע הצבאית של חיזבאללה ששימשו לפעילות טרור/דובר צה"ל

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה (שני) בביירות, בעומק ובדרום לבנון, ובהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין, עשרות מפקדות ואתרים בהם אוחסנו כספים רבים ששימשו את הזרוע הצבאית של ארגון חיזבאללה לפעילות טרור נגד מדינת ישראל.

כספים אלו, אוחסנו בין היתר בנכסים של אגודת קרצ' אלחסן, אשר מממנת את פעילות הטרור של חיזבאללה באופן ישיר, לרבות רכישת אמצעי לחימה, ולשם תשלום וחלוקת משכורת לפעילי הזרוע הצבאית של חזבאללה. חיזבאללה אחסן מאות מיליוני דולרים בסניפי האגודה, בהם כספים שמשויכים באופן ישיר לארגון.

טרם התקיפות בצה''ל נקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, הכוללות אזהרות רבות בפלטפורמות שונות לאוכלוסייה באזור.

דובר צה"ל בערבית אלוף משנה אביחי אדרעי, הזהיר אמש את תושבי בירת לבנון לפני תקיפות צה''ל באזור: "כוחות צה"ל יחלו לתקוף בשעות הקרובות תשתיות השייכות לאגודת "אלקרד אלחסן" - התרחקו מהמבנים שלהם מיד" "אגודת אלקרד אלחסן משתתפת במימון פעילות הטרור של ארגון חיזבאללה נגד ישראל, ולכן צה"ל החליט לתקוף את תשתיות הטרור הללו.

בניין בדאחייה קורס לאחר שהופצץ על ידי צה"ל, 21 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"ביירות בלהבות". בניין בדאחייה קורס לאחר שהופצץ על ידי צה"ל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עד כה צה"ל לא פגע בכוח הכלכלי של חיזבאללה. חלק ניכר מהכלכלה של ארגון הטרור מבוסס כסף איראני שעובר דרך סוריה ומשם מגיע ללבנון במזוודות. מדובר על כמאות מיליוני דולרים עד מיליארד דולר בשנה. רוב התקציב הזה מיועד למשכורות, והיתר לתחזוקת תשתיות ומבני טרור. עד היום, חיזבאללה הוא המעסיק בגדול ביותר בלבנון.

במהלך הפעולה הותקפו בהיקף גדול במיוחד מבנים בעיר. ההערכות בצה"ל הן שהתקיפות יפגעו במערכת יחסי האמון בין הפעילי חיזבאללה לבנק. הפעילים מחזיקים בתווי קנייה, כרטיסי מועדון, וכרטיסי אשראי שהתקיפות צפויות לשבש את היכולת להשתמש בהם. בצה"ל מדגישים כי המערכת הבנקאית של חיזבאללה מממנת גם עסקים קטנים, רשויות מקומיות, חינוך ורפואה.

ישנן תשתיות כלכליות נוספות של חיזבאללה שצפויות להיפגע, כולל מקומות מסתור בהם מאוכסן זהב ודולרים. המתקפה צפויה לערער ככלל את היכולות של חיזבאללה לשלם משכורות ותסייע בהגברת הלחץ על הארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תקיפה בדאחייה , לבנון.30 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפות בדאחייה בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב למתקפה הישראלית על הנכסים הכלכליים של חיזבאללה: "ביירות בלהבות. מתקפה ישראלית נרחבת אתמול על התשתיות הפיננסיות של ארגון הטרור חיזבאללה בביירות וברחבי לבנון. להבות ענק נראו מעל שמי ביירות כאשר למעלה מ-15 בניינים הופצצו לאחר מתן התרעת פינוי לתושבים. חיזבאללה שילם וישלם מחיר כבד על הפגיעה בתושבי הצפון והירי לעבר ישראל. נמשיך להכות בזרוע התמנון האיראנית - עד לקריסתה", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • צה''ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully