וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהממשלה רק מבעירה את השטח - אל תתפלאו שההסלמה מירדן מגיעה

אפרים סנה

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 18:44

הפיגוע בנאות הכיכר בו נפצעו 2 חיילים הגיע שאנו זחוחים מחיסול סינוואר. אם לא נשים לב, ירדן - שאיראן מנסה לערער את יציבותה מול ישראל, תהפוך לזירת לחימה נוספת. כששרים בכירים נוקטים במעשים פרובוקטיביים המחמירים את מצוקת הפלסטינים, התלקחות היא רק עניין של זמן

סיכול הברחת הנשקים מגבול ירדן. צילום: דוברות המשטרה/מעריב

הפיגוע במושב נאות הכיכר, על גבול ירדן בדרום ים המלח, הוא איתות אזהרה. הוא בא כאשר אנו זחוחים משהו מההצלחה בחיסול סינוואר, ושבעי רצון, חרף המחיר הכבד ששילמה סיירת גולני, מהתקדמות טיהור דרום לבנון ממאחזי חיזבאללה. זמן רב המתנו לטיהור זה והוא אכן מתבצע עכשיו. איראן מנהלת נגדנו מלחמה רב זירתית, ואסור שהצלחות בזירה אחת או שתיים, ינמיכו את ערנותנו בזירות האחרות. ירדן היא זירה כזו.

זה תקופה ארוכה שאיראן מנסה לערער את היציבות בירדן ולהפוך אותה ללבנון שניה. לאמור, להפוך את גבולה הארוך של ירדן לגבול של תוקפנות פעילה נגד שטחה של ישראל. פעילות החתרנות האיראנית מתבצעת בעיקר מדרום סוריה. האיראנים מבריחים לירדן סמים ואמצעי לחימה, ומנסים להקים בממלכה ארגוני טרור. המחבלים שפצעו שני חיילי צהל הם דוגמה מוחשית לכך.

אם תצליח איראן במזימתה תיפתח לישראל זירה ארוכה של עימות. התוצאות של התלקחות זירה זו הן חמורות בכל היבט. יישובי הערבה, הקשר של אילת למרכז הארץ, התיירות בים המלח, הם ולא רק הם יפגעו קשות. בחלקה הצפוני של הגזרה הירדנית יתגברו הברחות אמצעי הלחימה לתחום הגדה.
וזו היא הגזרה השנייה שאיראן מנסה להצית, וגם היא מחייבת תשומת לב מיוחדת.

גדר הביטחון בגבול ישראל - ירדן. פברואר 2016. רויטרס
"תקופה ארוכה שאיראן מנסה לערער את היציבות בירדן ולהפוך אותה ללבנון שניה". גדר הביטחון בגבול ישראל-ירדן/רויטרס

בשתי הגזרות יש לישראל מה לעשות. העמקת שיתוף הפעולה הצבאי עם ירדן, המנעות מכל פעולה מיותרת, בהר הבית למשל, העלולה להגביר בירדן את התסיסה הפנימית ואת אי היציבות, נקיטת כל צעד אפשרי של חיזוק הכלכלה הירדנית בזיקה לישראל. וכמובן - חיזוק אמצעי הביטחון לאורך הגבול, ממפגש הגבולות בצפון ועד גבול אילת-עקבה בדרום.

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. חיים גולדברג, פלאש 90
"הכוונה היא למהלכי שר האוצר לריסוק הכלכלה הפלשתינאית". בצלאל סמוטריץ'/פלאש 90, חיים גולדברג

כדי למנוע את התלקחות זירת איו"ש נדרשת הימנעות ממעשים פרובוקטיביים הננקטים על ידי הממשלה עצמה שתכליתם החמרת המצוקה והייאוש של תושבי הגדה. הכוונה היא למהלכי שר האוצר לריסוק הכלכלה הפלשתינאית, להשבתם של 150 אלף עובדים פלשתינאים למקומות עבודתם הקודמים בישראל, בכפוף לאישור ביטחוני, בלימת טרור המתנחלים הקיצוניים הזורע ייאוש ושנאה.

אם יעלה בידי איראן להצית את הגדה יגרם לישראל נזק מדיני, צבאי וכלכלי כבד. כוחות גדולים של צה"ל יוזרמו לגדה והם יחסרו בגזרות לחימה אחרות, פעילותם בגדה לא תזכה להבנה הבינלאומית הניתנת לפעולותינו בעזה ובלבנון, התרחבות והתמשכות הלחימה תפגע קשות בכלכלת ישראל. בידודנו המדיני יגבר. חשוב שתשומת הלב תופנה לזירות אלה ועל כן, הפיגוע בדרום ים המלח הוא אזהרה בעיתה.




הכותב הוא תא"ל במילואים, לשעבר שר וסגן שר הביטחון בממשלות ישראל, חבר הנהלת תנועת מפקדים לביטחון ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully