וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"WE WILL DANCE AGAIN": המחווה המרגשת של חברת האוטובוסים לקהילת הנובה

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 18:07

חברת סופרבוס מקבוצת בליליוס נרתמה לסייע לעמותת "קהילת שבט הנובה", ולרגל ציון שנה לפרוץ המלחמה, היא מציגה יצירות של אמנים ששרדו את הטבח בפסטיבל המוזיקה על גבי אוטובוסים שלה: "זו אחריות של כולנו לזכור את התופת. רגש שהיה עצור בפנים הצליח לצאת דרך היד"

שורשים של תקווה/יחצ

לרגל ציון שנה למלחמת חרבות ברזל, חברת האוטובוסים "סופרבוס" יצאה השבוע בשיתוף פעולה ייחודי עם עמותת "קהילת שבט הנובה", שמטרתו לסייע לשורדי מסיבת הנובה. במסגרת שיתוף הפעולה, נתלו על גבי האוטובוסים של חברת "סופרבוס" ציורים שציירו שישה אמנים שורדי הנובה, במטרה להעלות את המודעות לקשיים איתם מתמודדים שורדי מסיבת המוות. מעבר לקבלת הבמה על רכבי החברה בשיתוף זכיין השילוט על גבי הרכבים בלומנטל מדיה, זכו ציורי ששת האמנים גם למקום של כבוד באתרי החברה ובעמודי הרשתות החברתיות שלה.

בין האמנים שציוריהם מוצגים - דיאנה בוצ'קריוב בת 28 מתל אביב, אמנית ומעצבת גרפית שהצליחה להימלט מהמסיבה. "בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר מצאתי נחמה ומקור לריפוי דרך היצירה", היא מספרת. "לציור שלי קוראים 'זריחה בנהר', והוא מספר על תחילתה של הזריחה ברגעים שבהם קרני השמש הראשונות מבצבצות ומעידות על תחילתו של יום חדש, כאשר הרגע הזה בעצם הביא איתו חושך, וכל העצים והצמחים דמויי הנשים שחגגו בלילה עצרו מלכת. זו יצירה מופשטת ומשוחררת בסגנון שלה, שאפשר למצוא בה בין המשיכות נשים רוקדות מסתתרות ונעלמות".

אמן אחר שהציור שלו "עיר ללא גרפיטי" יתלה על גבי האוטובוסים של חברת סופרבוס הוא איתמר יוסף, בן 27 מבית עריף, שהיה חלק מצוות ההפקה של המסיבה וכעת מסייע מטעם העמותה לאמנים אחרים ששרדו גם הם את התופת. יצירתו מציגה את אמן הרחוב המיוסר אשר מנסה להביע את עצמו דרך הגרפיטי ברחובות העיר תל אביב, כשמסביבו הפגנות שמפרות את השלווה - והוא בעצמו אינו שליו בפנים. "היצירה מביעה את הדרך שלי כאמן רחוב, כאמן מיוסר, שאוהב אומנות אבל מביע את הצער שלו דרכה - ולא אהבה. הרחוב הוא הכלי שלנו להביע את שעל ליבנו לקהל הרחב ללא הזמנה אישית או דרך תערוכה".

האדריכלית שיראל צפניה, בת 27, מתל אביב מגדירה את עצמה כשורדת. "זו הגדרה שלא ייחסתי לה חשיבות, אך עם הזמן ועם הטיפולים שאני עוברת היא הופכת להיות חלק ממני, או יותר נכון חלק מהמסע שלי", היא מספרת. "היצירה שלי היא חלק מתהליך הריפוי שלי לאחר שניצלתי מאחת המסיבות ברעים. אחרי השבת השחורה הנפש לא הצליחה למצוא מקום שליו, הכול היה שחור, הכול היה כואב. האשמה, פחד המוות שנתפס בגוף ובנפש, מצב ההישרדות שהגוף לא הסכים להשתחרר ממנו. מבלי לשים לב, מצאתי נחמה ביצירה. מצאתי מקום לבטא בו את הרגש החוצה - דרך יצירות בטכניקות שונות, בהם ציורי אקריליק, אומנות דיגיטלית, וידאו ארט ועוד".

"הרבה רגש שהיה עצור בפנים הצליח לצאת דרך היד, והרגשות החלו לאט לאט להתייצב. הסערה שהייתה בפנים נרגעה מעט, גם אם רק לכמה רגעים. היצירה שלי מביעה את התחושות הראשוניות שלאחר הטראומה ואת ההתמודדות של הנפש לאורך החודשים של הריפוי לאחר מכן", הוסיפה צפניה.

שיתוף הפעולה של חברת סופרבוס עם קהילת שבט הנובה. ללא,
"מבלי לשים לב, מצאתי נחמה ביצירה". שיתוף הפעולה של חברת סופרבוס עם שורדי הטבח בנובה/ללא

יצירתה של ג'סיקה אידוב, Wounds of Survival, מקעקעת ואמנית בת 25 מפתח תקווה, הייתה היצירה הראשונה שציירה לאחר הטבח, ולדבריה היא מעבירה ויזואלית באופן הטוב ביותר את מה שלא הצליחה לבטא במילים. מסיבת הנובה הייתה הפעם הראשונה בה אידוב עשתה לייב ארט במסיבה.

תומר מברקה, בן 31 מתל אביב, מגדיר את עצמו כשורד כל חייו. בגיל שמונה עזב את הבית וחי ברחוב כמעט שנה לבדו, עד שהגיע לפנימייה ושם חי כעשור. את מסיבת הנובה שרד כשהוא מתחבא ביחד עם חבר טוב ועם חוגגים שלא הכיר בבוטקה בשטח המסיבה. "כל חיי התעסקתי באומנות. האומנות שלי היא אומנות סוריאליסטית, אפשר להגיד שגם קצת רוחנית", הוא מספר. "אני מביע המון רגש בציור מכיוון שאין מספיק אותיות שיוכלו להרכיב את החוויה של חיי. בנובה הייתי חלק מתערוכת אמנות גדולה מאוד ושם גם איבדתי המון יצירות, אבל אחת מהן 'לידה מתוך כאוס', שמעולם לא סיימתי אותה, שרדה את הטבח והושבה אליי חודשים מאוחר יותר".

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שיתוף הפעולה של חברת סופרבוס עם קהילת שבט הנובה. יחצ,
"הרחוב הוא הכלי שלנו להביע את שעל ליבנו לקהל הרחב". שיתוף הפעולה של חברת סופרבוס עם שורדי הטבח בנובה/יחצ

"כחברה הפועלת בשיתוף עם הציבור מדי יום, אנו רואים במעורבות ובתרומה לקהילה לא רק זכות גדולה אלא גם מחויבות מוסרית", מסרה חברת סופרבוס. "גיבוש שיתוף הפעולה עם עמותת קהילת שבט הנובה הוא לא רק מרגש במיוחד אלא גם חשוב מאין כמוהו, שכן שורדי מסיבת הנובה חווים קשיים יומיומיים בהתמודדות עם החיים אחרי אותה שבת שחורה. חלפה שנה מאז אותה מסיבת דמים, וזו אחריות של כולנו לזכור ולהזכיר את התופת שהתרחשה ב-7 באוקטובר", הוסיפו.

מנכ"ל עמותת קהילת שבט הנובה, סולי לניאדו אמר כי "אנו מודים לחברת סופרבוס על הנכונות הגדולה וההירתמות לסייע לשורדים. אנו מזמינים את הציבור לתרום ולחזק את שורדי ושורדות הנובה".

מתחם ההנצחה לנרצחי הנובה. יוסי אלוני, פלאש 90
"אנו מודים לחברת סופרבוס על הנכונות הגדולה וההירתמות לסייע לשורדים". מתחם ההנצחה לנרצחי הנובה/פלאש 90, יוסי אלוני

עמותת "קהילת שבט הנובה" הוקמה בדצמבר 2023, במטרה לתת מענה לצרכים ולמטרות הייחודיות של שורדי מסיבת הנובה. במסגרת פעילותה, העמותה מסייעת בהנגשת סיוע נפשי, כלכלי, חברתי ותעסוקתי לשורדי המסיבות בדרום (פסטיבל הנובה והמאשרום, ואירועי פסיידאק ומידברן) ולבני המשפחות השכולות. העמותה פועלת גם בתחום סיוע במיצוי זכויות מול גופי ומשרדי הממשלה, תוך מתן ליווי ותמיכה במפגשים עם נציגי הרשויות, במטרה להבטיח שכל אחד מהשורדים ובני המשפחות יקבל את מלוא הזכויות המגיעות לו. בנוסף, העמותה מקיימת פעילויות הנצחה נרחבות לזכר חברי וחברות קהילת "שבט הנובה", אשר נרצחו באותה שבת ארורה של ה-7 באוקטובר 2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully