וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין האמריקני יתדרך את הקונגרס על הדלפת המסמכים בעניין ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 16:49

יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון אמר לרשת CNN כי קהילת המודיעין בארה"ב מקיימת חקירה סביב חשיפת המסמכים. הוא הוסיף כי מדובר באירוע חמור, וציין שהוא ובכירים נוספים בבית הנבחרים ובסנאט יקבלו היום תדרוך מסווג על ההדלפה והחקירה

המתקפה האיראנית משמי ירדן/רשתות חברתיות

יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון אמר היום (ראשון) לרשת CNN כי קהילת המודיעין האמריקנית מקיימת חקירה סביב הדלפת המסמכים בעניין ההכנות הישראליות לתקיפה באיראן. הוא הוסיף כי מדובר באירוע חמור וציין שהוא ובכירים נוספים בבית הנבחרים ובסנאט יקבלו היום תדרוך מסווג על ההדלפה והחקירה.

ההדלפה התרחשה ביום שישי, כאשר ערוץ טלגרם בשל Middle East Spectator טען כי קיבל ממקור בקהילת המודיעין האמריקנית מסמכים על ההיערכות הישראלית לתקיפה באיראן. ערוץ הטלגרם המדובר מפרסם בעיקר תכני תעמולה פרו-איראנים, ובפרופיל של חשבון הטוויטר שמופעל ע"י אותו ערוץ טלגרם נכתב במפורש כי מפעיליו ממוקמים באיראן.

במשרד ההגנה האמריקני ובמשרד מנהל המודיעין הלאומי של ארה"ב סירבו להתייחס למסמכים שנחשפו, אבל לא הכחישו את האותנטיות שלהם.

מייק ג'ונסון אחרי ניצחונו בבחירות ליו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, 25 באוקטובר 2023. רויטרס
"קהילת המודיעין האמריקנית מקיימת חקירה סביב הדלפת המסמכים בעניין ההכנות הישראליות לתקיפה באיראן". ג'ונסון/רויטרס

בכירים אמריקנים הביעו אתמול דאגה רבה מדליפה של שני המסמכים. עיתוי ההדלפה התרחש כישראל משלימה את הכנותיה לפעולת תגמול באיראן, בתגובה למתקפת הטילים של ה-1 באוקטובר ונראה כניסיון להשפיע עליה או לשבש אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully