וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדקים ראשונים בשררה: הפינוי ההמוני מצפון הרצועה מבשר את סיום שלטון חמאס

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 15:20

כ-5,000 אזרחים מתפנים מג'באליה שבצפון הרצועה ונעים לכיוון דרום - חרף איומי חמאס. "מדובר בעוד ביטוי לכך שמחסום הפחד מחמאס מתחיל להיסדק", מסר גורם צבאי. תא"ל איציק כהן להכריע את מחנה הפליטים ג'באליה - שם התרכזו מאות מחבלים שהפכו את ההמון למגן אנושי

איתור אמל"ח, פשיטה על מתחמי שיגור: פעילות חטיבה 7 בלב ג'באליה/דובר צה״ל

סדקים ראשונים בשררה: כ-5,000 אזרחים מתפנים מג'באליה שבצפון הרצועה ונעים לכיוון דרום - חרף איומי ארגון חמאס. גורם צבאי מסר כי "מדובר בעוד ביטוי לכך שמחסום הפחד מחמאס מתחיל להיסדק".

מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן הטיל על מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן להכריע את מחנה הפליטים ג'באליה. במחנה זה התרכזו מאות מחבלים מצפון הרצועה והעיר עזה שהפכו את הציבור העזתי למגן אנושי ואיימו עליהם לא לעזוב את בתיהם אחרת יפגעו בהם.

באזור זה קיים ריכוז של פעילי חמאס וג'יהאד פלסטיני, רובם נמצאים במחסות. ניקוי צפון הרצועה חשוב להמשך ככל שיוחלט על הקמת מרחב הומניטרי. בנוסף, ההימצאות של אותם פעילים בקרבה לישראל היא בעייתית מבחינת צה''ל - שכן, רוב הירי הרקטי מבוצע מהאזור של שייח' זאיד בצפון.

כ-5000 מתושבי ג'באליה החליטו לצאת החוצה ולנוע דרומה חרף האיומים והאלימות שהפעילו נגדם פעילי חמאס. דובר צה"ל
כ-5000 מתושבי ג'באליה החליטו לצאת החוצה ולנוע דרומה חרף האיומים והאלימות של חמאס/דובר צה"ל

אוגדה 162 הפעילה רעיון תחבולני בתמרון הקרקעי לפני כשלושה שבועות כשתמרנה במהירות משני אגפים במקביל תוך כדי שהיא מפתיעה את המחבלים ומכתרת את ג'באליה כדי למנוע הימלטות של מפקדי שטח בכירים.

האוגדה בהובלתו של תא''ל איציק כהן, הצליחה לחסל מתחילת התמרון הקרקעי באזור כ-300 מחבלים, רובם פעילי חמאס אך גם ג'יהאד אסלאמי בהיתקלויות מטווחים קרובים. רוב ההיתקלויות בוצעו על ידי כוחות חי"ר, שריון והנדסה במרחב שטחים בנויים, וחלקם על ידי הכוונת כלי טיס.

גורמים הבהירו כי התמרון הקרקעי של אוגדה 162 נמצא רק בראשיתו אך הוא כבר מראה תמורות דרמטיות כמו ההחלטה של מאות פלסטינים ומחבלים בסופ"ש להיכנע ולעבור למחסות בדרום הרצועה. עוד הבהירו המקורות כי הפעולה של אוגדה 162 במ.פ ג'בליה והרג מאות המחבלים חמאס כבר לא יוכל להשתלט על הסיוע ההומניטארית והשליטה של צה"ל תהיה ברורה.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
תא"ל איציק כהן בהערכת מצב בצפון עזה. 20 באוקטובר 2024. דובר צה"ל
"מחסום הפחד מחמאס מתחיל להיסדק". תא"ל איציק כהן בהערכת מצב בצפון עזה/דובר צה"ל

באוקטובר 2023, הצליח השב"כ להוביל לסיכול ממוקד של מג"ד מרכז ג'באליה בחמאס אברהים ביארי שפיקד על כוחות נוח'בה שביצעו טבח בעורף הישראלי. מאוחר יותר במסגרת התמרון הקרקעי, פגע צה"ל בתשתיות טרור בג'בליה והרג יותר מאלף מחבלים. בחודשים שלאחר מכן נאספו במחנה הפליטים ג'באליה מחבלים מכל צפון הרצועה והחלו לשקם את תשתיות הגדוד שהוכרע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully