וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מעריכים: גופתו של סינוואר תשמש כקלף מיקוח לשחרור חטופים

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 12:46

גופתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר שחוסל בתל סולטאן צפויה להפוך לקלף מיקוח במסגרת הניסיון להתניע מחדש את המשא ומתן לשחרור החטופים. בישראל מקווים להגיע לעסקה כמה שיותר מהר על רקע ההבנה שמי שהיה הבלם המשמעותי לעסקה חוסל

בווידאו: תיעוד מה-6.10.23 בו נראה יחיא סינוואר ומשפחתו במנהרה תת-קרקעית/דוצ

הקבינט הביטחוני טרם הכריע סופית כיצד לנהוג בעתיד בגופה של יחיא סינוואר, כך לפי מקורות ביטחוניים. כרגע מסתמן כי גופתו תהפוך ל"קלף מיקוח" משמעותי ביותר במו"מ לשחרור חטופים שכרגע מוגדר כקפוא. גורמים נוספים שמצויים בסוגיית גופתו של סינואר אמרו שהועלו מספר רעיונות למעמד הגופה אך שום דבר לא באופן רשמי ומקצועי.

בתוך כך, נעשים מאמצים מול גורמים שונים להתניע מו"מ מחודש לשחרור החטופים אחרי חיסולו של סינואר. ראש המודיעין המצרי הטרי חסן מחמוד רשאד צפוי להיכנס לתפקיד עם מוטיבציה כדי לקדם תהליכים שיביאו לצמצום הלחימה ברצועת עזה וזאת במקביל לפעילות הקטארית והאמריקאית.

הגופה שנחשדת כגופתו של יחיא סינוואר. 17 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בישראל צפויים להשתמש בגופת סינוואר כקלף מיקוח במשא ומתן לשחרור החטופים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כמוכן, המקורות בפיקוד הדרום עוד סבורים שהפריטים שאותרו סמוך ליחיא סינואר ובמרחב יסייעו להבין טוב יותר את האסטרטגיה של חמאס. מיד לאחר איתור הגופה במבנה החלו סריקות במרחב כדי לאתר את המבנים הנוספים בשכונת תל סולטאן בשביל לחשוף גם בהם פריטים או סימנים שיסייעו לחשוף פרטים נוספים שהותיר אחריו סינוואר שבאמצעותם מקווים בצה"ל, יהיה ניתן לבנות תמונת מצב טובה יותר. יצוין, כי גופתו של מנהיג אלקעידה שחוסל בפעולה מיוחדת בפקיסטן הושלכה ממטוס לים.

חיסול יחיא סינואר על ידי צוות הקרב החטיבתי ביסל"ח בשכונת תל סולטאן ברפיח הפך להיות אחד הנושאים החמים במערכת הביטחון שכן סינואר שהוגדר כ"בלם"/ "חסם" לעסקת שחרור חטופים, עובר תהליך וככל הנראה הנראה תהפוך גופתו ל"קלף" משמעותי במו"מ עתידי.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
יחיא סינוואר, פברואר 2017. עבד א-רחים ח'טיב, פלאש 90
גופתו של מנהיג אלקעידה הושלכה ממטוס לים - האם זה גורלו של סינוואר?/פלאש 90, עבד א-רחים ח'טיב

לפי מקורות צבאיים התמונה שצילם הרחפן בבית שבו חוסל סינוואר סיפקה מידע ראשוני לפיו הגופה היא בעצם יחיא סינוואר. התמונה הועברה למפקד פיקוד דרום האלוף ירון פינקלמן שהעריך כבר בהתחלה שמדובר במנהיג חמאס אך לא מיהר לקבוע נחרצות והעביר את התמונה ל-נ', ראש אגף המבצעים בשב"כ שיבדוק באמצעים כלים מתקדמים שאכן מדובר בסינואר. גם אנשי שב"כ העריכו כי מדובר בסינואר בסבירות גבוהה בדגש על רכזי השב"כ שמנהלים אחריו מרדף כבר יותר משנה.

בוצעה בדיקת די.אנ.איי לחלק מגופתו שקבעה נחרצות כי אכן מדובר במנהיג חמאס. גופתו הועברה לשקית ברזנט שחורה, נישאה על גבי אלונקה והועברה אל מחוץ לרצועת עזה לנתיחת גופה כדי לבחון פרטים נוספים שהשלימו את סדרת הבדיקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully