וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה - ג'באליה: כשאחרוני המחבלים עוד בשטח, צה"ל בדרך להכרעה מלאה בצפון עזה

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 10:27

אוגדה 162 קיבלה את המשימה על הכרעת מרחב ג'באליה בצפון הרצועה וניקויה מקיני טרור. עד כה חיסלו לוחמי האוגדה 300 מחבלים, רובם פעילי חמאס וחלקם פעילי ג'יהאד איסלאמי. אל האוגדה הצטרף צוות הקרב החטיבתי של גבעתי בכדי להאיץ את המאמץ

איתור אמל"ח, פשיטה על מתחמי שיגור: פעילות חטיבה 7 בלב ג'באליה/דובר צה״ל

מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן הטיל על מפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן להכריע את מחנה הפליטים ג'באליה. במחנה זה התרכזו מאות מחבלים מצפון הרצועה והעיר עזה שהפכו את הציבור העזתי למגן אנושי ואיימו עליהם לא לעזוב את בתיהם אחרת יפגעו בהם.

כאמור, באוקטובר 2023, הצליח השב"כ להוביל לסיכול ממוקד של מג"ד מרכז ג'באליה בחמאס אברהים ביארי שפיקד על כוחות נוח'בה שביצעו טבח בעורף הישראלי. מאוחר יותר במסגרת התמרון הקרקעי, פגע צה"ל בתשתיות טרור בג'בליה והרג יותר מאלף מחבלים. בחודשים שלאחר מכן נאספו במחנה הפליטים ג'באליה מחבלים מכל צפון הרצועה והחלו לשקם את תשתיות הגדוד שהוכרע.

יש שם ריכוז פעילי חמאס וג'יהאד פלסטיני, רובם נמצאים במחסות. ניקוי הצפון חשוב להמשך ככל שיוחלט על הקמת מרחב הומניטרי. בנוסף, ההימצאות של אותם פעילים בקרבה לישראל היא בעייתית. בנוסף, רוב ירי התלול מסלול מבוצע מהאיזור של שייח' זאיד בצפון.

תא"ל איציק כהן בהערכת מצב בצפון עזה. 20 באוקטובר 2024. דובר צה"ל
תא"ל איציק כהן בהערכת מצב בצפון עזה. 20 באוקטובר 2024/דובר צה"ל
אמצעי לחימה שאותרו במנהרה במרחב ג'באליה, 31 במאי 2024. דובר צה"ל
אמצעי לחימה שאותרו במנהרה במרחב ג'באליה/דובר צה"ל

התחבולה

אוגדה 162 הפעילה רעיון תחבולני בתמרון הקרקעי לפני כשלושה שבועות כשתמרנה במהירות משני אגפים במקביל תוך כדי שהיא מפתיעה את המחבלים ומכתרת את ג'באליה כדי למנוע הימלטות של מפקדי שטח בכירים.

חיסול מחבלים

אוגדה 162 הצליחה לחסל מתחילת התמרון הקרקעי כ-300 מחבלים, רובם פעילי חמאס אך גם ג'יהאד אסלאמי בהיתקלויות מטווחים קרובים. רוב ההיתקלויות בוצעו על ידי כוחות חי"ר, שריון והנדסה במרחב שטחים בנויים, וחלקם על ידי הכוונת כלי טיס.

האש הארטילרית והמדויקת

מפקד אוגדה 162 משבח בשבועות האחרונים את הפעילות המיוחדת של חטיבת האש 215 הכוללת תקיפות ציד של מחבלים שמשתמשים באזרחים כמגן אנושי, תת קרקע ומתקנים רגישים כדי לחמוק מאש צה"ל. חטיבת האש שמפעילה טילים ואש ארטילרית גם מסייעת באופן משמעותי לכוחות המתמרנים "לקלף" מערכים מבוצרים, השמדת מרחבי לחימה ותשתיות טרור.

הפעלת לחץ על מ.פ ג'באליה

בשבוע האחרון, הצטרף צוות הקרב החטיבתי השלישי בפיקוד מח"ט גבעתי אל"מ לירון בטיטו לתמרון במחנה הפליטים ג'באליה כדי להאיץ את הלחץ על קני הטרור ולהרחיב את קצב ההשמדה.

איתור אמל"ח

כוחות אוגדה 162 הצליחו עד כה לאתר אמצעי לחימה רבים שחלקם שימש את המחבלים בפשיטה ב-7 באוקטובר על העורף הישראלי. כמוכן, אותרו מטעני חבלה רבים שהושמדו על ידי יחידת יהל"ם בשטח.

הרמטכ״ל בלב ג'באליה: "רוצים את החטופים חיים ובבית". 21 במאי 2024. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בלב ג'באליה/דובר צה"ל

מטרת העל

פרט להכרעת ריכוז המחבלים בלב מ.פ ג'בליה כאחד המוקדים המשמעותיים של טרור בצפון רצועה, טוענים מקורות בפיקוד הדרום, כי יש במהלך של אוגדה 162 יכולת להביא להשתלטות על שטח גיאוגרפי גדול בצפון הרצועה ובכך לגרוע דרמטית אחיזה מחמאס.

המקורות הבהירו כי התמרון הקרקעי של אוגדה 162 נמצא רק בראשיתו אך הוא כבר מראה תמורות דרמטיות כמו ההחלטה של מאות פלסטינים ומחבלים בסופ"ש להיכנע ולעבור למחסות בדרום הרצועה. עוד הבהירו המקורות כי הפעולה של אוגדה 162 במ.פ ג'בליה והרג מאות המחבלים חמאס כבר לא יוכל להשתלט על הסיוע ההומניטארית והשליטה של צה"ל תהיה ברורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully