וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסימן השבת החטופים: אלפים השתתפו בתפילת סוכות המסורתית בכותל

עודכן לאחרונה: 20.10.2024 / 11:24

התפילה, בהשתתפות משפחות חטופים ובמעמד הרב הראשי לישראל, ממשיכה מסורת בת ארבעה עשורים, שהחלה במלחמת ההתשה. על רקע המצב הביטחוני המתוח, מאות שוטרים נפרסו באזור העיר העתיקה. "סינוואר כבר נמצא בגהינום, עוד אלפי שנים אחריו יהודים ימשיכו להתפלל"

בווידאו: בסימן השבת החטופים: אלפים השתתפו בתפילת סוכות המסורתית בכותל/צילום: הקרן למורשת הכותל הערבי

שידור חי מתפילת הכהנים ברחבת הכותל המערבי

LIVE

אלפי מתפללים השתתפו הבוקר (ראשון) בתפילה ברחבת הכותל המערבי ובמעמד ברכת הכהנים המסורתית של חול המועד סוכות. התפילה שבה השתתפו גם משפחות חטופים הוקדשה לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, לחזרתם המהירה של החטופים, לרפואת הפצועים ולשלום וביטחון ישראל. עד עתה ביקרו בכותל המערבי רבבות בני אדם במהלך חג הסוכות.

כשברקע המצב הביטחוני המתוח, משטרת מחוז ירושלים נערכה לאירוע ומאות שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב ומתנדבים נפרסו ברחבי ירושלים, בדגש על העיר העתיקה, במטרה לתת מענה הולם לכל תרחיש ולהגביר את תחושת ביטחון הציבור המשתתף במעמד.

ברכת כהנים, סוכות, הכותל המערבי, 2 באוקטובר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
ברכת כהנים, סוכות, הכותל המערבי, 2 באוקטובר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

ברכת כהנים בכותל היא תפילה של מאות כהנים, צאצאי שבט לוי, המכסים את פניהם בטליתות ומברכים את "הברכה המשולשת", שנוסחה נכתב בתורה: "יברכך ה' וישמרך, יאר ה' פניו אליך ויחונך, יישא ה' פניו אליך וישם לך שלום".

היא נאמרת מדי בוקר, כל ימות השנה, בכל מניין תפילה שמשתתף בו כהן אחד או יותר, אך ימי חול המועד הם הזדמנות נדירה להתברך מפיותיהם של כהנים רבים כל כך ברגע אחד. הברכה שהפכה להמונית בכותל נוסדה בזמן מלחמת ההתשה (בשנת 1970). מי שחידש את המנהג הוא יהודי ירושלמי בשם רבי מנחם מנדל גפנר.

ברכת כהנים, סוכות, הכותל המערבי, 2 באוקטובר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
ברכת כהנים, סוכות, הכותל המערבי, 2 באוקטובר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג

המעמד יתקיים בהשתתפות הרב הראשי לישראל והראשון לציון הרב דוד יוסף, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ, ראש העיר ירושלים משה ליאון ורבבות. הכניסות לעיר העתיקה ולכותל המערבי ייסגרו במידה ויהיו עומסים.

בתוך כך, הר הבית נפתח הבוקר לעליית יהודים. למעלה מ-200 יהודים כבר עלו הבוקר, זאת על פי נתוני ארגון "בידינו". תום ניסני, מנכ"ל בידינו מסר: "אחרי אלפיים שנה יהודים חוזרים להתפלל בהר הבית. אדריכל טבח "מבול אל אקצא" סינוואר כבר נמצא בגהינום, עוד אלפי שנים אחריו יהודים ימשיכו לעלות להר הבית ולהתפלל. את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק, עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully