וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי בחשיכה: קובה ללא חשמל בעקבות תקלה בתחנת כוח

19.10.2024 / 8:24

בימים האחרונים, הודיע המשטר הסובל ממחסור חמור באנרגיה על שורת צעדים דרסטיים לחיסכון בחשמל, כולל השארת עובדים רבים בבתיהם וסגירת בתי הספר ומרכזי הבילוי. רק עובדים חיוניים הורשו להגיע לעבודתם

עלטה בקובה בעקבות הפסקת חשמל. רויטרס
עלטה בקובה בעקבות הפסקת חשמל/רויטרס

מערכת החשמל בקובה קרסה ביום שישי והותירה את המדינה הקומוניסטית בעלטה מוחלטת. לפי שר האנרגיה, אנטוניו גיטרס, כשל באחת מתחנות הכוח המרכזיות באי גרמה להתנתקות מוחלטת של מערכת החשמל, החל מהשעה 11:00 בבוקר.

בימים האחרונים, הודיע המשטר הסובל ממחסור חמור באנרגיה על שורת צעדים דרסטיים לחיסכון בחשמל, כולל השארת עובדים רבים בבתיהם וסגירת בתי הספר ומרכזי הבילוי. רק עובדים חיוניים הורשו להגיע לעבודתם.

בימים האחרונים התרחשו סדרה של הפסקות חשמל ברחבי האי, שהותירו מיליוני אנשים ללא חשמל. היום, נהגים התקשו לנווט ברחובות הבירה הוואנה החשוכה, כשרק קומץ של שוטרים כיוון את התנועה. עבור רוב הקובנים, גנרטורים הם מותרות שהם אינם יכולים להרשות לעצמם.

גורמים קובניים הטילו את האשמה על שילוב של אירועים, החל מהסנקציות הכלכליות של ארצות הברית ועד לשיבושים שנגרמו על ידי הוריקנים והתשתיות הקורסות של האי.

בנאום ששודר בטלוויזיה ביום חמישי, והתעכב בגלל קשיים טכניים, ראש ממשלת קובה, מנואל מררו קרוז, אמר שחלק גדול מהייצור המוגבל של המדינה הופסק כדי להימנע מהשארת אנשים ללא חשמל לחלוטין.

"שיתקנו את הפעילות הכלכלית כדי לייצר אנרגיה לאוכלוסייה", אמר. מררו אמר שהמחסור בדלק הותיר חלק גדול מקובה בעלטה, אך משלוחים ימיים שאמורים להגיע בימים הקרובים ישפרו את המצב.

"אנחנו לא בתהום אינסופית", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • קובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully