וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסל מפקד הגדוד בחמאס שהיה אחראי על אבטחת סינוואר ועל ששת החטופים שנרצחו

עודכן לאחרונה: 18.10.2024 / 20:37

מחמוד חמדאן היה מפקד גדוד אל סולטאן של חמאס. לפני כמה שבועות העריך צה"ל בסבירות גבוהה שהוא חוסל. היום התברר שהממצא המודיעיני שעליו התבססה הערכה זו לא היה מדויק. הוא חוסל בהיתקלות עם לוחמי צוות קרב ביסל"ח, כ-200 מטר מהנקודה שבה חוסל סינוואר

תיעוד מירי פגז הטנק על המבנה בו שהה יחיא סינוואר:/דובר צה"ל

דובר צה"ל דיווח הערב (שישי) על חיסולו של מחמוד חמדאן, מפקד גדוד תל אל סולטאן של חמאס, שהיה אחראי על אבטחת סינוואר ועל ששת החטופים שנרצחו במרחב. לפני מספר שבועות נקבע כי בסבירות גבוהה חוסל, בעקבות מידע מודיעיני. היום התברר שהממצא המודיעיני עליו מותו התבסס לא היה מספיק מדויק, כך שחמדאן המשיך לאבטח את סינוואר. הוא חוסל היום בהתקלות על ידי לוחמי צק"ח ביסל"ח בפיקוד אוגדת עזה, כ-200 מטר מהנקודה בה חוסל סינוואר.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

עוד פורסם היום שבפיקוד דרום ערכו תחקיר ראשוני, יממה לאחר חיסול מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, שהעלה כי מג"ד 450 זיהה דמות חשודה שרצה למבנה המכונה "בניין 42" ופגע ביד שלה. בדיעבד, התברר היה שזה סינוואר.

בנוסף, התחקיר העלה כי תוך כדי המרדף הגיע מפקד מחלקה מקורס מ"כים לפתח המבנה, זיהה כתם דם טרי, בדק אותו וסימן לשאר הכוחות כי המחבל נמלט. אולם, מאוחר יותר התברר שסינוואר נכנס למבנה והסתתר בו, ולאחר מכן נפתחה לעברו אש מקלעים וירי פגזי טנקים.

בהודעת דו"צ מהיום נאמר שכוח של צוות הקרב של חטיבת ביסל"ח, שפעל בשכונת תל סולטן, זיהה מספר חשודים, פתח בסריקות ובמהלכן נתקל במחבלים שירו והשליכו לעברו רימונים. הלוחמים השיבו באש ופגעו במחבלים שהחלו בנסיונות בריחה והתפצלו לשני מבנים סמוכים.

הכוחות המשיכו בפעילות ובסריקות באזור, תקפו בירי טנקים את המבנים וחיסלו את המחבלים. בסריקות שביצעו הכוחות בבוקר שלמחרת זוהתה גופתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully