וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדמות החשודה, כתם הדם והפגז ל"בניין 42": פרטים חדשים על חיסול סינוואר

עודכן לאחרונה: 18.10.2024 / 16:06

פרטים חדשים על החיסול הדרמטי: כוח של צוות הקרב של חטיבת ביסל"ח, שפעל בשכונת תל סולטן נתקל במחבלים שירו והשליכו לעברו רימונים. הלוחמים השיבו באש ופגעו במחבלים שהחלו בנסיונות בריחה והתפצלו לשני מבנים סמוכים. בהמשך התגלה - מנהיג חמאס נהרג בחילופי האש

תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת ביסל"ח (828) במרחב רפיח/דובר צה"ל

בפיקוד דרום ערכו תחקיר ראשוני יממה לאחר חיסול מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, שהעלה כי מג"ד 450 מבית הספר לכיתות ומקצועות (ביסל"ח) זיהה דמות חשודה שרצה למבנה המכונה "בניין 42" ופגע ביד שלה. בדיעבד, התברר היה שזה סינוואר.

בנוסף, התחקיר העלה כי תוך כדי המרדף הגיע מפקד מחלקה מקורס מ"כים לפתח המבנה, זיהה כתם דם טרי, בדק אותו וסימן לשאר הכוחות כי המחבל נמלט. אולם, מאוחר יותר התברר שסינוואר נכנס למבנה והסתתר בו, ולאחר מכן נפתחה לעברו אש מקלעים וירי פגזי טנקים.

בהודעת דו"צ מהיום (שישי) נאמר שכוח של צוות הקרב של חטיבת ביסל"ח, שפעל בשכונת תל סולטן, זיהה מספר חשודים, פתח בסריקות ובמהלכן נתקל במחבלים שירו והשליכו לעברו רימונים. הלוחמים השיבו באש ופגעו במחבלים שהחלו בנסיונות בריחה והתפצלו לשני מבנים סמוכים.

הכוחות המשיכו בפעילות ובסריקות באזור, תקפו בירי טנקים את המבנים וחיסלו את המחבלים. בסריקות שביצעו הכוחות בבוקר שלמחרת זוהתה גופתו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר.

יחיא סינוואר, 4 בנובמבר 2019. עבד א-רחים ח'טיב, פלאש 90
יחיא סינוואר, 4 בנובמבר 2019/פלאש 90, עבד א-רחים ח'טיב

מדוע סינוואר לא ברח?

השאלה המתבקשת שעלתה בתחקיר שביצע בשטח תא"ל ברק חירם, הייתה איך סינוואר לא יצא מהמבנה, חצה את הכביש ונע לעבר המבנים המרוחקים. התחקיר העלה כי מג"ד 450, שנפצע ב-7 באוקטובר באורח קשה, לאחר שנפגע פעמיים מירי מחבלים, החליט לכתר את האזור ושלח טנקים לסגור את הכביש. סינוואר, שהבחין בהם, נותר במבנה ולא יצא לפי הערכות של גורמי צבא.

sheen-shitof

בצל המלחמה

מחסור במזון לחג אצל אלפי משפחות נזקקות בצפון. כך תוכלו לסייע

בשיתוף פתחון לב

תיעוד: צה"ל מפציץ את המבנה של סינוואר

תיעוד מירי פגז הטנק על המבנה בו שהה יחיא סינוואר:/דובר צה"ל

"שיטת הקילוף"

לטענת גורמים בצה"ל, השיטה הזו בהובלת אוגדה 162 ושב"כ, נועדה "לקלף" את יכולות הטרור של חמאס בחודשים האחרונים, והיא זו שריסקה את תשתיות הטרור של מעל ומתחת לקרקע. בנוסף, גרמה לסינוואר ומאבטחיו לנוע ממקום למקום כאחרון המבוקשים כשהם מכסים את פניהם.

אמצעי הלחימה שאותרו במבנה בו שהה יחיא סינוואר. 18 באוקטובר 2024. דובר צה"ל
אמצעי הלחימה שאותרו במבנה בו שהה יחיא סינוואר. 18 באוקטובר 2024/דובר צה"ל

שב"כ

מטה הארגון והרכזים בשטח הרכיבו את התמונה המודיעינית על רפיח, אספו את הפרטים הקטנים ובנו במשותף לפיקוד דרום את המשימות לאיתור מנהרות, אישים, ותשתיות טרור. ככל שחלף הזמן הצטמצמו האזורים בהם יכלו לנוע פעילי חמאס בחופשיות.

אמצעי הלחימה שאותרו במבנה בו שהה יחיא סינוואר. 18 באוקטובר 2024. דובר צה"ל
אמצעי הלחימה שאותרו במבנה בו שהה יחיא סינוואר. 18 באוקטובר 2024/דובר צה"ל

ההתעקשות

מפקד פיקוד דרום, האלוף ירון פינקלמן, וראש שב"כ, רונן בר, התעקשו להמשיך את הפעילות ברפיח כי חשו שהסיכוי לאתר בכירים וחטופים גבוה. זאת, חרף העברת כוחות גדולים לצפון רצועת עזה, יהודה ושומרון וגבול לבנון. בצה"ל אישרו כי בחודש האחרון בוצעו פעולות מיוחדות באזור על ידי יחידות עילית והיחידה המבצעית של שב"כ.

רגע הזיהוי

בשלב הראשון, האלוף פינקלמן קיבל את התמונה של סינוואר שתועד על ידי רחפן, וטרם הזיהוי שלו. האלוף פינקלמן טען שזה נראה לו דומה והעביר את התמונה ל-נ', ראש אגף המבצעים בשב"כ, וביקש ממנו לפענח את התמונה ולקבוע האם זה סינוואר. התמונה הועברה לאנשי השטח של הארגון והתשובה לא איחרה להגיע.

נקודת מפנה?

בפיקוד הדרום אישרו כי לצדו של סינוואר אותרו גם פריטי מודיעין בעלי ערך רב מאוד, בנוסף ל-40,000 שקלים, תעודות זהות, נשקים, תחמושת, דרכונים ומסמכים נוספים. הבוקר, התרחשה היתקלות בין כוחות גדוד 450 למחבל נוסף, שנהרג לבסוף מאש צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully