וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה במערכת הביטחון: מוחמד סינוואר ימונה לרמטכ"ל חמאס

עודכן לאחרונה: 18.10.2024 / 16:45

לאחר חיסול מנהיג ארגון הטרור ואחיו הגדול יחיא, מוחמד צפוי לרשת את התפקיד. בתוך כך, סגנו של יחיא סינוואר, חליל אל חיה, יקבל ככל הנראה את האחריות המדינית. סינוואר הצעיר נחשב למסוכן ואכזרי יותר, ומוכר כגורם שמקשיח את עמדות הארגון במו"מ לשחרור החטופים

בווידאו: תיעוד של מחמד סינוואר, מוביל פרויקט בניית המנהרה ואחיו של יחיא סינוואר נוסע ברכבו 17.12.23/דו"צ

גורמים במערכת הביטחון מעריכים שמוחמד סינוואר יתמנה לרמטכ"ל חמאס וחליל אל חיה, סגנו של יחיא סינוואר, יקבל את האחריות המדינית. אחיו הקטן של הארכי מחבל נולד בשנת 1975 במחנה הפליטים בחאן יונס. משפחתם נמלטה בשנת 1948 מכפר ליד אשקלון והתמקמה בדרום רצועת עזה. ככה, טבולים בשנאה יוקדת לרעיון הציוני, האחים סינוואר השתלבו בפעילות החתרנית נגד ישראל. לשיא הגיעו השניים ב-7 באוקטובר במתקפה הנוראית על העורף הישראלי.

קשרו המשפחתי לאחיו הגדול, יחיא סינוואר, קיבע את מעמדו הן במערכת הביטחון הישראלית והן בארגון הטרור. "מוחמד סינוואר פעל מראשית דרכו בחמאס לצד מפקדים בכירים. נשם וינק טרור מזוקק. בהתחלה בגלל הייחוס המשפחתי שלו, אבל מהר מאוד זיהו את יכולות הביצוע שלו, אכזריות, היכולת הבין אישית לחבר בין אנשים, וההבנה של הצד הצבאי", סיפר גורם ביטחוני בכיר שעקב אחרי מוחמד עוד בנעוריו, והוסיף: "הפעילות המשותפת עם הבכירים כמו העובדה שאחיו היה בכלא הישראלי רק חידדה את הייעוד המרכזי: לבצע חטיפות שיובילו לשחרור אחיו ושאר האסירים הביטחוניים ולא רק פיגועים לשם הרג".

מוחמד סינוואר. דובר צה"ל, רויטרס, לפי סעיף, עיבוד תמונה
"מהר מאוד זיהו את יכולות הביצוע שלו, אכזריות, היכולת הבין אישית לחבר בין אנשים, וההבנה של הצד הצבאי". מוחמד סינוואר/עיבוד תמונה, דובר צה"ל, רויטרס, לפי סעיף

גורם ביטחוני לשעבר המצוי במודיעין של עזה באותן שנים סיפר כי למרות שזה לא בא לידי ביטוי בתקשורת, אבל עד לפתיחת המלחמה בוצעו יותר סיכולים ממוקדים נגדו מכל דמות בכירה בצמרת חמאס כיום. "מוחמד סינוואר היה לא רק מי שהיה במוקד בזמן ההתפתחות הצבאית של הארגון מגדודי עז א דין אל קאסם לזרוע הצבאית ולבסוף צבא של ממש אלא לקח בתהליך חלק פעיל ואף מוביל ומשפיע בחלקים מסוימים. לא בכדי ביתו נהרס מספר פעמים בשני העשורים האחרונים. המבצעים להוריד אותו היו דמיוניים אבל לא צלחו", הסביר הגורם הביטחוני לשעבר.

מוחמד היה ממובילי חטיפת גלעד שליט בשנת 2006, כשאחיו יחיא ישב בכלא הישראלי. לבכירים בהנהגת חמאס ולבכירי מערכת הביטחון בישראל היה ברור שסינוואר ישתחרר בעסקת שליט בעיקר בגלל המעורבות של מוחמד בפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully