וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם לא הייתי נעצר הייתי רוצח": תושב מזרח י-ם תכנן פיגוע במחאת משפחות החטופים

עודכן לאחרונה: 18.10.2024 / 9:28

המחבל, איברהים אל רמאדי, רצה להוציא לפועל את הפשע כנקמה למען חמאס ותושבי עזה. הוא התכוון לרכוש מטעני חבלה וכלי נשק ולבצע בין היתר פיגוע בתל אביב בזמן ההפגנה. מהחקירה התגלה שכבר כתב צוואה, והוא נתפס רגע לפני שהשיג את אמצעי הלחימה הדרושים

בווידאו: סינק של רפ"ק נדב כוגן, ראש צוות החקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים./דוברות המשטרה

משטרת ישראל מתירה לפרסום הבוקר (שישי) כי נעצר מחבל שתכנן להוציא לפועל מספר פיגועים כלפי חיילי צה"ל ואזרחי ישראל, כשאחד מהם תוכנן לקרות במהלך הפגנה למען שחרור החטופים. המחבל, אברהים אל רמאדי, בן 22 משכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים ותומך ארגוני טרור, התכוון לרכוש מטעני חבלה וכלי נשק ותכנן לבצע פיגועים שיכוונו כלפי אזרחים וכוחות הביטחון בהם, כנקמה למען תושבי עזה וחמאס.

בחודש שעבר, החלה חקירה בשב"כ וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, בחשד לקשירת קשר למעשה טרור לצורך ביצוע פיגועי טרור והשתייכות לארגוני הטרור ופעולות במסגרתם. בהכוונת שירות הביטחון, עצרו בתאריך בחודש שעבר בלשי ימ"ר ירושלים בסיוע לוחמי מג"ב את הצעיר לחקירה ומעצרו הוארך בבימ"ש מעת לעת.

מהחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים ובשב"כ, עלה כי בשלב מסוים גמלה בליבו של המחבל אשר תומך בארגוני הטרור גדודי ג'נין וחמאס, החלטה לקשור קשר עם אחרים תושבי יו"ש על מנת שיסעו למזימותיו ובסיועם, תכנן לרכוש כלי נשק ומטעני חבלה באמצעותם לממש כוונותיו ולבצע פיגועי טרור נגד כוחות הביטחון ואזרחים.

הפגנה בקריאה לשחרור חטופים, שער בגין, 5 באוקטובר 2024. רויטרס
תכנן להוציא לפועל מספר פיגועים כלפי חיילי צה"ל ואזרחי ישראל, כשאחד מהם תוכנן לקרות במהלך הפגנה למען שחרור החטופים/רויטרס

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד פועה בן טוב מפרקליטות מחוז ירושלים, הנאשם תכנן לבצע פיגוע טרור נגד יהודים עם שניים נוספים ולשם כך נפגש עם חבר ארגון חמאס וחבר בקבוצת הטרור גדודי טול כרם כדי שיעזור להם.

השלושה תכננו לבצע פיגוע עם מטען חבלה אשר מופעל מרחוק עם טיימר ודנו ביניהם על הדרך העדיפה לביצוע הפיגוע אשר יגבה את חייהם של יהודים רבים. השלושה דנו בהצעות הבאות לפיגוע - הנחת מטען בהפגנה למען השבת החטופים בעיר תל אביב, פיגוע ירי לעבר אוטובוס בבקעה, חטיפה של יהודים, הנחת מטען באוטובוס שבו נוסעים יהודים לכיוון קריית ארבע.

בשלב מסוים החליט אחד מחברי הקבוצה שלא להמשיך בתכנון והנאשם צירף אדם אחר לטובת ביצוע הפיגוע כדי לסכם את הפרטים הסופיים, לאחר שהחליט כי יש לבצע את הפיגוע בתל אביב במהלך הפגנה להשבת החטופים. לפני כחודש וטרם הוציאו לפועל את תכניתם הנאשם נעצר.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
פעילות משטרה. צילום: משטרת ישראל,
" תכננו לבצע פיגוע עם מטען חבלה אשר מופעל מרחוק". (אילוסטרציה)/צילום: משטרת ישראל

עוד נחשף כי המחבל כבר כתב צוואה, פתח קבוצה ברשת חברתית בשם "חיילי אלוהים", והתכונן למימוש כוונתו לפגע במשתתפי המחאה. אולם למרבה המזל, לא הספיק המחבל להשיג את האמל"ח כפי שתכנן בכדי לבצע את הפיגוע, זאת מכיוון שנעצר על ידי שב"כ והמשטרה שסיכלו בכך את כוונותיו.

עם סיום חקירתו בימים האחרונים, במהלכה התגבשה תשתית ראייתית נגד המחבל והוארך מעצרו תוך שהוגשה הצהרת תובע עד לתאריך 18.10, צפויה פרקליטות מחוז ירושלים להגיש את כתב האישום נגדו לבית המשפט במהלך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully