וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים ישראלים, בהם רופא השיניים שטיפל בסינוואר, מעריכים: מנהיג חמאס חוסל בעזה

כסף רב, נשקים איכותיים ומטעני חבלה שנמצאו לצדו: בצה"ל נבדק החשד כי סינוואר חוסל בהיתקלות ברצועה. רופא השיניים שטיפל בסינוואר לוואלה: "מעריך שזה הוא, ולכן-זה שינוי דרמטי של המערכה מעכשיו!" דובר צה"ל טרם אישר את זהות המחבלים וציין כי לא אותרו חטופים במבנה

בווידאו: סינוואר קורא לצאת עם נשק או עם גרזנים לבצע פיגועים בישראל/צילום: רשתות ערביות

צה"ל הודיע היום (חמישי) כי נבדקת האפשרות שמנהיג ארגון הטרור חמאס יחיא סינוואר חוסל במהלך היתקלות ברצועת עזה. סינוואר מסתתר ברצועה מאז תחילת המלחמה, שאותה, לפי הדיווחים, תכנן עם כמה מפקדים נוספים בזרוע הצבאית. הוא נמצא בראש רשימת המטרות של צה"ל, ובין המנהיגים האחרונים של הארגון ששרדו. גורמים בחמאס מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי "יש אינדיקציות לכך שסינוואר נהרג על ידי ישראל".

לוואלה נודע כי כוח של ביסל"ח (בית הספר למקצועות החי"ר) פעל סמוך למבנים ומנהרה בפעילות רציפה. תוך כדי הפעילות בוצע ירי מאחד המבנים, הכוחות השיבו באש. לאחר סריקות המבנה אותרו שלוש גופות מחבלים ואחת מהן דומה לסינוואר. ההיתקלות הייתה מקרית, ללא מודיעין מקדים.

סריקות מעמיקות גילו: כסף רב, נשקים איכותיים שלא נראו עד כה, רימוני רסס מוכנים להפעלה בידי המחבלים ומטעני חבלה. עוד נודע לוואלה כי בשעה האחרונה התקבלו אינדיקציות נוספות. במערכת הביטחון מאיצים כעת את בדיקות הDNA ובדיקות צילומי השיניים שיש ברשות מערכת הביטחון כדי להשלים את הבדיקות.

הגופה שנחשדת כגופתו של יחיא סינוואר. 17 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הגופה שנחשדת כגופתו של יחיא סינוואר. 17 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מיכה קובי, בכיר לשעבר בשב"כ שחקר את סינוואר אומר לוואלה: "אני יכול לאשר שזה הוא, וסינוואר אכן חוסל. הוא היה גדול המרצחים שהיה אי פעם ונהרג וטוב שכך, מקווה שזה יביא יותר שקט למדינת ישראל ושחרור מהיר של החטופים אני חושב שיש לנו הצלחה רבתית".

יובל ביטון רופא השיניים שטיפל בסינוואר אומר לוואלה: "מעריך שזה הוא, ולכן-זה שינוי דרמטי של המערכה מעכשיו!"

ממשטרת ישראל נמסר כי חטיבת הזיהוי במשטרה זיהו את גופתו של סינוואר בזכות תמונות שהגיעו מהשטח. הליך זיהוי באמצעות השוואת שיניים הינו הליך מהיר ומדויק בו נעשה שימוש לא אחת לאורך המלחמה ומאז ה-7 באוקטובר.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
גלנט הלוי ובר בהערכת מצב בגבול עזה. 17 באוקטובר 2024. תקשורת שר הביטחון, אתר רשמי
גלנט הלוי ובר בהערכת מצב בגבול עזה. 17 באוקטובר 2024/אתר רשמי, תקשורת שר הביטחון

דובר צה"ל מסר כי "במהלך פעילות של לוחמי צה"ל ברצועת עזה, חוסלו שלושה מחבלים. צה"ל ושב"כ בודקים את האפשרות כי אחד המחבלים הוא יחיא סינוואר. בשלב זה לא ניתן לאשר את זהות המחבלים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש ממזכירו הצבאי להנחות את דובר צה"ל להודיע למשפחות החטופים שאין סימנים לפגיעת חטופים בהיתקלות המדוברת. שר הביטחון גלנט בחשבונו ברשת X: נגיע לכל מחבל - ונחסל אותו. הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי וראש והשב"כ, רונן בר, מקיימים הערכת מצב.

מפורום חיים משפחות להצלת החטופים נמסר כי חיסול סינוואר הוא הישג אבל לא יהיה ניצחון במלחמה ללא השבת החטופים וזו אחריותו של נתניהו. "הדרך לניצחון במלחמה עובר בשחרורם של 101 החטופים מעזה. משפחות החטופים מקבלות את הבשורה הזאת ברגשות מעורבים ובדאגה ליקירינו שהופקרו במנהרות חמאס".

יחיא סינוואר. צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock, עיבוד תמונה
יחיא סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock

"במבנה בו נהרגו המחבלים, לא נמצאו סימנים להיותם של חטופים באזור", הוסיף. "כוחות צה"ל ושב"כ הפועלים בשטח ממשיכים לפעול תחת הזהירות הנדרשת. אנו מבקשים להיצמד לנוסח המדובר ולהנחיות הצנזורה לטובת שמירה על ביטחון כוחותינו. פרטים נוספים בהמשך".

סינוואר, בן 61, שוחרר בשנת 2011 מהכלא בישראל במסגרת עסקת גלעד שליט, לאחר 22 שנות מאסר. מאז שחרורו, סינוואר החליף את הנייה בהנהגת הארגון בעזה ב-2017, ולאחר חיסולו של הנייה גם החליף אותו בתור ראש הלשכה המדינית של הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully