וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ספינת מלחמה גרמנית הפילה כטב"ם מול חופי לבנון

עודכן לאחרונה: 17.10.2024 / 13:13

משרד ההגנה הגרמני מסר כי כוח הפועל במסגרת יוניפי"ל תקף את כלי הטיס באזור ביירות. "הספינה ממשיכה בתפקידה", אמר דובר משרד ההגנה הגרמני לסוכנות הידיעות רויטרס. "אין נזק לכלי השיט או לצוות". מנגד, ביוניפי"ל מסרו כי הדיווח הגרמני עוד לא מאומת

קויק: אזרחים בלבנון רגמו רכב של יוניפי"ל אחרי הפיצוצים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

משרד ההגנה הגרמני דיווח היום (חמישי) כי ספינת מלחמה הפועלת בכוח יוניפי"ל הפילה כטב"ם מול חופי לבנון. "הספינה הפילה את הכטב''ם", אמר דובר משרד ההגנה הגרמני לסוכנות הידיעות רויטרס. עוד הוסיף, כי לא דווח על נזק לכלי השיט או לצוות. "הספינה ממשיכה בתפקידה", אמר.

בנוסף, ביוניפי"ל מסרו כי הדיווח הגרמני עוד לא מאומת. "בודקים את הדיווח מול כוח המשימה הימי", נמסר.

כוחות יוניפי"ל בנאקורה, לבנון, 14 באוקטובר 2020. רויטרס
"הספינה ממשיכה בתפקידה". כוחות יוניפי"ל בנאקורה, לבנון/רויטרס

בשבוע האחרון דווח כי כוח יוניפי"ל סירב לבקשה ישראלית לפנות את חייליו מעמדות בדרום לבנון שסמוכות לגבול עם ישראל. בכירים ישראלים אמרו כי צה"ל ומשרד החוץ פנו למפקדי יוניפי"ל ולאגף כוחות שמירת שלום במטה האו"ם בניו יורק וביקשו שכוחות יוניפי"ל יתפנו למרחק של חמישה קילומטרים מהגבול עם ישראל כדי שלא ייפגעו מהפעולה הקרקעית של צה"ל. לדבריהם, מפקדי יוניפי"ל דחו את הבקשה.

דובר יוניפי"ל, אנדריאה טנטי, אמר לוואלה כי ישראל ביקשה שחיילי הכוח יפנו את עמדותיהם הקרובות לגבול, אך הדגיש כי התקבלה החלטה בהסכמה עם כל המדינות שתורמות חיילים לכוח, לא לפנות את העמדות. "משקיפי האו"ם נשארים בכל העמדות ודגל האו"ם ממשיך להתנוסס מעליהן. למרות האתגרים אנו ממשיכים לעקוב כמיטב יכולתנו אחרי המצב, אם כי ההפגזות המתמשכות מגבילות את יכולתנו לפקח ולספק סיוע הומניטרי לאזרחים לבנונים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully