וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ כ"ץ: ישראל רוצה שיוניפי"ל יפעל בדרום לבנון ביום שאחרי המלחמה בחיזבאללה

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 17:47

לדברי כ"ץ, ישראל רואה בארגון כמי שימלא תפקיד בכל תוכנית ליום שאחרי המלחמה, והיא "תעשה הכול" כדי להימנע מפגיעה בארגון ובאנשיו. במקביל אמר שר הביטחון גלנט בתום הערכת מצב: "חיזבאללה נמצא במצוקה מאוד גדולה. משא ומתן אנחנו ננהל תחת אש"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפנייה למזכ"ל האו"ם לפנות את חייל יוניפי"ל מגבול לבנון, 13 באוקטובר 2024/עומר מירון / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר היום (רביעי): ישראל מייחסת חשיבות רבה לפעילות יוניפי"ל בדרום לבנון ואינה מעוניינת לפגוע בארגון או באנשיו. ישראל אף רואה ביוניפי"ל כמי שימלא תפקיד בכל תכנית ליום שאחרי המלחמה נגד חיזבאללה. ישראל תעשה הכל כדי להימנע מפגיעה ביוניפי"ל ותמשיך בתיאום הדוק עם מפקדיו בהתאם לחוק הבינלאומי.

כוחות יוניפי"ל במארג' עיון, אוקטובר 2024. רויטרס
כוחות יוניפי"ל במארג' עיון, אוקטובר 2024/רויטרס

שר הביטחון יואב גלנט, קיים היום הערכת מצב באוגדה 146, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף יפתח נורקין ומפקדי החטיבות הפועלות תחת האוגדה. גלנט שוחח עם מפקדי החטיבות על התקדמות הפעולה להשמדת תשתיות הטרור במרחב הגבול, חיסול מחבלי החיזבאללה ופעולות ההגנה על יישובי הצפון. השר הביע את הערכתו בפני המפקדים והלוחמים על פעולתם, והדגיש כי ישראל תקיים כל משא ומתן להסדר רק תחת אש.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב עם מפקי אוגדה 146 שפועלת בדרום לבנון. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב עם מפקי אוגדה 146 שפועלת בדרום לבנון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

גלנט אמר בסיכום הערכת המצב: "העוצמה שאתם מפעילים והאופן המקצועי שזה עובד, מביא את חיזבאללה לסגת מחלק גדול מהמקומות, וחוץ מזה יש מאות הרוגים לאורך הגזרה. גם בגזרה שלכם, רבים מאוד מאנשי החיזבאללה חוסלו, גם בהתקלויות מטווח קרוב וגם מהאוויר".

הוא הוסיף: "הפעולה שבגזרה הכוללת מביאה שבויים, זה ביטוי לשני דברים - למהירות וההצלחה של צה"ל, ולהתמוטטות של הצד השני שנכנע בסופו של עניין, ואנחנו מתחקרים ולומדים דברים שלא היינו מביאים בדרך אחרת והם ישמשו אותנו כבר בקרוב".

שר החוץ ישראל כ"ץ. יונתן זינדל, פלאש 90
שר החוץ ישראל כ"ץ/פלאש 90, יונתן זינדל

לדברי גלנט: "ההצלחה בחודש האחרון פנומנלית - מחיסול נסראללה, תשתיות הקשר והמודיעין, אתרים תת-קרקעיים, חיסול צמרת רדואן שלא מסוגלת לנהל פה קרב על המתחמים שאתם עובדים בהם וכמובן הסיכול של המערכת הטילאנית, תחשבו שאת כל הדבר הזה היה צריך לעשות תחת אש מסיבית. כל הדבר הזה הולך ומתמוטט, וזה חושף את המצוקה הגדולה שחיזבאללה נמצא בה. חיזבאללה נמצא במצוקה מאוד גדולה - אין מי שיפקד ואם מוצאים מישהו, עד שהוא נותן הוראה אין מי שיבצע אותה, ואם בסוף מישהו מבצע והוא לוחץ על הכפתור, או שהטיל לא נורה או שאין אמצעים בכלל במקומות אחרים ואתם רואים מה קורה".

גלנט סיכם: "כמות האמל"ח שאתם מוצאים מצדיקה לחלוטין את הפעולה. מאות טילי קורנט יצאו מתוך השטח לכל רוחב הגזרה. כשאני אומר להחזיר את התושבים בביטחון זה אומר: את זה דוחקים החוצה והחיבור בין החלשת חיזבאללה לבין דחיקתו מקו הגדר יאפשר את חזרת התושבים בתנאים מסוימים. משא ומתן אנחנו ננהל תחת אש, זה אמרתי ביום הראשון, אמרתי את זה בעזה, אמרתי כאן - זה הכלי שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully