וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' תוקף את החרדים: "השירות בצה"ל הוא חובה זכות ומצווה"

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 15:47

שר האוצר ביקר את האולטימטום של המפלגות החרדיות לאישור תקציב המדינה. בהודעתו מסר כי שירות בצה"ל לא עומד בסתירה עם לימוד תורה, ואי-גיוס חרדים הוא עוול הדורש תיקון. "נמצאים בימים היסטוריים שיאפשרו לעשות את התיקון הזה", אמר. "מצפה שנדע כולנו להכנס תחת הסוכה"

חרדים מפגינים בלשכת הגיוס בתל השומר/מערכת וואלה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הוציא היום (רביעי) הודעה בה ביקר את האולטימטום של המפלגות החרדיות לאישור תקציב המדינה. בהודעתו מסר כי שירות בצה"ל לא עומד בסתירה עם לימוד תורה, ואי-גיוס חרדים הוא עוול הדורש תיקון יסודי.

"ערב חג הסוכות, אחרי עוד ימים קשים אך הכרחיים לעם ישראל, אני קורא בכאב שמפלח את הלב את דברי כמה מחברי הסיעות החרדיות, חברי לקואליציה, על החובה הקדושה של שירות בצבא הגנה לישראל", כתב שר האוצר. "שירות שאינו עומד בשום צורה באופן בסתירה ללימוד תורה ויראת שמים, כפי שמוכיחים רבבות הלוחמים בני הציונות הדתית שמשלבים ספרא וסייפא בגבורה ובקידוש השם".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. חיים גולדברג, פלאש 90
"השירות בצה"ל הוא חובה זכות ומצווה. בוודאי לא בעיה" שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/פלאש 90, חיים גולדברג

סמוטריץ' אמר כי אנו נמצאים בתקופה בה צריך לעשות את התיקון הנדרש שיגייס את החרדים לשירות צבאי. "השירות בצה"ל הוא חובה זכות ומצווה. בוודאי לא בעיה", אמר. "התעלמות חלק מאחינו החרדים מהחובה זו, יהיו הסיבות והחששות אשר יהיו, בזמן מלחמה ובכלל, היא עוול הדורש תיקון יסודי. אנו נמצאים בעניין זה בימים היסטוריים שיאפשרו לנו לעשות את התיקון הזה וכך יהיה, בעזרת השם ובנחישות.

"אני דוחה גם בכל תוקף ניסיונות להציב אולטימטום חסר אחריות לאישור תקציב המדינה הדרוש למלחמה ולאיתנות הכלכלה. 'ראויין כל ישראל ליישב בסוכה אחת' אומרת הגמרא במסכת סוכה", אמר סמוטריץ'. "אני מתפלל ומצפה שנדע כולנו להכנס יחד תחת הסוכה הישראלית ובעזרת ה' גם יחד ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully