וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמשית לבג"ץ: לא ניתן לסבסד מעונות יום לחרדים החייבים גיוס

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 13:39

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הגישה את עמדתה לבג"ץ שעוסק בסבסוד מעונות יום. לפי עמדתה, לאחר הקביעה כי אין פטור לתלמידי ישיבה חרדים החייבים בגיוס, נאסר על שר העבודה לסבסד את מעונות היום של מי שחייב בגיוס

L:\חדשות\פליירים מוכנים\2024\יוני\25.06.24/מערכת וואלה!

בימים האחרונים , נשמעו חברי כנסת שהבטיחו שיהיה סבסוד למעונות היום של מי שחייב בגיוס. בהודעה מטעם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שיצאה היום (רביעי), היא מבהירה כי כתוצאה של פסק הדין בעניין חוק הגיוס הממשלה לא רשאית לסבסד את לימודיהם של מי שחבים בגיוס ואינם מתגייסים.

בעקבות פסיקת בג"ץ, שר העבודה, יואב בן צור, נמנע מלפרסם מבחנים לזכאים לסבסוד מעונות יום לכלל האוכלוסיה, זאת כדי לכפות מציאת פתרון שיאפשר סבסוד גם של משפחות תלמידי ישיבות חייבי גיוס. היועמ"שית מבהירה כי לא ניתן למנוע זכאות לסבסוד של כלל האוכלוסיה הזכאית רק כדי לכפות פתרון שיאפשר לסבסד את משפחות תלמידי הישיבות, המהוות מיעוט המשפחות הזכאיות ביחס לכלל הציבור".

נגד חוק הגיוס: חרדים מפגינים בלשכת הגיוס ,תל השומר, 29 בספטמבר 2024. מערכת וואלה, צילום מסך
נגד חוק הגיוס: חרדים מפגינים בלשכת הגיוס ,תל השומר, 29 בספטמבר 2024/צילום מסך, מערכת וואלה

עיקר המחלוקת בין היועמ"שית לשר היא על משך תקופת המעבר בה החייבים בגיוס עדיין יהיו זכאים לסבסוד. בעוד השר רצה תקופה של חצי שנה, היועצת והאוצר התעקשו על שלושה חודשים. בעקבות כך נמנע השר מלפרסם את מבחני התמיכה לזכאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully