וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיל ההיפר-סוני הרוסי שבמוקד תשומת הלב והמכ"מים המתקדמים: האיום הימי של חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 15:12

בצה"ל מתגאים בהישגים בתחום הימי מול הארגון השיעי - שגרעו ממנו יכולות משמעותיות. עם זאת, גורמים בחיל הים מתריעים כי חיזבאללה עדיין מחזיק בטילי חוף ים וככל הנראה גם בטילים בליסטיים ימיים. זאת, לצד יחידה ימית בכשירות שמסוגלת לפגוע בכלי שיט, אסדות ונמלים

תיעוד מתוך חקירתו של מחבל חיזבאללה ,וואדח כאמל יונס, שנעצר בדרום לבנון/דובר צה"ל

בעשור האחרון עסקו חיל הים ואמ"ן במעקב אחר התעצמות חיזבאללה במרחב הימי. את רוב תשומת הלב סחב טיל על-קולי מסוג היחונט, אימת ציי המערב, שנמכר על ידי רוסיה לסוריה ולפי הערכות רכיבים ממנו הועברו לידי חיזבאללה.

אולם לצד זאת, בחר חיזבאללה בסיוע האיראנים לא רק לפתח יחידה ימית ממודרת מאוד בעלת יכולות גבוהות, כולל בפשיטה על חופים וכלי שיט, אלא גם בקליטת טילים ומכ"מים מתקדמים. גורמים בחיל הים, אמרו כי קיימת סבירות מאוד נמוכה שחיזבאללה ינסה להפתיע באמצעות כוחות קומנדו ימיים מאחר וצה"ל העלה את הכוננות וחיזק את מערכי ההגנה בים ובכך נשללה ממנו יכולת ההפתעה.

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בתרגיל של חיל הים  באשדוד. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט ביקר בתרגיל של חיל הים באשדוד/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בצה"ל מתגאים בהשמדת אמצעי לחימה מתקדמים משלל סוגים בתחום הימי, אך גורמים בחיל הים מתריעים כי לפי הערכה, יש לארגון השיעי עדיין טילי חוף ים וככל הנראה גם טילים בליסטיים ימיים בדומה לח'ותים שמסוגלים לפגוע בכלי שיט, אסדות ונמלים. במלחמת לבנון ה-2 פגע חיזבאללה באמצעות טיל מסוג c-802 באח"י חנית אך מאז שדרג את יכולותיו שנפגעו בחודש האחרון על ידי חיל האוויר.

הנחת העבודה בצה"ל היא כי איראן הצליחה להבריח טילים מסוגים שונים לידי חיזבאללה לפני ותוך כדי המלחמה. "הח'ותים השתמשו בטיל בליסטי ימי שהפתיע לא מעט מסוכנויות המודיעין המערביות. יש לו יכולת אלקטרו-אופטית לרכוש מטרה. זה שחקן מסוכן. הוא מגיע מגובה רב מאוד ויורד על כלי השיט בזווית די חדה. וכיפת ברזל ימית יכולה להתמודד איתו אבל זה איום חדש ומאתגר בזירה", אמר מומחה תחום ישראלי.

לדבריו, "ידענו שיש לסינים טילים דומים אבל האיראנים הפתיעו בשדרוג היכולת ובהעברה לח'ותים שלפני שנה פספסו לא מעט את כלי השיט אבל התחילו לשפר. יש תיעוד שבו רואים שהטיל שלהם פוגע בזווית של 40 מעלות בספינה, זה עדיין אתגר. ככל שהוא בא אלייך חד מלמעלה הוא קשה ליירוט. לא רק בהגנה על ספינות אלא גם לאסדות".

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
צרעה של חיל הים. 17 בינואר 2024. דובר צה"ל
צרעה של חיל הים. 17 בינואר 2024/דובר צה"ל

בתוך כך, לפני מספר שבועות אושרו מינויים חדשים בצמרת חיל הים: תת-אלוף טל פוליטיס ימונה לראש מטה חיל הים, תת-אלוף אמיר גוטמן ימונה לראש מספן ים ואלוף-משנה א' שבעבר היה מפקד שייטת הצוללות, מונה לראש מספן המודיעין בחיל הים ויועלה לדרגת תת-אלוף.

בתוך החיל יש ביקורת על כך שאף אחד מצמרת החיל לא היה בעבר מפקד שייטת 3 (מש"ט ספינות הטילים) בשונה ממפקד חיל הים האלוף דוד סלמה שהיה בעבר מפקד מש"ט 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully