וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלפה חמורה ובוטה: הוגשה עתירה לחקירת ההדלפות בפרשת "שדה תימן"

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 14:07

פרשת שדה תימן: חומרי חקירה חסויים הכוללים סרטון ממצלמות האבטחה של המתקן הצבאי, חומר מודיעיני ותוצאות פוליגרף הודלפו בזמן דיון הארכת מעצר החשודים. הסנגורים של מפקד הצוות הגישו עתירה לבית המשפט העליון בבקשה שיורה על חקירת ההדלפות

בית הדין הצבאי דן בהארכת המעצר של החשודים בהתעללות בשדה תימן/שלומי גבאי

טרם הזימון לשימוע לפני הגשת כתב האישום בפרשת "שדה תימן", עורכי הדין המייצגים את מפקד הצוות בכוח 100, הגישו לפני זמן קצר עתירה לבית המשפט העליון, על מנת שיורה לחקור את ההדלפות החמורות של חומרי חקירה ממצ"ח.

עם פרוץ הפרשה, נעצרו העותר וחבריו לצוות וב-6 באוגוסט, תוך כדי דיון בהארכת המעצר, נודע לסנגורים כי שודרה כתבה בערוץ 12 בבסיסה עמדו חומרי חקירה מוכמנים שהודלפו והיו חסויים בפניהם. החומרים שהודלפו כללו סרטון ממצלמות האבטחה של המתקן הצבאי שדה תימן שם היו כלואים מחבלי נוח'בה, חומר מודיעיני אודות מחבל בעל פרופיל מסוכנות גבוהה ותוצאות פוליגרף של שניים מהלוחמים, בדיקה שאינה משמשת כראיה בהליכים פליליים.

מהומה עקב מעצר חיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן, 29 ביולי 2024. אבי רוקח
מהומה עקב מעצר חיילים שחשודים בהתעללות במחבל נוחבא, שדה תימן, 29 ביולי 2024/אבי רוקח
עו"ד ליאור פורת. שלומי גבאי, אתר רשמי
עו"ד ליאור פורת/אתר רשמי, שלומי גבאי
עו"ד אבי עמירם. שלומי גבאי, אתר רשמי
עו"ד אבי עמירם/אתר רשמי, שלומי גבאי

דבר ההדלפה נמסר מיידית לשופט שדן במעצר. הוא הורה על בדיקה של ההדלפה, דבר שלא נעשה.
הסנגוריה הצבאית פנתה ליועצת המשפטית לממשלה ולמשנה לפרקליט המדינה, על מנת שיורו על פתיחה בחקירה פלילית של האירוע. היועמ"שית מסרה בתגובה כי העניין יועבר לפרקליטות הצבאית שתבחן אם אם יש מקום כלל לבדוק את ההדלפה. ואילו המשנה לפרקליט המדינה הגיב כי על העותר להגיש תלונה למצ"ח שתבדוק את הטענה, כלומר הגוף ממנו דלפו החומרים יבדוק את ההדלפה - ניגוד עניניים מובנה.

על רקע תשובות אלה, נמסר ליועמ"שית ולמשנה לפרקליט המדינה כי הצעתם לא תביא לכדי מיצוי הדלפה כה חמורה ובוטה. משכך הוגשה היום עתירה לבית המשפט העליון, על מנת שיורה ליועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירה פלילית של ההדלפות החמורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully