וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בליכוד מתכננים לקיים כנס לעידוד ההתיישבות ברצועה: "עזה שלנו לתמיד"

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 14:29

ההזמנה הופצה תחת הכותרת "נערכים להתיישבות בעזה יחד עם גרעיני התיישבות" - בראשה מתנוסס שמה של השרה גולן לצד 9 ח"כים ובחסות ארגוני ימין קיצוני. כחלק מהכנס תוכנן סיור בקיבוץ נירים שהודיע שהוא לא תואם מראש ועל כן לא יתקיים: "מחכים שייקחו אחריות על 7 באוקטובר"

סמוטריץ': "לו היתה התיישבות יהודית בגוש קטיף, הטבח לא היה קורה"/כנס קטיף לאחריות לאומית

שרים, חברי כנסת ופעילים בכירים בקואליציה מתכננים לקיים בשבוע הבא כנס לעידוד ההתיישבות ברצועת עזה בעוטף עזה. ההזמנה לכנס הופצה היום לחברי מרכז תחת הכותרת "נערכים להתיישבות בעזה יחד עם גרעיני ההתיישבות" ובראשה מתנוסס שמה של השרה מאי גולן, לצד תשעה ח"כים - אביחי בוארון, אלי דלל, טלי גוטליב, קטי שטרית, חנוך מילביצקי, נסים ואטורי, אריאל קלנר, ששון גואטה ואושר שקלים.

הפעילות הקואליציונית לעידוד ההתנחלות מחדש בעזה עשויה לסבך את מאמציה של ישראל להגן על עצמה בהליכים המשפטיים בבתי הדין הבינלאומיים בהאג שכן מבחינת הדין הבינלאומי ההתיישבות בשטח כבוש אינה חוקית. הכנס מתקיים בחסות ארגוני ימין קיצוני כמו נחלה - ארגון שניצא כעת תחת גל סנקציות בינלאומיות ומפלגות ימין אחרות בקואליציה כמו עוצמה יהודית והציונות הדתית.

מאי גולן. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
מופיעה בראש ההזמנה לכנס. השרה מאי גולן/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לפי לוח הזמנים המצורף מתוכנן להתקיים במהלך הכנס, בין היתר, סיור בקיבוץ נירים ומפגש עם רבשצ הקיבוץ. מקיבוץ נירים נמסר שהם מתנגדים לקיום הביקור והוא לא תואם עם הקיבוץ או אנשיו. "הסיור לא תואם עם נירים, על פי הרבש"צ לא תואם גם איתו והוא לא על דעתנו, לכן גם לא יתקיים. אנחנו עדיין מחכים שהממשלה וחברי הקואליציה יקחו אחריות על גודל המחדל וההפקרה של אירועי השבעה באוקטובר, ועל הפצע המדמם שבליבנו. במקום לעסוק בכנסים פוליטיים להקמת גרעיני התיישבות, טוב היה אם הממשלה וחבריה לקואליציה היו עוסקים בהחזרת 101 החטופים והחטופות ובתמיכה ובנייה של ישובי העוטף ושיקומם". לפי תוכנית הכנס הוא אמור לכלול גם ביקור בשדרות ואירוע שמחת בית השואבה בהשתתפות משפחות לוחמים, נופלים וחטופים.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
הזמנה לכנס וסיור לעידוד ההתיישבות ברצועת עזה של הליכוד. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"נקרא יחד - עזה שלנו. לתמיד!". ההזמנה לכנס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בינואר האחרון כבר התקיים כנס לעידוד ההתיישבות בעזה בהשתתפות בכירים בקואליציה ובליכוד, עוצמה יהודית, ויהדות התורה ובראשם השרים איתמר בן גביר ושלמה קרעי.

בתנועת נחלה שמארגת את כנס עידוד ההתיישבות בעזה אומרים כי האירוע מתוכנן לא רק ככנס עיוני, אלא כתרגול מעשי והכנה פרקטית להתיישבות מחודשת בחבל עזה" וכן כי הוא "מסמן שלב חדש וחשוב במאבק. המסר ברור - החזרה להתיישבות בעזה כבר לא בגדר רעיון, אלא מהלך שנמצא בתהליך מתקדם עם תמיכת הממשלה והציבור".

גדי איזנקוט בכנס מאיר דגן לביטחון.29 במאי 2024. כנס מאיר דגן, צילום מסך
"לא בעבור זה הקריבו בנינו ובנותינו את חייהם". ח"כ גדי איזנקוט/צילום מסך, כנס מאיר דגן

בנוסף לחברי ליכוד, באירוע צפויים להשתתף גם שרים וחכים ממפלגות אחרות בקואליציה ביניהם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית), השר איתמר בן גביר, השר יצחק וסרלאוף , והשר עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) וח"כים מהציונות הדתית ועוצמה יהודית.

דניאלה וייס, יושבת ראש תנועת נחלה, אומרת כי "תמיכת השרים וחברי הכנסת היא מבורכת, והיא מוכיחה את התמיכה האדירה שיש במהלך מצד תושבי העוטף והציבור בישראל. כפי שראינו במהלך ההיסטוריה, כאשר הציבור והמנהיגות הולכים יחד, נוצר כוח שאין לעמוד בפניו. אין ספק כי החיבור הזה יביא להצלחת ההתיישבות בעזה"

"לא בעבור זה הקריבו בנינו ובנותינו את חייהם"

ח"כ גדי איזנקוט, ששכל את בנו גל בלחימה ברצועה בחודש דצמבר, תקף באופן חריף את הקואליציה בעקבות הכנס המתוכנן. "שנה למחדל הגדול מקום המדינה, כאשר קם עם ישראל מהויכוח העמוק ונרתם למלחמה קשה וצודקת שאיחדה את רוב העם, להשגת מטרות המלחמה ולהשבת החטופים. שנה אחרי, כאילו לא למדנו דבר. חלקים גדולים בקואליציה פועלים כדי לנפץ את ההסכמה הלאומית הרחבה שהייתה סביב מלחמה צודקת", אמר.

"הרצון להעביר חוק גיוס חסר אחריות שמשחרר חלקים גדולים בחברה משירות חובה בצה"ל ובעת מלחמה, בתמורה לאתנן פוליטי- העברתו תהיה קו שבר עמוק שלא נראה כמותו בחברה הישראלית.
והיום, התבשרנו על הכוונה להקים גרעיני התיישבות ברצועת עזה, נושא שנוי במחלוקת בחברה הישראלית. לא בעבור זה הקריבו בנינו ובנותינו את חייהם, בניגוד מוחלט למטרות המלחמה ולהצהרות ראש הממשלה.

מעל כל זה, עננה כבדה מלווה את חובת הממשלה להשיב את החטופים כציווי מוסרי עליון, ומימוש מטרת מלחמה שהוגדרה ביום התשיעי למלחמה. בקו פרשת מים במלחמה, ולאחר הישגים אופרטיביים ראויים לציון- חשוב שהממשלה תתעשת ותעביר מסר ברור בדבר החובה לנצח את המלחמה ולעשות את הדבר הנכון לעתיד ישראל כמדינה יהודית, דמוקרטית, ליברלית, חזקה ומתקדמת".

חה"כ גלעד קריב ביקר גם את "סוכת ההתיישבות בעזה" של הליכוד. "קיבוצי העוטף, שנחרבו במשמרת שלכם, אינם תפאורה לקידום ההזיות המסוכנות שלכם. אתם רוצים התיישבות יהודית? התכבדו לישב מחדש את מטולה, קרית שמונה ובארי, לא לגרור אותנו להתנחלויות הרות אסון בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully