וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תאשר: משרד הבריאות יעביר עשרות מיליוני שקלים לבתי חולים לבריאות הנפש

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 7:27

על פי תזכיר החוק, צפויות להיפתח 16 מרפאות מחדשות הייעודיות לטיפול בטראומה. קופות החולים צפויות להשתמש בתקציב לפיתוח מסגרות בקהילה כמו בתים מאזנים, טיפולי יום ומוקדי רפואה דחופה פסיכיאטרית. השר בוסו: שינוי היסטורי במערך בריאות הנפש הציבורית"

גיא זקן, מפעיל צמ"ה, חברו של אלירן מזרחי בדיון הועדה לביקורת המדינה על רפורמת "נפש אחת" - טיפול משרד הביטחון בנכי צה"ל וכוחות הביטחון/ערוץ הכנסת, אביחי חיים

משרד הבריאות מפסיק להתחשבן עם בתי החולים לבריאות הנפש, זוהי גולת הכותרת של תזכיר החוק שפורסם אמש (שני) של משרד הבריאות ומשרד האוצר. התזכיר שיובא בקרוב לאישור הכנסת, נועד להפחית את העומס בבתי החולים ובקהילה ולשפר את השירותים הניתנים למטופלים, בלי כל קשר למצב התפוסה והתגמול בעדו.

מדובר בהעברת עשרות מיליוני שקלים, מתוך תקציב כולל של 1.4 מיליארד שקלים שהוקצה לבריאות הנפש בשנה החולפת, שיועברו הן לבתי החולים הפסיכיאטריים והן לקופות החולים.

על פי התזכיר, צפויות להיפתח גם 16 מרפאות ייעודיות לטיפול בטראומה. קופות החולים צפויות להשתמש בתקציב לפיתוח מסגרות בקהילה כמו בתים מאזנים, טיפולי יום ומוקדי רפואה דחופה פסיכיאטרית, מה שיאפשר להפחית את העומס על בתי החולים בזריקת המרצה לקופ"ח לקחת חלק גדול יותר במערך בריאות הנפש.

שר הבריאות אוריאל בוסו. ראובן קסטרו
"בנינו במשרד את התוכנית הלאומית לבריאות הנפש בהיקף חסר תקדים ובמאמץ רב". שר הבריאות אוריאל בוסו/ראובן קסטרו

בנוסף, כפי שנכתב בחוק ההסדרים שיובא לאישור הכנסת בקרוב, משרד הבריאות פועל להעברת בתי החולים הפסיכיאטריים לאחריותם של בתי חולים כלליים. בית החולים שער מנשה יתאחד עם בית החולים הלל יפה, בית החולים טירת הכרמל עם רמב"ם, בית החולים מזור עם פוריה והגליל נהריה.

שר הבריאות, אוריאל בוסו, בירך: "בשנה האחרונה בנינו במשרד את התוכנית הלאומית לבריאות הנפש בהיקף חסר תקדים ובמאמץ רב ואנו מוציאים אותה אל הפועל עקב בצד אגודל. חלק מרכזי של התוכנית נוגע בחיזוק משמעותי של השירותים הניתנים בקהילה לצד שדרוג מערך האשפוז הפסיכיאטרי בבתי החולים. שינוי מנגנוני ההתחשבנות בין קופות החולים והמוסדות הפסיכיאטריים מהווה אדן חשוב בתהליך העברת מרכז הכובד לקהילה, יצירת רצף טיפול ומסגרות מתאימות לכל מטופל וכן שיפור תנאי האשפוז ואיכות השירותים הניתנים בתחום".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
שערי צדק. יונתן זינדל, פלאש 90
שדרוג מערך האשפוז הפסיכיאטרי בבתי החולים. המרכז הרפואי שערי צדק/פלאש 90, יונתן זינדל

על התזכיר אמר: "החוק שאנו מבקשים לקדם מבטיח שהמערכת הפסיכיאטרית תנוהל בצורה כלכלית אחראית ויעילה, תוך הבטחת המשך פיתוח שירותים מתקדמים ותגובה לצרכים המשתנים במערכת. אני מבקש להודות לשר האוצר ולאנשי משרדו על התמיכה והסיוע בקידום המערכת ולאנשי משרדי שעמלים לילות כימים על מנת להביא לשינוי היסטורי במערך בריאות הנפש הציבורית".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, המשיך: "לתזכיר יש תכלית אחת. להבטיח שקופות החולים ובתי החולים הפסיכיאטריים יתנו לאדם שזקוק לסיוע נפשי את הטיפול המתאים ביותר בנקודת הזמן שבה הוא נמצא ושננטרל שיקולים כלכלים. התוכנית מבוססת על מודל שיצרנו במחלקות הפנימיות והביא לטיפול יותר טוב, לירידה בתפוסות ולפיתוח חלופות טיפוליות בקהילה. ואנו מאמינים שכך יקרה גם במערכת הפסיכיאטרית. החיבור עם בתי החולים הכלליים נועד לחיבור וניצול המצוינות של המערכת הכללית לטובת בריאות הנפש. אנו יודעים שההפרדה בין גוף לנפש היא מלאכותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully