וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות האולטימטום האמריקני: ישראל הבהירה לארה"ב כי תפעל לשיפור המצב ההומניטארי בעזה

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 6:30

בכירים ישראלים אמרו כי בשיחות שהתקיימו בין בכירים ישראלים לבין מקביליהם בבית הלבן הדגישה ישראל כי תנקוט בפעולות כדי לתת מענה לדרישות האמריקניות. מערכת הביטחון תציג לקבינט בקרוב רשימת צעדים לאישור. "ישראל לוקחת את הסוגיה ברצינות רבה", אמר בכיר ישראלי

ישראל הבהירה אתמול לארה"ב כי תפעל במהירות כדי לתת מענה לדרישות האמריקניות לשיפור המצב ההומניטארי ברצועת עזה, כך אמרו שני בכירים ישראלים.

למה זה חשוב:

  • בכירים אמריקנים הדגישו כי המכתב שכלל אולטימטום קשוח לא נועד לסלול את הדרך להפסקת אספקת הנשק לישראל, אלא כדי למנוע זאת ע"י כך שיביא לשינוי כיוון בהתנהלות הישראלית לגבי המצב ההומניטארי בעזה.
  • בכירים ישראלים מודים כי למרות שבירושלים לא אהבו את האולטימטום האמריקני הקשוח, המכתב הוא הזדמנות שממשל ביידן נתן לישראל כדי לתקן את המצב שהידרדר, ולשוב ליישום המדיניות שקבע הקבינט ולפיה הסיוע ההומניטארי משרת את המאמץ המלחמתי בעזה.

מאחורי הקלעים:

  • במהלך יום שלישי התקיימו כמה שיחות בין בכירים בדרג המדיני לבין הבית הלבן כדי להבהיר את הדברים ולראות כי לא מדובר במשבר שיוצא משליטה והדגישו שישראל תנקוט צעדים כדי להפוך את המגמה.
  • "קיבלנו את המכתב האמריקני והוא נבחן ע"י מערכת הביטחון. ישראל לוקחת את הסוגיה ברצינות רבה ואנחנו ניתן מענה לדאגות שעמיתנו האמריקנים העלו במכתב", אמר בכיר ישראלי שמעורה בנושא.
  • בכיר ישראלי אחר אמר כי בכל הנוגע לדרישות האמריקניות לגבי מעברי הגבול, מספרי המשאיות, נושאים לוגיסטיים והנוהלים שנוגעים לסיוע ההומניטארי המצב צפוי להשתנות לטובה בתוך ימים ספורים.
תקיפות ישראליות בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה. רויטרס
תקיפות ישראליות בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה/רויטרס
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

התמונה הגדולה:

  • בכיר ישראלי אמר כי כדי ליישם חלק משמעותי מהדרישות האמריקניות שהופיעו במכתב יהיה צורך לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בהקדם ולהעביר החלטות על צעדים לשיפור המצב ההומניטארי בעזה.
  • נושאים מסוימים שהופיעו במכתב האמריקני כמו מתן אפשרות למאות אלפי פלסטינים לנוע מהמוואסי באזור חוף עזה מזרחה לכיוון חאן יונס ורפיח יחיייבו החלטה של הדרג המדיני, אמר הבכיר הישראלי.
  • לדבריו, דרישות אמריקניות כמו ביקורי צלב אדום במתקני מעצר בישראל, עצירת החקיקה בנוגע לאונר"א או הצהרה רשמית כי ישראל לא תפנה בכפיה את תושבי צפון הרצועה הינן נושאים טעונים מבחינה פוליטית שיחייבו קרוב לוודאי הצבעה בקבינט.

בין השורות:

  • בכירים ישראלים אומרים כי הדיונים בימים האחרונים בנושא התקיפה באיראן בקבינט ובפורומים נוספים שכינס נתניהו הבהירו לשרים רבים את מידת התלות העמוקה של ישראל בארה"ב במיוחד בכל הנוגע לחימושים ולהגנה מטילים - מה שעשוי להפחית את מידת ההתנגדות בקבינט לאשר את הצעדים שהאמריקנים מבקשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully