וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות מאמצי חיזבאללה: כך צה"ל משיג מידע מודיעיני קריטי משדה הקרב בלבנון

עודכן לאחרונה: 16.10.2024 / 6:02

פעילי הארגון משתדלים לאסוף מהשטח כל מה שעשוי לסייע לצה"ל לבנות תמונת מודיעין טובה יותר. בכל זאת, צה"ל הצליח להניח את ידו על ציוד צבאי - ולהעביר חוברות, פנקסים וחומרים נוספים לידי חוקרים. כמו כן, בצבא נערכים לתפוס פעילים בשבי ולחקור אותם בישראל

תיעוד מתוך חקירתו של מחבל חיזבאללה שנעצר בדרום לבנון/דובר צה"ל

כך צה"ל משיג מידי מודיעיני קריטי משדה הקרב בלבנון: למרות שחיזבאללה הותיר אחריו אמצעי לחימה רבים - פעילי הארגון שנסוגו לאחור, ובהם כוחות רדואן, השתדלו לאסוף בדקה ה-90 כל מה שעשוי לסייע לצה"ל לבנות תמונת מודיעין טובה יותר על התשתיות באזור והכוונות המבצעיות להמשך.

בכל זאת, צה"ל הצליח להניח את ידו על ציוד צבאי שיש בו כדי לסייע להבין את שיטות העבודה של האויב. כמו כן, בימים האחרונים הועברו חוברות, פנקסים, כרטיסי טווחים וחומרים נוספים לידי קמ"נים וחוקרי שטח של יחידת 504, למיצוי טוב יותר של השלל שנתפס.

בצבא שמים דגש משמעותי על האפשרות לתפוס פעילים בשבי ולהעביר אותם לחקירה בישראל. בצה"ל לא עדכנו במספר המלא אמר הבהירו כי חוקרי 504 מפיקים מידע בעל ערך רב.

פעילות כוחות צה"ל בדרום לבנון. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בדרום לבנון/דובר צה"ל

רק אתמול, דובר צה"ל חשף תיעוד של מחבל חיזבאללה, וודאח כאמל יונס, שנעצר בשבוע שעבר בדרום לבנון.

"כולם ברחו, כל הארבעה (מפקד האזור וסגנו), מההתחלה הם כבר ברחו", אמר. על כוח רדואן הוסיף: "הם קטני אמונה, אנשים בלי דת, נכנסו לקבל כסף וזהו, ברחו כי פחדו מצה"ל... הם תכננו להגיב למתקפה, להתקדם לגליל, אבל אחרי החיסול של חסן נסראללה לא ראו אף אחד מהם".

במהלך פעילות כוחות צה"ל בשבוע שעבר, אותר פיר תת-קרקעי במבנה המוביל למרחב שהייה למחבלים עם פיר יציאה סמוך. הכוחות כיתרו את המבנה, חקרו את פיר המנהרה ואיתרו מתחם תת-קרקעי בעומק של כ-7 מטרים בו התבצר המחבל לצד אמצעי לחימה וציוד לשהייה לזמן ארוך. לאחר שהמחבל נכנע ונעצר, הלוחמים תחקרו אותו בשטח ולאחר מכן הובא להמשך חקירה על ידי חוקרי יחידה 504 במתקן כליאה בשטח הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully