וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עולות משמרת": מיצב המדמה חמ"ל תצפיתניות נחנך בכיכר החטופים

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 19:51

המיצב מדמה חמ"ל תצפיות עם 5 עמדות כמספר התצפיתניות החטופות בעזה כבר מעל שנה. את המיצב מתפעלות תצפיתניות עבר, שמתנהלות בדומה למשמרת אמיתית בחמ"ל. "לא נפקיר את אחיותינו לתפקיד מאחור"

״עולות משמרת״: מיצב המדמה חמ״ל תצפיתניות , כיכר החטופים ,15 באוקטובר 2024/דנה רעני

בכיכר החטופים הוצב היום (שלישי), מיצב המדמה חמ"ל תצפיות עם 5 עמדות כמספר התצפיתניות החטופות בעזה כבר מעל שנה: אגם, דניאלה, לירי, נעמה וקרינה.

את המיצב מתפעלות תצפיתניות עבר, ממחאת התצפיתניות שמתנהלות בדומה למשמרת אמיתית בחמ"ל תצפיות. בתדריך החלפת המשמרות העבירו את המסר: "אנחנו לא עוצמות עין עד שהן חוזרות! לא נפקיר את אחיותינו לתפקיד מאחור!", אמרו.

שירה אלבג אמרה: "כמו שהבנות התצפיתניות לא עוצמות עיניים במהלך המשמרת, אנחנו כמדינה אסור לנו לעצום עיניים, אנחנו עוצמים אותם כבר 375 ימים. אנחנו צריכים לדאוג להחזיר אותם הביתה. לראש הממשלה ולשרים אסור להפקיר אותם. התמיכה של התצפיתניות היא מחזקת. מדובר על תצפיתניות עבר, הווה, אמהות, משפחות וכולן איתנו. התחושת כישלון היא גדולה שעצם זה שלא מחזירים אותן".

״עולות משמרת״: מיצב המדמה חמ״ל תצפיתניות , כיכר החטופים ,15 באוקטובר 2024. דנה רעני, אתר רשמי
"עולות משמרת". את המיצב מתפעלות תצפיתניות עבר/אתר רשמי, דנה רעני
״עולות משמרת״: מיצב המדמה חמ״ל תצפיתניות , כיכר החטופים ,15 באוקטובר 2024. דנה רעני, אתר רשמי
מיצב המדמה חמ''ל תצפיתניות הוצב בכיכר החטופים/אתר רשמי, דנה רעני

כחלק מהמיצב, מושמעים קולות הקשר של חמ"ל התצפיתניות מבוקר ה-7 באוקטובר. "אנו מזמינים את הציבור להגיע לכיכר החטופים ולקחת חלק במשמרת במיצב", אמרו במטה. במהלך חול המועד ינדוד מיצב דומה בין הערים ירושלים, חיפה ובאר שבע.

בחודש מאי, מטה משפחות החטופים פרסם תיעוד של חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר. בסרטון, נראות החיילות ברגעים הראשונים לאחר חטיפתן מהמוצב כשהמחבלים אומרים לעברן "את אלה אפשר להכניס להריון. נדרוך עליכן, נירה בכולכן. שקט!".

הסרטון, שאורכו 03:10 דקות, נערך וצונזר, והוא אינו כולל חלקים קשים לצפייה, הכוללים את הנרצחים הרבים בבסיס נחל עוז, את הנרצחים בתוך המיגונית ממנה נחטפו התצפיתניות, וקטעי אלימות רבים. הוא מראה את היחס האלים, המשפיל והמבזה שעברו הבנות ביום חטיפתן, ומעיד על הפחד העצום שנשקף דרך עיניהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully