וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בשיחה קשה עם מקרון: ישראל לא תקבל שום הסדר בלבנון שלא ימנע מחיזבאללה להתחמש מחדש

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 20:17

נמשכת המתיחות בין רה"מ לנשיא צרפת ומנהיגים נוספים באירופה ברקע התקריות בלבנון במהלכן צה"ל פגע במשקיפי או"ם. מקרון אמר: "אסור לנתניהו לשכוח שהמדינה שלו הוקמה מתוקף החלטת האו"ם". נתניהו השיב: "לא החלטת האו"ם הקימה את ישראל, אלא הניצחון שהושג במלחמת העצמאות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפנייה למזכ"ל האו"ם לפנות את חייל יוניפי"ל מגבול לבנון, 13 באוקטובר 2024/עומר מירון / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח היום (שלישי) עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ואמר לו בשיחה קשה כי הוא מתנגד להפסקת אש חד-צדדית, שלא משנה את מצב הביטחון בלבנון, ושרק תחזיר אותו לקדמותו. עוד הדגיש כי ישראל פועלת נגד ארגון הטרור חיזבאללה כדי שלא יוכל עוד לאיים על אזרחיה בגבול הצפון, וכדי לאפשר את חזרת תושבי הצפון לבתיהם בבטחה. ראש הממשלה הבהיר כי ישראל לא תקבל שום הסדר שלא יאפשר זאת, ושלא ימנע מחיזבאללה להתארגן ולהתחמש מחדש.

העיתון הצרפתי "לה-פריזיאן" דיווח כי במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה ביום שלישי אמר הנשיא מקרון כי "אסור למר נתניהו לשכוח שהמדינה שלו הוקמה מתוקף החלטה של האו"ם ולכן הוא צריך לזכור שיש למלא אחרי החלטות האו"ם".

לפי הדיווח, מקרון אמר את הדברים ביחס לתקריות בלבנון במהלכן צה"ל פגע במשקיפי או"ם. ראש הממשלה נתניהו הפיץ שתי הודעות שקוראות למשקיפי האו"ם לפנות את עמדותיהם בדרום לבנון. מקרון ומנהיגים נוספים באירופה כמו ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, הביעו התנגדות פומבית לפינוי משקיפי האו"ם.

רה"מ בנימין נתניהו, נשיא צרפת עמנואל מקרון. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, רויטרס, עיבוד תמונה
רה"מ בנימין נתניהו, נשיא צרפת עמנואל מקרון/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, רויטרס

למה זה חשוב:

המתיחות בין נתניהו לבין מקרון ומנהיגים נוספים באירופה והביקורת הבינלאומית הגוברת על פעולת צה"ל בלבנון, הם סימן לכך שהלגיטימציה של ישראל להרחיב עוד יותר את המלחמה בצפון מצטמצמת מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully