וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: על המדינה להסביר מדוע אינה מפנה פצועים מעזה - למדינה שלישית

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 18:04

בג"ץ הוציא צו על תנאי שמורה למדינה להסביר בתוך כחודש מדוע אינה מפנה פצועים מעזה, שאינם מעורבים במלחמה, לטיפול רפואי. הנימוק להוצאת הצו הוא שהמדינה לא הציגה נוהל שמסדיר את הנושא. כעת על המדינה להוכיח למה צריך לדחות את העתירה

בווידאו: לוחמי אוגדה 91 בדרום לבנון: היתקלויות , חיסולים , איתור והשמדת אמצעי לחימה/דוצ

בג"ץ הוציא היום (שלישי) צו על תנאי שמורה למדינה להסביר בתוך כחודש מדוע אינה מפנה פצועים מעזה שאינם מעורבים במלחמה לטיפול במדינה שלישית. הנימוק להוצאת הצו הוא שהמדינה לא הציגה נוהל שמסדיר את הוצאת החולים שאינם מעורבים במלחמה למדינה שלישית - שהיא, כך עולה מהדיונים בבית המשפט, מצרים.

"מאז הגשת העתירה אכן נעשו פעולות המאפשרות לחולים ולפצועים שאינם מעורבים בלחימה ומצויים במצב רפואי מורכב לצאת מרצועת עזה לטיפול במדינות שלישיות - והכל בכפוף לבדיקה ביטחונית שנערכת להנחת דעתם של גורמי הביטחון", נכתב בהחלטה.

תקיפות ישראליות בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה. רויטרס
תקיפות ישראליות בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה/רויטרס

אולם בג"ץ הוסיף כי: "מתאם פעולות הממשלה בשטחים העלה על הכתב את סדרי העבודה הנדרשים, לרבות תיאומים שהמדינות או הארגונים הבינלאומיים נדרשים לבצע מול הגורמים הרלבנטיים והאישורים הנדרשים לכך. עם זאת, בשלב זה, טרם הוצג לנו נוהל המסדיר את היבטיו הנדרשים של הנושא".

צו על תנאי הוא צו שהופך את נטל ההוכחה בבית המשפט, כך שבמקום שהעותר יצטרך לשכנע את בית המשפט שטיעוניו צודקים, כעת המדינה שהיא זו שמשיבה לעתירה, צריכה להוכיח למה צריך לדחות את העתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully