וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיחשבו פעמיים לפני פיגוע": בכנסת דנו בחוק לגירוש משפחות מחבלים

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 17:53

לפי הצעת החוק, קרובים מדרגה ראשונה של מחבל עם אזרחות ישראלית יגורשו מהמדינה בסמכות שר הפנים - כמעט ללא תנאים. את ההצעה מקדמת הקואליציה בהליך מזורז. הייעוץ המשפטי מתנגד לנוסח ההצעה. "איננו יכולים להמשיך לגלות חולשה כלפי מי שמבקש לרצוח את אזרחינו"

עימות במליאת הכנסת בין בן גביר לח"כים ערבים/ערוץ הכנסת

ועדת הכנסת התכנסה הבוקר (שני) כדי לדון בהצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים בקריאה שניה ושלישית. לפי הצעת החוק, קרובים מדרגה ראשונה של מחבל עם אזרחות ישראלית יגורשו מהמדינה בסמכות שר הפנים - כמעט ללא תנאים. כלומר, מבלי שהוכיחו בבית המשפט את זיקתם לטרור, ידיעה על כוונת המחבל קרוב משפחתם על ביצוע מעשה הטרור או עידודו. את ההצעה מקדמת הקואליציה יחד עם חברי כנסת מול כל סיעות הבית. בדיון בוועדה השתתף גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

הייעוץ המשפטי בכנסת מתנגד לנוסח הנוכחי שמקדמת הקואליציה. בחודשים האחרונים נעשו ניסיונות להגיע לנוסח מוסכם מול היועצים המשפטיים אך ללא הצלחה. בקואליציה מתכננים להביא את הצעת החוק לאישור סופי במליאת הכנסת כבר בעוד כשבועיים, עם חזרת הכנסת מפגרת הקיץ.

דיון בבקשה להפסקת חברותו בכנסת של חה"כ עופר כסיף, ועדת הכנסת, 29 בינואר 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
דיון בודעת הכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית, מיוזמי הצעת החוק, אמר כי: "איננו יכולים להמשיך לגלות חולשה כלפי מי שמבקש לרצוח את אזרחינו. סיכולם של מפגעים אלו הופך כמעט לבלתי אפשרי בעקבות העובדה כי הם נהנים מחופש תנועה מלא כאזרחי המדינה, ומאפייני הפיגוע אינם מייצרים מודיעין לסכל את זדונם".

ח"כ כהן התייחס לאפשרות ממנה התריע הייעוץ המשפטי ואמר כי "ביהמ"ש העליון אינו חלק מסל השיקולים שלי, ואם חלילה יעזו לפסול את החוק, פסילתו תגרום למשבר חוקתי שלא היה כדוגמתו, והעם ידרוש את דם אחיו הזועק אליו מן האדמה".

בן גביר בדיון: "כל מפגע יחשוב פעמיים אם לבצע פיגוע, זה כלי חשוב מהמעלה הראשונה". השר טען כי יש לו התחייבות מראש הממשלה לקדם את חוק עונש מוות למחבלים.

ח"כ חנוך מיליבצקי מהליכוד: "אנחנו לא מתחשבים בבג"ץ במהלך הדיונים כאן". ח"כ אלמוג כהן חזר על עמדתו: "בג"ץ לא בסל השיקולים שלי".

עימות נצפה בדיון בוועדה בין השר בן גביר לח"כ אחמד טיבי. בן גביר אמר: "אתה פה בתור נציג משפחות המחבלים?". טיבי השיב לו: "אתה מחבל, אתה היחיד שהורשעת בתמיכה בטרור בדיון הזה"

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במליאת הכנסת 9 בספטמבר 2024. נועם מושקוביץ / דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר/אתר רשמי, נועם מושקוביץ / דני שם טוב, דוברות הכנסת

בזמן שכבר נודע על הפיגוע בכביש 4, חברי כנסת מהאופוזיציה האשימו בוועדת הכנסת את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהיותו "פופוליסט" וכי "בתקופתו נרצחו הכי הרבה אזרחים". ח"כ גלעד קריב אמר לו: "תתפטר, תניח את המפתחות". בן גביר צעק לעברם חזרה ואמר בין היתר: "יאללה יאללה, אתה פוגע בשוטרים".

ירדן, אחותה של החטופה רומי לשם גונן אמרה לחברי הכנסת: "אתם מתנהגים כמו ילדים בגן. הדיון הזה הוא ביזיון. אפשר לנהל את זה בצורה יותר מכבדת". בן גביר: "כן, כן, כן. תודה רבה על החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully