וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפורץ תלה כביסה, שטף את הבית והכין ארוחה. אני מבועתת"

21.10.2024 / 0:03

תושבת ויילס חזרה לביתה וגילתה שפרצו לה לבית, רק שבמקום שהפורץ יעשה בלגאן - הוא דווקא ניקה את הבית והכין ארוחה חמה. על אף מעשיו החריגים, הוא קיבל 22 חודשי מאסר

כל מי שחווה פריצה בחייו, יודע כמה זה מטריד לחזור הביתה ולראות שהפורצים השאירו אחריהם בית מבולגן. עוד לפני ההתעסקות ב"מה נגנב?" - רק המחשבה שאדם זר הסתובב לכם בבית, נגע ושבר דברים מבעיתה. זב לא היה המקרה בפריצה שאירעה ב-16 ביולי השנה במונמות'שייר, ויילס, שם בעלת הבית גילתה שפרצו לביתה בזמן שהייתה בעבודה - אך הפורץ סידר אחריו, שטף את הבית, הניח את הקניות במקום, רוקן את הפח, תלה כביסה ואפילו הכין ארוחה חמה על הכיריים שלה.

דמיאן ווינילוביץ' בן ה-36 קיבל 22 חודשי מאסר במשפטו שנערך בתחילת החודש בקרדיף קראון בגין ביצוע הפריצה החריגה. לפי מסמכי בית המשפט, האישה חזרה מעבודתה ומצאה את הבית מסודר אחרת ממה שהשאירה אותו. הסתבר שהפורץ סידר את הגינה והזיז עציצים, רוקן את פח המיחזור שלה, מילא מזון לציפורים, הוציא זוג נעליים מהאריזה והניח את האריזה בפח המיחזור, בישל ארוחה באמצעות פריטים שהיו בארון המטבח, סידר את הקניות במקרר שסודר כולו מחדש, הניח כלי מטבח ישנים בפח והחליף אותם בחדשים, החליף ראש מברשת שיניים, שטף את הבית באמצעות מגב ודלי ותלה כביסה.

דמיאן ווינילוביץ' פרץ לבית ועשה בו סדר וניקיון. Gwent Police, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דמיאן ווינילוביץ' פרץ לבית ועשה בו סדר וניקיון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Gwent Police

בעלת הדירה מצאה בקבוק יין אדום שנותר על השיש ליד כוס ופותחן, וקערת ממתקים על שולחן הסלון. היא גם מצאה פתק שהשאיר לה הפורץ בו נכתב: Don't worry, be happy, eat up and scratch ("אל תדאגי, תשמחי, תאכלי ותתמתחי").

התובעת אליס סייקס סיפרה גם שבעלת הדירה שוחחה עם שכנתה שתיארה כי ראתה אדם מנקה ומסדר את ביתה. בעלת הדירה סיפרה: "שבועיים לאחר הפשע ועד שהפורץ נתפס חייתי במצב של חרדה גדולה, כזו שמעולם לא חוויתי קודם לכן. תהיתי אם זה מישהו שמכיר אותי, אם הוא הולך לעקוב אחריי, אם הוא יודע שאני גרה לבד ואם מישהו סימן אותי כמטרה. פחדתי מדי להישאר בבית שלי ועברתי לישון אצל חברה".

על אף שהפורץ נתפס, היא שוקלת לעבור דירה ולהצטייד מעתה במצלמות אבטחה.

@bbcnews Damian Wojnilowicz helped himself to wine and food after breaking into a woman's home. He's been jailed for 22 months. #Burglar #Monmouthshire #Wales #BreakIn #CCTV #Cleaning #BBCNews ♬ original sound - BBC News

הפריצה השנייה ולכידתו

הפורץ נתפס רק לאחר שביצע פריצה נוספת, לבית אחר באזור, ב-29 ביולי. הפעם, בעל הבית קיבל התראה בטלפון ממצלמת האבטחה בה נראה ווינילוביץ' צועד בחניה שלו. הוא נכנס לבית הקיץ כדי לכבס את בגדיו, להתקלח בג'קוזי, לאכול ולשתות. בניגוד למקרה הקודם, הפורץ לא שמר הפעם על יותר מדי סדר - ככל הנראה בגלל שהיה שיכור ונתפס כשהוא אוחז בידו כוס יין. מי שתפס אותו על חם הוא חתנו של בעל הבית שביקש ממנו להגיע לנכס ולבדוק מה קורה שם.

הפורץ התבקש לעזוב ועשה זאת, אך מאוחר יותר נעצר בידי המשטרה. בעל הבית סיפר שהרגיש "רע, מזועזע וחסר יכולת להגיב" כאשר נודע לו על הפריצה. ה-DNA של הפורץ נמצא תואם לטביעות אצבעות שנקלחו מהנכס הראשון אליו פרץ.

טביתה ווקר, המגנה על ווינילוביץ' במשפט, אמרה שמרשה היה חסר בית בזמן העבירות ועבר מספר התמודדויות קשות בחייו. היא אמרה שהוא מסר את התנצלותו לקורבנות על מעשיו ועל הנזק שגרם. ווינילוביץ', ללא מקום מגורים קבוע, הודה בשתי עבירות של פריצה. לבית המשפט נודע שיש לו ארבע הרשעות קודמות על עבירות של תקיפה, אי שמירה על סדר ציבורי ואי עמידה בתנאי שחרור בערבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully