וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: רכיבים הכרחיים לתפעול מערכת THAAD הגיעו לישראל, המערכת תהיה מבצעית בקרוב

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 15:02

לדברי דובר הפנטגון, חיילים אמריקנים הגיעו לישראל יחד עם הרכיבים, ו בימים הבאים יגיעו לישראל חיילים נוספים ורכיבים נוספים של המערכת. זו הפעם הראשונה מאז מלחמת המפרץ שחיילים אמריקנים נפרסים בישראל כדי לקחת חלק פעיל בלחימה

יירוט בתל אביב/על פי סעיף

דובר הפנטגון מסר היום (שלישי) כי חיילים אמריקנים הגיעו אתמול לישראל יחד עם כמה רכיבים הכרחיים לתפעול סוללת מערכת ההגנה מטילים THAAD. בימים הבאים יגיעו לישראל חיילים נוספים ורכיבים נוספים של המערכת. לדבריו, סוללת היירוט תהיה מבצעית בעתיד הקרוב.

למה זה חשוב

  • מדובר בפעם הראשונה מאז מלחמת המפרץ שחיילים אמריקנים נפרסים בישראל כדי לקחת חלק פעיל בלחימה.
  • המהלך הוא חריגה משמעותית מהמדיניות שקבע ראש הממשלה נתניהו, לפיה "ישראל תגן על עצמה בכוחות עצמה".
  • שליחת מערכת ההגנה האמריקנית לישראל עשויה להצביע גם על דלדול מלאי המיירטים שבידי חיל האוויר.
הפיקוד האירופאי של צבא ארה״ב (EUCOM)  פריסה תרגילית הראשונה מסוגה של מערכת הגנה אווירית מפני טילים (THAAD) בישראל, 31. במרץ 2019. U.S. Army Europe, דובר צה"ל
מערכת THAAD/דובר צה"ל, U.S. Army Europe

מערכת הביטחון העבירה בקשה רשמית לאמריקאנים לקבל סיוע גם בהגנה ובהתקפה במסגרת הכוונה לתקוף באיראן. לוואלה נודע כי האמריקאים השיבו בחיוב בשלב זה רק לפן ההגנתי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח ביום רביעי בטלפון עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנוגע לפעולת התגמול שישראל מתכננת נגד איראן. זו היתה שיחת הטלפון הראשונה בין ביידן לבין נתניהו מזה כמעט חודשיים, במהלכם המשבר באזור העמיק והמתיחות בין ישראל לארה"ב גברה. השיחה התקיימה כאשר ישראל שוקלת תגובה צבאית חסרת תקדים בהיקפה נגד איראן, שעלולה להסלים משמעותית את המלחמה האזורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully