וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיסות בוטלו, הנחלים נסגרו: בצפון נערכים לחג הסוכות בצל האיומים מלבנון ומאיראן

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 14:26

תקופת החגים עבור תושבי הצפון השנה מלווה בחרדה ביטחונית קיומית. על רקע החשש להסלמה מול איראן והמטחים הכבדים מלבנון, אירועים רבים מבוטלים והחשש מורגש באוויר. תושבת זיכרון יעקב: "זו טעות גדולה להסלים כל הזמן. אני מפחדת מתוצאה הרבה יותר רחבה"

יירוטים בחיפה/יואב איתיאל

למרות שנתב"ג ממשיך לפעול כרגיל, הביטולים החוזרים ונשנים של חברות תעופה זרות, והחששות מעויינות בחו"ל, החזירו את הישראלים למקורות - לבלות חג בסוכה. אבל גם שם - לא בלי דאגות.

בהמתנה לתגובה הישראלית מול איראן, ישראלים רבים מתקשים לתכנן את חופשת החג, עם או בלי ילדים, ולא רק בצימרים המטווחים של הגליל בקו העימות. בימים האחרונים, עם הרחבת הירי של חיזבאללה, גם התיירות המדשדשת בשנה האחרונה בחיפה ספגה השבוע עוד פגיעה קשה, כשהעירייה הודיעה על דחייתו של פסטיבל הסרטים הבינלאומי. גם דרומה משם, בבנימינה, אברהם טל הודיע על ביטול הופעתו שתוכננה ליום חמישי.

שברי מיירט, שוק תלפיות חיפה, 13 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שברי מיירט, שוק תלפיות חיפה, 13 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בגליל המערבי הודיעו שבעקבות המצב הביטחוני - ו"לקראת עונת הגשמים" - מבקשים מהמטיילים שלא להגיע ולבקר בחג הקרוב בנחלי האזור. "כוחות הביטחון פועלים באזור ועסוקים באתגרים ביטחוניים", מסרה רשות ניקוז ונחלים הגליל המערבי.

בעת הזו פותח בדרך כלל צה"ל את שטחי האש שלו לעם ישראל, ומאפשר ליהנות מהטבע. חברת התעופה הצעירה בישראל, "אייר חיפה" שרק קיבלה את מטוסיה הראשונים ושנוסדה כדי לשרת את העיר הצפונית לטיסות לקפריסין ויוון, כלל לא הצליחה להמריא אפילו פעם אחת, והעתיקה את פעילותה לנתב"ג.

בזיכרון יעקב וחוף הכרמל ממשיכים תושבים להיות מודאגים מתקיפה או תקיפת נגד, גם בשל אסדת הגז "לוויתן" הנשקפת מול החוף. בקבוצות השכונתיות, התושבים ממשיכים לדווח באדיקות אחרי כל הפעלה של לפיד הבטיחות. "פינג-פונג ההתקפות הזה הוא נורא ואיום. במקום להרגיע אנחנו, כל הזמן מציתים פה אש יותר ויותר גדולה", סיפרה לוואלה ורד איל סלדינגר. "זו טעות גדולה להסלים כל הזמן. אני מפחדת מתוצאה הרבה יותר רחבה למדינה ולאזרחיה, וזאת הבעיה המרכזית. ברור שאני כתושבת זיכרון יעקב שגרה מול האסדה מודאגת מאד, ומזכירה שאנחנו וארגוני סביבה התרענו שהיא קרובה מדי לחוף ושתקיפה שלה יכולה להביא לא רק לסכנה לאדם אלא גם לנזק סביבתי חמור".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טיסת הבכורה של אייר חיפה מנתב"ג לרמון. אייר חיפה,
טיסת הבכורה של אייר חיפה מנתב"ג לרמון/אייר חיפה
שריפה ביערות הכרמל, 21 בספטמבר 2024. ללא, אתר רשמי
שריפה ביערות הכרמל, 21 בספטמבר 2024/אתר רשמי, ללא

בחיפה יש חשש מוגבר עקב המחסור במיגון, גם ממתקפות הטילים השגרתיות, ובוודאי לקראת מתקפה איראנית נוספת, תגמול על תגמול.

"יש חשש ומרגישים אותו באוויר, אי אפשר להסתיר אותו, כי העיר נראית ריקה כבר עכשיו", אמרו לוואלה בקול אחד שתי נשים חיפאיות שישבו אמש בקפה בציר מוריה בכרמל. "אבל התחושה היא שאין ברירה. יותר מודאגות מהקרע הפנימי ומזה שאנשים כבר נמנעים לדבר זה עם זה אם הם לא מחזיקים באותה דעה", הן אמרו.

אבל ישנם גם כאלה שמוכנים לשלם את המחיר. "לא חוששים. חוששים יותר מזה שלא נעשה כלום", אמרה לוואלה נופר גאון, נשואה ואם לילדה בת ארבע מקריית מוצקין. "אני בעד שהמדינה תעשה מה שצריך כדי לסיים את המצב הזה כבר ושנחזור סוף סוף לשגרה, גם אם זה אומר חשש ממתקפה איראנית חוזרת עלינו. אני מעדיפה שיסיימו את זה ואני מעדיפה להקריב חופשה משפחתית ובילויים ואת חג סוכות ולהישאר בבית בכוננות מאשר שהמצב הזה יימרח לנו גם אחרי החג לתקופה ארוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully