וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 20 שנות עגינות: בית המשפט גזר עונש תקדימי על סרבן גט

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 11:41

זוהי הפעם השנייה בלבד שסרבן גט מורשע בהליך פלילי. המתלוננת הגישה את תביעת הגירושין כבר ב-2004, ופעם נוספת ב-2011 בישראל. הבעל לא שיתף פעולה עם התהליך על אף שכבר ריצה 7 שנות מאסר בכלא. "צעד תקדימי שיוביל בהמשך גם לפתיחה בהליכי הסגרה בינלאומיים"

שליחי בית הדין הרבני הגיעו לכלא בבנדגלדש ומסרו גט מבעד לסורגים/בתי הדין הרבניים

כמעט עשרים שנה חלפו מאז שהגישה המתלוננת תביעת גירושין בבית דין רבני בארצות הברית, תביעה שלא נענתה בידי בעלה והותירה אותה עגונה. היום (שלישי) בית משפט השלום בחיפה גזר עונש מאסר בן 18 חודשים על בעלה סרבן הגט. זוהי רק הפעם השנייה במדינת ישראל בה מורשע סרבן גט בהליך פלילי.

הצדדים הינם אזרחים אמריקאנים שנישאו בארצות הברית בשנת 1997. ב-2004 הגישה האישה תביעת גירושין בבית דין רבני בארצות הברית אך הבעל סירב לשתף פעולה עם ההליך, והותיר את האישה עגונה.

הפגנה למען זכויות נשים מחוץ לבית הדין הרבני בירושלים. 19 במרץ 2008. מרים אלסטר, פלאש 90, פלאש 90
הפגנה למען זכויות נשים מחוץ לבית הדין הרבני בירושלים. 19 במרץ 2008/פלאש 90, מרים אלסטר, פלאש 90

בשנת 2011 במהלך טיול בארץ, פתחה האישה בתביעת גירושין בבית הדין הרבני בישראל, וההליך הופנה לסיוע האגף למניעת עגינות. כבר אז הבעל עוכב בארץ והחלו נגדו הליכים בבית הדין, במסגרתם קבע בית הדין הרבני שיש לחייבו בגט. משסירב הבעל, הוא נעצר ב-2012 והיה כלוא במשך שבע שנים בישראל, אך אז ביקשה האישה להפסיק את ההליך והוא שוחרר מבית הסוהר.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
בית הדין הרבני בתל אביב. 27 בנובמבר 2013. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
בית הדין הרבני בתל אביב. 27 בנובמבר 2013/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בעקבות הנחיה של פרקליט המדינה משנת 2016 בעניין נקיטת הליכים פליליים כנגד סרבני הגט, הוגש כתב אישום כנגד סרבן הגט בגין אי-ציות להוראת בית הדין לתת גט לאישה. הנחיית פרקליט המדינה אפשרה גם נקיטה בהליכים פליליים כנגד סרבני הגט, בניהם עונש מעצר.

בפסק דינה גזרה השופטת כרמית פאר גינת תקופת מאסר בת 18 חודשים, עם 8 חודשי מאסר מותנה במשך שלוש שנים. הנאשם ישלם למתלוננת פיצוי בסך 12,000 שקלים.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב אלי בן דהן אמר: "מדובר בעוד צעד משפטי חשוב, תקדימי והיסטורי המטיל על סרבני גט גם את הממד הפלילי ואשר יוביל בהמשך גם לפתיחה בהליכי הסגרה בינלאומיים כנגד סרבני גט השוהים מחוץ לישראל ומעגנים את נשותיהם. בתי הדין הרבניים יפעלו בכל הכוח ובכל הכלים ההלכתיים אשר החוק מאפשר להם במלחמה בסרבני הגט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully