וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האוכלוסייה העזתית מושמדת": עימות בין הח"כים לחברי האיגוד הבין פרלמנטרי

עודכן לאחרונה: 15.10.2024 / 0:15

העימות פרץ בדיון בוועדה לענייני המזרח התיכון שהתרחש בג'נבה. סגן יו"ר המועצה הלאומית הפלסטינית, מוסה חדיד, ומחוקקות מטורקיה, עירק וירדן, תקפו: "ישראל משתמשת במכשירים אלקטרוניים כפצצות". יו"ר משלחת הכנסת, ח"כ אילוז, השיב: "אם לא תתקפו את ישראל - לא תותקפו"

מתקפה ערבית על חברי משלחת הכנסת לועידה השנתית של האיגוד הבין-פרלמנטרי הבינלאומי/צילום: החטיבה לקשרים בינלאומיים של הכנסת

בדיון בוועדה לענייני המזרח התיכון שהתרחש בג'נבה שוויץ, בו מיוצגים 195 פרלמנטים מכל רחבי העולם, התלקח היום (שני) עימות בין יו''ר משלחת הכנסת, ח"כ דן אילוז, לחברי האיגוד הבין פרלמנטרי ברקע המשך הלחימה ברצועת עזה.

יו"ר המועצה הלאומית הפלסטינית, מוסה חדיד, וחברות פרלמנט מטורקיה, עירק וירדן תקפו את משלחת הכנסת. חדיד פנה לחברי הוועדה: "בצד הישראלי יש עשרות קורבנות, אבל בצד הפלסטיני עשרות אלפים שאיבדו את חייהם ועוד מאות אלפים שנפגעו. האוכלוסייה העזתית מושמדת. אלפים לא מוצאים פת לחם לילדיהם. אפילו האוהלים ששימשו להם מקלט מופצצים ואנשים נשרפים שם חיים. העולם לא עושה דבר כדי לעצור את המתקפות הישראליות. עכשיו, כשהקונפליקט מתמקד בעיקר בלבנון, הטבח בעזה עבר לשולי החדשות".

חברות פרלמנט מעירק ומירדן הוסיפו: "להפסיק לשתוק אל מול הפשעים הנוראים והפרת החוק הבין לאומי שמבצעת ישראל".

פעילות הכוחות ברצועת עזה. 13 באוקטובר 2024. דובר צה"ל
חברות הפרלמנט כינו את הלחימה "פשעים נוראים". כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

ראש משלחת הכנסת, ח"כ אילוז, הגיב לדברים: "אני רוצה לומר משהו מאוד ברור כי המשוואה פשוטה: אם לא תתקפו את ישראל - לא תותקפו. אם אתם לא רוצים שיתקפו אתכם, אל תשלחו פצצות לעבר ישראל".

ח"כ אילוז התייחס לטלטלה במזרח התיכון ברקע המלחמה: "יש כרגע שתי תנועות שונות במזרח התיכון. יש תנועה אחת שמנסה להביא כאוס, מלחמה והרבה סבל, והיא מובלת על ידי איראן ושלוחותיה. ובזה אנחנו נלחמים. אבל יש גם תנועה אחרת מלאת תקווה, התנועה של הסכם אברהם, של יותר שיתוף פעולה, של שלום, של סחר הדדי, של מזרח תיכון טוב הרבה יותר".

חברת הפרלמנט הטורקי, אסומן ארדואן, התייחסה למתקפת הביפרים על חיזבאללה: "ישראל חצתה את כל הקווים האדומים. היא משתמשת במכשירים אלקטרונים תמימים כמו זימוניות וטלפונים - כפצצות. נשים, תינוקות - גם הם מטרות עבור ישראל. היא קוראת להפסקת אש ולא מפסיקה לירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דן אילוז, הליכוד. ראובן קפוצ'ינסקי, אתר רשמי
"תנועה שפועלת בשם הכאוס, ותנועה שפועלת בשם התקווה". ח"כ דן אילוז/אתר רשמי, ראובן קפוצ'ינסקי

כאמור, במהלך דיוני האיגוד הבין-פרלמנטרי (IPU), מתוכננת הצבעה על סעיף חירום שהוגש על ידי הפלסטינים יחד עם מדינות ערב (בהן לבנון, סוריה, ירדן ומצרים). הסעיף דורש כי ישראל תיסוג תוך שנה מכלל שטחי הרשות הפלסטינית, כולל מזרח ירושלים וכי על הכנסת יהיה לדווח מדי חודש על התקדמות ביצוע ההחלטה.

עוד נכתב בסעיף החירום: "הכנסת אחראית ושותפה מרכזית להפרות חוק בין לאומיות ובמידה ולא תקיים את ההחלטות יינקטו סנקציות נגדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully