וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים מזהירים: התפרצות אדירה של וולקנו צפויה בקרוב

3.2.2000 / 19:15

התפרצות כזו תגרום להתקררות כדור הארץ ולקריסת המערכת האקולוגית

גיאולוגים טוענים כי יש סיכוי ממשי לכך שסופר-וולקנו אדיר יתפרץ בקרוב בכדור הארץ, ויגרום נזק בלתי משוער, שישפיע על הכדור כולו.
אחד האתרים המועדים להתפרצות הוא פארק יילוסטון במדינת וויומינג בארה"ב. הפארק, הבנוי על לוע תת-קרקעי כבוי של הר געש ענק, מועד להתפרצות אחת ל-600 אלף שנה, והתפרצותו האחרונה היתה לפני 640 אלף שנה. "אנו מחכים להתפרצות", אמר פרופסור ביל מקגוויר ממכון המחקר לאסונות טבע על שם בנפילד בלונדון. "על פי המידע שבידנו אין סיבה שהתפרצות לא תגיע".
אזורים אחרים המועדים לפורענות הם האוקיינוס השקט, דרום-מזרח אסיה וכן סביבות העיר נפולי באיטליה.
סופר-וולקנו מופיע כהתפרצות אדירה, ומדענים לא יכולים לחזות את מועדה.
פרופסור מקגוויר חזה בספר שפרסם התפרצות של הפארק ב-2074. "כשסופר-וולקנו מתפרץ, העוצמה דומה לזו של התנגשות עם מטאור או כוכב שביט. אבל אסטרואיד ניתן לנסות להסיט ממסלולו, ועם סופר-וולקנו אתה לא יכול לעשות דבר", אומר מקגוויר.
בעת התפרצות כזו יכוסו קילומטרים רבים באזור בסלעים, אפר ודו תחמוצת הגפרית. כל אלה נזרקים גם לאטמוספירה העליונה, חוסמים את קרינת השמש וגורמים לירידת הטמפרטורות על כדור הארץ. לדברי מקגוויר תופעה זו עלולה להימשך ארבע או חמש שנים, ולגרום לקריסת המערכת האקולוגית.
מדענים מצאו כי לפני 74,000 שנים אירעה התפרצות כזו, והם סבורים כי היא האחראית להתקררות כדור הארץ, שהתבטאה בירידת הטמפרטורה הממוצעת בשלוש עד חמש מעלות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully