וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאלה שנותרה אחרי המטח מלבנון: למה 3 טילים הכניסו מיליוני אזרחים למקלט?

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 21:27

שלושה טילים ששוגרו מלבנון הפעילו אזעקות ב-182 יישובים ברחבי הארץ - וזרעו בהלה רבה. ההתרעות שהופעלו ביישובים הרבים נובעים מהחשש מהתפזרות שברי רקטות חיזבאללה בעת היירוט. כלומר, גם באזורים שבהם ישנו חשש לנפילת שברי יירוט, יופעלו התרעות

ניצל מרסיס שנפל בחולון/על פי סעיף

האזעקות שנשמעו הערב (שני) בגוש דן ובשפלה זרעו בהלה רבה בקרב מיליוני אזרחי ישראל שנאלצו לשהות במרחבים המוגנים - ואז התברר, במטח מלבנון שוגרו שלושה טילים בלבד. 3 טילים שהפעילו אזעקות ב-182 יישובים ברחבי הארץ, והותירו שאלה אחת פתוחה - למה?

ההתרעות שהופעלו ביישובים הרבים נובעים מהחשש מהתפזרות שברי רקטות חיזבאללה בעת היירוט. מערך ההגנה האווירית יודע לזהות ברמת דיוק גבוהה היכן יפגע כל טיל או רקטה, על סמך זיהוי סוג הנשק וניתוח מסלולו. אולם, חלק מהטילים מתפרקים באוויר ואחרים משאירים חלקים גדולים לאחר הפגיעה בראש הקרבי שלהם בידי כיפת ברזל או קלע דוד, שעלולים להיות מסוכנים גם למי שנמצא ברחוב, ברכב ובמבנים קלים.

אנשים במקלטים בקרית אונו. 14 באוקטובר 2024. איתן אלחדז, TPS
אנשים במקלטים בקרית אונו. 14 באוקטובר 2024/TPS, איתן אלחדז

מתן התראה של פיקוד העורף תואם את מסלול טיל הקרקע-קרקע או במילים אחרות את רדיוס הפגיעה המשוערך שלו ולכן מפעיל פיקוד העורף יותר פוליגונים להתראה. כלומר, גם באזורים שבהם ישנו חשש לנפילת שברי יירוט, יופעלו התרעות.

בתוך כך, בצה"ל אמרו היום כי בעקבות תחקיר פגיעת הכטב"מ בבא"ח גולני הוחלט להעלות את הרגישות של האזעקות למקרים חשודים - ולפיכך יהיו בקרוב יותר התראות.

דברים אלו עוררו ביקורת בתוך צה"ל, בטענה שמדובר באמירה תמוהה לנוכח הכישלון של חיל האוויר בזיהוי הכטב"מ שפגע בבא"ח גולני ברגבים - פגיעה שהסתיימה בארבעה חללים ובעשרות פצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully