וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השקט והצניעות אפיינו אותו": מפקדו של עומרי תמרי, שנהרג בפגיעת הכטב"ם, נפרד

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 17:02

"אני זה שנתן לו את התג בטקס. לא מאמין שעכשיו אני הולך ללוויה שלו", סיפר בכאב סמל י'. "היה לו לב טהור והוא היה צנוע ברמות - לא ראיתי צניעות כזאת בבן אדם". על הרגעים הקשים אמש סיפר: "ראיתי את חדר האוכל מלא בדם והרוס, הפכתי את ההריסות לראות שלא נשאר אף אחד"

זירת נפילת כטב"ם סמוך לבנימינה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סמל עומרי תמרי נפל אמש (ראשון) בפגיעת הכטב"ם בחדר האוכל בבסיס גולני שסמוך לבנימינה. מלבדו, נפלו עוד שלושה לוחמים באירוע הקשה - סמל אמיתי אלון, סמל יוסף הייב וסמל יואב אגמון. סמל י', מפקדו של עומרי שנפצע גם כן מפגיעת הכטב"ם, סיפר עליו בראיון לוואלה: "אני זה שנתן לו את התג בטקס. לא מאמין שעכשיו אני הולך ללוויה שלו".

הלווייתו של עומרי מתקיימת בשעה זו בבית העלמין מזכרת בתיה. סמל י' סיפר בכאב: "הוא היה בן אדם שקט, הוא היה טוב בהכל. השקט שלו אפיין אותו. תמיד סחב והתנדב להרים ציוד, תמיד עשה הכל בשקט. היה במבחני כושר במקום הראשון. היה צנוע ברמות. לא ראיתי צניעות כזאת בבן אדם בחיים. היה לו לב טהור, הוא לא התלונן בחיים".

עומרי תמרי. דובר צה"ל
עומרי תמרי/דובר צה"ל
סמל י', מפקדו של עומרי תמרי, שנפל בפגיעת הכטב"מ בבסיס גולני. הודיה רן, אתר רשמי
סמל י', מפקדו של עומרי תמרי, שנפל בפגיעת הכטב"מ בבסיס גולני/אתר רשמי, הודיה רן

"עומרי הוא אח גדול לאח ואחות קטנה, ויש לו בת זוג, הייתי מפקד כיתה שלו ארבעה חודשים, מהיום שהוא התגייס הוא היה אצלי", סיפר י' לוואלה. "הוא היה צריך לצאת לפיקוד בחודש נובמבר ממש בקרוב. רצה להתקדם בחיים. היה לו כבר את ההקצאה לקורס - והכל היה מוכן".

י' שיתף מהרגעים הדרמטיים מפגיעת הכטב"ם: "ראיתי מראות קשים, פצועים ספק חיים ספק מתים, אנשים בהתחלה בשניות הראשונות נרתעו מלהרים את הגופות והפצועים כי זה מראה מזעזע. והיה צריך להעיר את האנשים לתת להם כאפות שיתאפסו על עצמם, סחבנו פצועים לנקודת פינוי במרפאה. התחלתי לאסוף את כל האנשים".

עוד הוסיף: "אני זוכר שחזרתי מחדר אוכל לחפש אנשים ולראות שאף אחד לא נשכח מאחורה. שלא פספסנו פצוע, ראיתי את החדר אוכל מלא בדם והרוס, הפכתי את ההריסות לראות שלא נשאר אף אחד".

עומרי תמרי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עומרי תמרי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כוחות רבים באירוע פגיעת כטב"ם ליד בנימינה, 13 באוקטובר 2024. צרויה זאבי, TPS
כוחות רבים באירוע פגיעת כטב"ם ליד בנימינה, 13 באוקטובר 2024/TPS, צרויה זאבי

"יצאתי החוצה לחפש את החיילים שלי, לראות מי פצוע, מי בסדר ומי לא, לקח זמן עד שאספו את כולם", המשיך סמל י'. "הודיעו לי שאני חייב להתפנות לקחו אותי במסוק. וכל הדרך אני מחפש את החיילים בטלפון. והניידים לא היו עליהם. אני לא עונה לשיחות כי אני לא באמת יודע מה להגיד להם. אני לא רוצה להגיד לאמא בטלפון שאני לא יודע מה המצב של הבן שלה כי זה להכניס אותה ליותר סרטים".

על מצבו לאחר הפציעה, סיפר: "אני צפוי להשתחרר היום. יצאתי פצוע קל בנס גדול. אני מחכה להתאפס על עצמי ואחזור, זה התפקיד וזה מה שנדרש ממני לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully