וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעוט מנהריה בלע 50 מגנטים - והובהל לניתוח חירום, מצבו טוב

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 15:10

הפעוט הובא למיון ילדים על ידי הוריו, תושבי נהריה. חשדם התעורר לאחר ששמו לב כי חלק מכדורי המגנט בהם שיחק נעלמו. חלק מהמגנטים נצמדו לדופן המעי - והיה נדרש ניתוח חירום, שממנו יצא בשלום. "כאשר תינוק בולע כמה מגנטים, הם נצמדים האחד לשני וגורמים לסכנת חיים"

בווידאו: תאומות שנולדו מחוברות בראשן הופרדו בניתוח נדיר/צילום" ביה"ח סורוקה

פעוט כבן שנה וחצי עבר ניתוח חירום במרכז הרפואי לגליל לאחר שבלע כ-50 מגנטים - כך פורסם היום (שני), לצד עדכון כי מצבו כעת טוב. על פי ההערכות, הוא לא בלע את המגנטים ברצף, אלא במשך כמה ימים.

הפעוט הובא למיון ילדים על ידי הוריו, תושבי נהריה. חשדם התעורר לאחר ששמו לב כי חלק מכדורי המגנט בהם שיחק נעלמו. עקב השהות הממושכת של המגנטים במערכת העיכול, והיצמדות חלקים מצינור העיכול האחד לשני ע"י המגנטים, חדרו כמה מגנטים את דופן הקיבה, ולא ניתן היה לשלוף אותם מבלי לסכן את חיי הפעוט. בעקבות זאת הוכנס התינוק לניתוח חירום.

שישה כדורים מגנטים במעיו של הילד. דוברות המרכז הרפואי העמק, אתר רשמי
שישה כדורים מגנטים במעיו של הילד/אתר רשמי, דוברות המרכז הרפואי העמק

ד"ר נדב סלייפר, מנהל המחלקה לכירורגיית ילדים, שניתח את התינוק, סיפר כי בניתוח נמצאו 11 מגנטים נוספים באזורים שונים של צינור העיכול, וכן חורים בקיבה, במעי הדק ובמעי הגס, שנגרמו כתוצאה מחדירת המגנטים את דופן המעי. עם שליפת המגנטים, תוקנו הפגיעות שנוצרו במערכת העיכול.

"מגנטים הם משחק מסוכן מאוד. כאשר תינוק בולע כמה מגנטים, הם נצמדים האחד לשני במערכת העיכול ועלולים לגרום לחסימת מעיים ולנקבים בהם, ואף להביא במקרים מסוימים לסכנת חיים", הזהיר ד"ר סלייפר. "הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה. חשוב להרחיק מגנטים מהישג ידם של תינוקות וילדים, ואם יש חשד לבליעה, יש להביא את הילד בדחיפות המרבית למיון".

  • עוד באותו נושא:
  • בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully