וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי: נוצר בחודש האחרון מרחב הזדמנויות חדש לעסקת חטופים

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 14:29

יו"ר ש"ס התראיין לביטאון התנועה "הדרך" והתייחס להיתכנות לעסקת חטופים ולאפשרות כי ישראל תתקוף באיראן בתגובה למתקפת הטילים בערב ראש השנה. "אנחנו בחשבון פתוח, אי אפשר לעבור לסדר היום על 220 טילים", טען. "אנחנו ניצבים בפני שאלות הרות גורל"

בווידאו: דרעי אומר שמעולם קבינט לא נאלץ להתמודד עם היקף כזה של החלטות/מערכת וואלה!

יו"ר ש"ס אריה דרעי התראיין לביטאון המפלגה "הדרך" והתייחס לאפשרות כי ישראל תתקוף באיראן בתגובה למתקפת הטילים בערב ראש השנה. דרעי אמר: "אנחנו עם האיראנים בחשבון פתוח, חד משמעית, זה ברור לכולם שאי אפשר לעבור לסדר היום על 220 טילים שהם שיגרו לכאן בערב ראש השנה אבל צריך להגיב מתוך מחשבה תחילה, בחשיבה מעמיקה ואחראית. איזהו גיבור הכובש את יצרו, צריך לראות בדיוק מה עושים ואיך עושים ומתי עושים, שחלילה לא יגרם מזה דבר שיסכן יותר את עם ישראל".

דרעי הוסיף: "ככל שיודעים ומכירים יותר את תמונת המצב, הקושי הוא גדול יותר. אלו החלטות קשות ביותר. אני לא חושב שהיה עוד קבינט, בוודאי לא מה שאני מכיר ב-40 שנה האחרונות, אבל גם לפני, שנאלץ להתמודד עם החלטות כל כך קשות ועל בסיס יומיומי. בכל יום וכמה פעמים ביום, אנחנו ניצבים בפני שאלות הרות גורל, וצריכים לקחת החלטות מאוד קשות".

על אפשרות לעסקת חטופים אמר דרעי: "יש מרחב הזדמנויות חדש שנוצר בחודש האחרון, לאור כל האירועים, להחזיר אותם הביתה ולא ארחיב יותר מכך. אנחנו מחויבים לזה, במחויבות שאין למעלה ממנה, זו מצוות פדיון שבויים, המצווה הגדולה ביותר, ואנחנו צריכים להתפלל בכל הכוח, שגם בנושא הזה, הקדוש ברוך הוא יראה לנו נסים גדולים, ונזכה לראות במהרה את החטופים". הוא ציין כי ש"ס תתמוך בכל הצעה שתעלה לאישור הממשלה והוא פועל לקדם את הסוגיה בכל דרך.

יו"ר ש"ס אריה דרעי. אריה לייב אברמס, פלאש 90
יו"ר ש"ס אריה דרעי/פלאש 90, אריה לייב אברמס

בריאיון לסופר שמעון ליברטי הוא גם התייחס לסוגייה של חוק הפטור מגיוס לצה"ל שצפוי להגיע בקרוב לאישור בכנסת. דרעי אמר כי בהוראת מנהיגי ש"ס לדורותיהם יש "לעשות כל מאמץ שכל בן תורה שנפשו חשקה בלימוד התורה, ללא יוצא מן הכלל, יוכל לשבת וללמוד תורה, ללא מכסות וללא מגבלות. זאת המשימה שמוטלת עלינו, ואנחנו עושים הכל כדי לעמוד בזה ולמצוא את המתווה וגם ליצור סביבו הסכמה כדי שיהיה אפשר להעביר אותו בכנסת, וכפי שאמרתי זו משימה לא פשוטה", כלשונו.

הוא הוסיף: "אני מקווה מאוד שהתקדמנו בזה, ומקווה מאוד שכבר בשבועות הקרובים נוכל להסדיר זאת, שבני הישיבות יוכלו לשבת וללמוד ללא הפרעה, ללא שיהיו כל מיני בעיות של צווים ובני התורה יוכלו לקבל שוב את התקצוב שצריך, את הסבסוד במעונות ושאר הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully