וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעקת תושב הרצועה ללוחמים: "חמאס מכים אותנו, הם מונעים מאיתנו להתפנות"

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 12:59

תושב עזה אמר את הדברים הקשים בפני נציג צה"ל שהיה במקום כחלק ממאמצי אזהרת האוכלוסיה מג'אבליה. זאת, לאחר שבשבוע שעבר צה"ל קרא לתושבי ג'באליה להתפנות מבתיהם למען ביטחונם | האזינו להקלטה

נציג יחידה 504 בשיחה עם אזרח עזתי שחמאס מנעו ממנו להתפנות למרחב ההומניטרי/דובר צה"ל

"חמאס מכים אותנו במקלות, מונעים מאיתנו פינוי ומחזירים אותנו חזרה מהמרחב ההומניטרי" - כך הייתה זעקתו של תושב רצועת עזה לנציג יחידה 504 של צה"ל, במהלך מאמצי אזהרת האוכלוסיה מג'אבליה.

עם תחילת פעילות אוגדה 162 באזור ג'באליה בשבוע שעבר, צה"ל קרא לתושבי ג'באליה להתפנות מבתיהם למען ביטחונם. "חמאס משתמש באזרחים העזתים כמגן אנושי ומונע מהם להיענות לקריאות להתפנות למרחבים בטוחים", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

פעילות הכוחות ברצועת עזה. 13 באוקטובר 2024. דובר צה"ל
פעילות הכוחות ברצועת עזה. 13 באוקטובר 2024/דובר צה"ל

אוגדה 162 פועלת כבר שבוע נגד תשתיות טרור של חמאס בג'באליה שבצפון רצועת עזה. זאת, לאחר שארגון הטרור הצליח להשתקם באזור. לפי נתונים רשמיים, עד כה, נהרגו מהקרקע ומהאוויר, בהכוונה של כוחות האוגדה מעל 200 מחבלים. ביומיים האחרונים דיווחו צוותי הקרב החטיבתיים (צק"ח) 401 ו-460 כולל חטיבת האש 215 על הרג של למעלה מ-30 מחבלים שחלקם הסתתרו בתוך מבנים.

פיקוד דרום, אוגדת 162 וגורמי מודיעין ניהלו מלחמת מוחות נגד חמאס לפני התמרון הקרקעי ובמהלכו. זאת, במטרה להניע אוכלוסייה מצפון הרצועה לאזור המחסות בצפון רצועת עזה. עד כה, רק עשרות אלפי עברו דרומה דרך "נקזים" של צה"ל, כלומר מעברי ביטחון.

במערכת הביטחון סירבו לאשר שנעצרו מחבלים במהלך התמרון והועברו לחקירה. גורמי ביטחון אישרו שקיים אתגר גדול בהנעת האוכלוסייה, בין היתר כי חמאס מאיים על הציבור לא לעזוב את האזור כדי שישמש עבורו כמגן אנושי, ובחלק מהמקרים אף יורה לעבר אזרחים כדי להזהיר אותם.

המטרה של חמאס היא להקשות על כוחות צה"ל שמתמרנים בעזרת השארת אזרחים באזור. עם זאת, לפי דיווחים ברצועת עזה, התמרון של אוגדה 162 מתקדם וכולל היקף גדול מאוד של תקיפות אוויריות וירי ארטילרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully