וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים נרתעו מלהרים את הגופות והפצועים": עדויות מזעזעות על האסון בבא"ח גולני

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 12:42

חייל שהיה בחדר האוכל בזמן חדירת הכטב"ם סיפר לוואלה: "ראיתי את החדר אוכל מלא בדם והרוס, הפכתי את ההריסות לראות שלא נשאר אף אחד". אחר שיתף בכאב: "כחייל תמיד חיכיתי לרגע בו אהיה בקו הראשון בחזית אבל לא תיארתי לעצמי שזה יהיה פה, בלב ישראל"

זירת נפילת כטב"ם סמוך לבנימינה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"ראיתי מראות קשים, פצועים ספק חיים ספק מתים, אנשים בהתחלה בשניות הראשונות נרתעו מלהרים את הגופות והפצועים כי זה מראה מזעזע". כך סיפר לוואלה חייל שהיה עד לרגעים הדרמטיים של פגיעת הכטב"ם בחדר האוכל בבא"ח גולני אמש (ראשון). "היה צריך להעיר את האנשים לתת להם כאפות שיתאפסו על עצמם, סחבנו פצועים לנקודת פינוי במרפאה. התחלתי לאסוף את כל האנשים".

הוא מוסיף: "אני זוכר שחזרתי מחדר אוכל לחפש אנשים ולראות שאף אחד לא נשכח מאחורה. שלא פספסנו פצוע, ראיתי את החדר אוכל מלא בדם והרוס, הפכתי את ההריסות לראות שלא נשאר אף אחד".

באירוע הקשה נפלו ארבעה לוחמים בהכשרה: סמל אמיתי אלון, סמל יוסף הייב, סמל יואב אגמון וסמל עומרי תמרי ונפצעו 68 חיילים, 8 במצב קשה. הרמטכ"ל ביקר בבסיס האימונים שעות לאחר המתקפה: "אנחנו במלחמה, ותקיפה של בבסיס אימונים בעורף היא קשה והתוצאות כואבות". הרמטכ"ל שיבח את פעולות הטיפול והפינוי בפצועים: "לוו את הפצועים וחזקו את המפקדים והחיילים".

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי,בביקור בבסיס האימונים של חטיבת גולני. 13 באוקטובר 2024. דובר צה"ל
שר הביטחון גלנט ביקר בבא"ח לאחר האסון: "תקיפה של בסיס אימונים היא קשה"/דובר צה"ל

"ישבתי עם חברים לצוות בשולחן פינתי, היינו כבר בסיום הארוחה ודיברנו ביננו כשלפתע נשמע פיצוץ מטורף, ראיתי שהתקרה שמולי קורסת ותוך שניות הכל היה עשן", סיפר לוואלה חייל נוסף שנמצא בהכשרה ביחידה מיוחדת ושהה בחדר האוכל.

"היה פה ממש שדה קרב, כחייל תמיד חיכיתי לרגע בו אהיה בקו הראשון בחזית אבל לא תיארתי לעצמי שזה יהיה פה בעורף בלב ישראל. ראיתי מראות קשים, פצועים ספק חיים ספק מתים, אנשים בהתחלה בשניות הראשונות נרתעו מלהרים את הגופות והפצועים כי זה מראה מזעזע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully