וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמח"ט גולני לשעבר על אירוע פגיעת הכטב''ם: "הבחירה של החיילים בחטיבה מעידה על האישיות"

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 14:02

אל''מ במילואים שלומי כהן, סגן מח''ט לשעבר בחטיבת גולני סיפר לוואלה על ההשפעה של אירוע פגיעת הכטב''ם שארע אתמול בבסיס האימונים החטיבתי של גולני. "כעת בשלב שבו מעכלים ולומדים מה קרה, אחר כך מבינים שיש על הכתפיים משימה כבדת משקל ומסתכלים קדימה"

דובר צה"ל מתייחס לאירוע פגיעת כטב"מ בבסיס צבאי/מעריב

אלוף משנה במילואים שלומי כהן, מגד 12 וסגן מח''ט לשעבר בחטיבת גולני התראיין היום (שני) לוואלה וסיפר על ההשפעה של אירוע פגיעת הכטב''ם שארע אתמול בבסיס האימונים החטיבתי של גולני.
"השעות הראשונות והיום הראשון קשים מאד. מדובר בשלב שבו מעכלים ולומדים מה קרה. אחר כך מבינים שיש על הכתפיים משימה כבדת משקל ומסתכלים קדימה, מתעשתים ושועטים קדימה", אמר.

כהן הוסיף: "כמובן שנותנים כבוד לנופלים ונותנים לחיילים להתאבל ולהבין מה קרה. חשוב לנו להנציח וללכת בדרכו של כל חייל שנופל או נפגע. כל חייל כזה הוא עולם ומלואו ועצם הבחירה שלו להיות לוחם בחטיבת גולני מעידה עליו ומראה משהו על האישיות שלו. הבחירה בגולני היא לדעת שאתה הולך להיות בחוד החנית, לדעת לקבל תמיד את המשימות המורכבות יותר. זה להיות עם רוח של להסתער קדימה, תמיד להיות ראשון ולא לוותר. וביחד עם זה מדובר גם במעמסה כבדה שמונחת על כתפי הלוחמים, אבל זאת מעמסה שמביאה איתה רוח לחימה ומוטיבציה", טען. "אחרי אסון כמו שקרה אתמול מבינים שאין ברירה, חייבים ללכת קדימה ולהרים את הראש. אחרי הכל, כולנו עם העץ על הכתף ועם הכומתה החומה. זאת גאווה גדולה לכל החיים", סיפר.

כהן שיתף את הזווית שלו על מה שארע לחטיבה: "האירוע של אתמול הוא קשה ומתסכל. נפלו לוחמים שהיו בתחילת דרכם, בבסיס האימונים שלהם. באירוע מבצעי ידינו תהיה על העליונה והיא כבר על העליונה. הייתי במהלך המלחמה בעזה ולכל מקום גולני הגיעו מוכנים, מקצועיים ועם ירידה לפרטים והבנת השטח. אנחנו יודעים איך לגשת למשימה וזה משהו שעובר מדור לדור. אנחנו מקפידים לשמר את הרוח ואת הדרך המיוחדת של החטיבה", שיתף.

מחוץ לבא"ח גולני. שלומי גבאי
מחוץ לבסיס חטיבת גולני/שלומי גבאי

בהיותו סגן מפקד גדוד 51, פיקד כהן על כוח מן הגדוד אשר הרג חמישה פעילי חיזבאללה שארבו לכוחות צה"ל בקרבת הכפר רב א-תלאתין הסמוך לטייבה שבלבנון. אלוף פיקוד הצפון העניק לכהן תעודת הערכה על שום אומץ הלב שגילה בלחימה. לאחר מכן הועלה לדרגת סא"ל, מונה למפקד גדוד 12 (ברק), והוביל אותו בלחימה ברצועת הביטחון בלבנון. בהמשך שימש כסגן מפקד חטיבת גולני.

בשנת 2000 מונה לקצין המבצעים של פיקוד הצפון. לאחר מכן שימש כמדריך בקורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים. במלחמת לבנון השנייה פיקד על חטיבת אלכסנדרוני - חטיבת חיל רגלים במילואים והוביל אותה בלחימה בגזרה המערבית בדרום לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully