וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות עולה: סין פתחה במשחקי מלחמה סביב טייוואן

14.10.2024 / 10:19

התרגילים הצבאיים, שאותם מכנה בייג'ינג "חרב משותפת B2024", היו תגובה צפויה לנאומו של נשיא טייוואן לאי צ'ינג-טה בשבוע שעבר, שבו אמר שלסין אין כל זכות לייצג את האי

סין פתחה בתרגילים צבאיים נרחבים סביב טייוואן/רויטרס

צבא סין פתח ביום שני במשחקי מלחמה סביב טייוואן ותיאר אותם כאזהרה נגד "מעשים בדלניים של כוחות העצמאות" של האי.

התרגילים הצבאיים, שאותם מכנה בייג'ינג "חרב משותפת B2024", היו תגובה צפויה לנאומו של נשיא טייוואן לאי צ'ינג-טה בשבוע שעבר, שבו אמר שלסין אין כל זכות לייצג את האי. עם זאת, הוא הציע לשתף פעולה בפורומים בינלאומיים.

פיקוד הזירה המזרחית בצבא העממי של סין אמר שהתרגילים מתקיימים במצר טייוואן ובאזורים מצפון לטייואן, מדרום לה וממזרח לה. בצבא אמרו שזהו "מבצע לגיטימי והכרחי להגנה על ריבונות המדינה והאחדות הלאומית".

הצבא הסיני לא פרסם מתי התרגילים יסתיימו, ופרסם מפה שהראתה תשעה אזורים סביב האי הדמוקרטי שבהם הם נערכים.

לפי הצבא, ספינות קרב ומטוסי קרב מתקרבים לטייוואן "לטווח קרוב מכיוונים שונים", כשהם מתמקדים בסיורים המתרגלים מוכנות קרב מהים ומהאוויר, בחסימת נמלים ואזורים אסטרטגיים ותקיפת מטרות ימיות ויבשתיות.

עם זאת, משחקי המלחמה לא כוללים תרגילים באש חי או אזורים אסורים בטיס. ב-2022, סין שיגרה טילים שחלפו מעל האי בעקבות ביקורה של יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי.

במקביל, משמר החופים של סין הקיף את טייוואן ותרגל סיורי "אכיפת חוק" בסמוך לאיים קטנים יותר שבשליטת טייפה.

מטוסי קרב של טייוואן ממריאים בזמן תרגיל של סין, 14 באוקטובר 2024. רויטרס
מטוסי קרב של טייוואן ממריאים בזמן תרגיל של סין, 14 באוקטובר 2024/רויטרס

בתגובה לפרובוקציה הסינית, טייוואן פרסה כוחות צבא ומשמר חופים, בעוד שהמועצה לביטחון לאומי נפגשה כדי לדון במצב. מזכיר המועצה אמר שבייג'ינג התעלמה מהושטת היד של הנשיא לאי.

"שימוש בכוח צבאי כדי לאיים על מדינות אחרות הוא מנגוד לרוח הכללית של אמנת האו"ם לפתרון מחלוקות בדרכי שלום", הוא אמר לכתבים בטייפה.

התקשורת הסינית דיווחה שחיל הטילים דימה שיגורי טילים, בעוד שמטוסי קרב "פתחו מסדרונות תקיפה אווירית" ומפציצים יצאו למשימות ארוכות טווח.

במקביל, הצבא הפיץ סרטון תעמולה שבו נראית קריקטורה של נשיא טיוואן, שאוזניו צוירו כמו של שטן, כשמטוסי קרב וספינות קרב חגים סביב האי. הסרטון מסתיים באגרוף ההופך לפטיש ולאחר מכן מופיעה חרב המופנית כלפי טייוואן.

הרשויות בטייוואן גינו את משחקי המלחמה וסירובה של סין לשלול שימוש בכוח נגדה כ"פרובוקציות בוטות" המאיימות על השלום והיציבות באזור. בטייפה קראו לבייג'ינג להכיר בקיומה של הרפובליקה של סין - שמה הרשמי של טייוואן - ולכבד את בחירתם של תושביה לחיות תחת שלטון חופשי ודמוקרטי.

ארצות הברית, המספקת לטייוואן נשק במשך שנים, גינתה אף היא את פעולותיה של סין. היא דחקה בה לנהוג בריסון כדי להימנע מהסלמה נוספת במצר טיוואן ובאזור כולו, ואמרה שלא הייתה הצדקה לכך אחרי נאומו "השגרתי" של נשיא טייוואן.

גורם ביטחוני בטייוואן העריך שסין תרגלה הטלת מצור על נמלי טייוואן בצפון האי ובדרומו וחסימת נתיבי שיט בינלאומיים, כמו גם את הדיפתם של כוחות זרים.

בן לאי, העובד במגזר הפיננסי בטייוואן, הביע חשש מתאונה בין הצדדים, אבל הוסיף, בעודו צופה בהמראות של מטוסים מבסיס חיל האוויר בהסינצ'ו: "יש בי אמון מלא במדינה שלנו ובצבא הלאומי שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"מי שמשחק באש - נשרף!"

טייוואן דיווחה ביום ראשון על נושאת מטוסים וספינות סיניות ששטו מדרום אי דרך תעלת באשי האסטרטגית, המפרידה בין טייוואן לפיליפינים ומחברת בין ים סין הדרומי לאוקיינוס השקט.

התקשורת הסינית פרסמה מאז יום חמישי סדרה של כתבות ופרשנויות המגנות את נאומו של הנשיא הטיוואני לאי, וביום ראשון פרסם פיקוד הזירה המזרחית סרטון שבו הוא הכריז שהוא "מוכן לקרב".

העיתון היומי של צבא השחרור של ה-PLA כתב ביום שני כי "מי שמשחק באש - נשרף!".

"כל עוד הפרובוקציות של 'עצמאות טייוואן' נמשכות, פעולות צבא השחרור העממי להגנה על הריבונות הלאומית והשלמות הטריטוריאלית לא ייפסקו", נכתב בעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully