וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות חולים סיעודיים נותרו מופקרים ביישובים בצפון: "אטימות בלתי נתפסת"

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 8:09

ישנם 300 חולים סיעודיים בחצור הגלילית המטווחת שלא יכולים להתפנות למרחבים המוגנים. ראש המועצה, מיכאל קבסה, תוקף את משרדי הממשלה לאחר שלא נענו לבקשותיו לעזור לו לפנות אותם מהמועצה: "אני פונה ודופק על השולחנות כבר חודשים"

שמעון סוויסה, ראש העיר של חצור הגלילית/מעריב

"אטימות בלתי נתפסת", כך מגדיר ראש מועצת חצור הגלילית מיכאל קבסה, את התעלמות משרדי הממשלה אליהם הוא פונה בכדי לפנות מהישוב חולים סיעודיים, "יש לנו כ- 300 חולים סיעודיים בחצור ללא מענה, אלו אנשים שגם אם יש להם מרחב מוגן הם לא יכולים להגיע אליו בזמן הנדרש על פי פיקוד העורף. זה מתסכל מאוד כראש מועצה שאין לי כלים לתת פתרונות ומענים לאוכלוסיות ספציפיות" אמר קבסה.

"אני פונה ודופק על השולחנות כבר חודשים ולצערי יש אטימות בלתי נתפסת", תקף קבסה. "כולם מדברים יפה, אומרים שיסייעו ושום דבר לא קורה. אם לא הייתי מגייס מיליון שקלים מפילנטרופים בחו"ל גם רמת המוכנות הייתה פחות טובה. אנחנו חווים בשבועות האחרונים מטחים רבים ואנחנו מותחים את החבל. אולי מישהו מחכה שיהיו פה חלילה קורבנות כדי לעזור לנו אבל חייבים להתעורר".

שריפה במורדות יער ביריה סמוך לחצור הגלילית, 10 במאי 2024. דוברות כבאות והצלה לישראל, אתר רשמי
שריפה ביער ביריה בעקבות נפילת רקטה, סמוך לחצור הגלילית./אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה לישראל

"אין דרך אחרת - המדינה חייבת לפנות את הקשישים והסיעודיים שאין להם אפשרות להגיע תוך 30 שניות למרחב מוגן", קבע. "אם הם לא מבינים את זה אז שיבואו לכאן ללילה, אני מוכן לארח את השרים והיועצים המשפטיים שלהם כאן על חשבוני, שיגיעו ויחוו מה קורה פה. כולם מתרצים שאנחנו לא בקו 9 ק"מ, אז שיבואו עם היועצים המשפטיים, שיצאו מהלשכה החמימה ויבואו לראות את המציאות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully