וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אנוח עד שתחזור לזרועותיי": משפחות חטופים באירוע בינלאומי לציון שנה למלחמה

עודכן לאחרונה: 14.10.2024 / 3:25

בעצרת הסולידריות השתתפו עשרות שגרירים ודיפלומטים בכירים מרחבי העולם. בין הנואמים, לואיס הר החטוף שחולץ בפעולה צבאית, אביבה סיגל שבעלה בשבי החמאס, שגריר בריטניה בישראל ועוד. אורלי גלבוע, אמה של החטופה דניאלה גלבוע: "עשו מה שהייתם עושים כדיל הציל את ילדכם"

בווידאו: הצהרה והפגנה חטופים. 12.10.24/מערכת ואללה

אמש (ראשון) התקיים אירוע סולידריות עם משפחות החטופים לציון שנה למתקפת 7 באוקטובר, אליו יגיעו משפחות חטופים, עשרות שגרירים ודיפלומטים בכירים. את העצרת הנחה השחקן ליאור אשכנזי שכמעט כל מוצאי שבת מנחה את ההפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב. בתוך כך, נאם באירוע גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.

אורלי גלבוע, אמה של התצפיתנית החטופה דניאלה גלבוע נאמה ואמרה כי "בתי היפה, הטובה, המוכשרת והאוהבת מוחזקת כבת ערובה במשך שלוש מאות שבעים ושלושה ימים. דניאלה חגגה את יום הולדתה ה-20 במנהרות עזה, ואני מבקשת מכם להיזכר איך הייתם כשהייתם בגיל הזה. תסתכלו עליי ותחשבו איך אמא שלכם הגיבה כשלא חזרתם הביתה או התקשרתם כשפשוט הייתם מאחרים. לא רק שחיינו בחושך מוחלט בנוגע למקום שבו בתי נמצאת במשך יותר משנה - הדבר היחיד שאנחנו כן יודעים הוא שהיא בידיים של רוע מוחלט, תחת איום מתמיד של נשק, ובסכנה מתמדת להתעללות מינית ועינויים".

בהמשך, התייחסה לנשים השבויות ואמרה כי "מתוך מאה ואחד בני ערובה, ישנן 13 נשים שעדיין בעזה, מתוכן אנחנו מאמינים ומקווים ש-10 חיות, וכל מה שנותר לנו הוא להתפלל לשלומן. עשר נשים שחיות בפחד מתמיד, בהתעללות ומוחזקות בניגוד לחוק הבינלאומי. לא האו"ם, לא הצלב האדום, ולא אף אחת מהארגונים הרבים לזכויות אדם וזכויות נשים הצליחו לבקר אותן, לבדוק את מצבן הבריאותי, או פשוט לתת לנו מידע בסיסי. אף אחד מהם לא הצליח, ורובם אפילו לא ניסו. במשך שנה, הילדה הקטנה שלי, בגובה מטר וחצי בלבד, מוחזקת כבת ערובה בידי חמאס. אני לא אתן לה להישכח, אני לא אנוח עד שהיא תחזור אליי לזרועותיי".

בסיום דבריה ביקשה מהקהילה הבינלאומית לפעול: "אני לא זקוקה לרחמיכם, אני לא זקוקה למחשבות ולתפילות שלכם, אני מבקשת את פעולתכם המיידית להציל את דניאלה שלי ועוד רבים אחרים. בתום האירוע הזה, או אפילו ברגע זה, היו פעילים. תחשבו איזו פעולה מיידית אתם יכולים לעשות כדי לקדם את שחרורה של דניאלה שלי ושל כל בני הערובה. עשו את מה שהייתם עושים כדי להציל את ילדכם שלכם ועשו את הדבר הנכון".

אורלי גלבוע, אמא של החטופה דניאלה גלבוע נואמת בעצרת לציון שנה למלחמה. אביחי חיים, אתר רשמי
"הדבר היחיד שאנחנו כן יודעים הוא שהיא בידיים של רוע מוחלט". אורלי גלבוע/אתר רשמי, אביחי חיים

סיימון וולטרס, שגריר בריטניה בישראל, נאם ואמר כי "אנחנו עומדים הערב בסולידריות עם משפחות החטופים, כאשר הן מתמודדות עם אבן הדרך הנוראית של שנה מאז 7 באוקטובר. אסור לנו לשכוח את החטופים ואת משפחותיהם, גם על רקע החזיתות החדשות שהסיטו את תשומת הלב העולמית. אנחנו זקוקים לפעולה דחופה. המצב הנוכחי בלתי נסבל. הגיע הזמן לעסקה שתאפשר את חזרתם הבטוחה של החטופים, סיום הלחימה וכניסת סיוע נוסף לעזה ולהבטיח שחמאס לא יגדלו. אנחנו חייבים להחזיר אותם הביתה עכשיו".

עילאי דוד אחיו של אביתר החטוף בעזה: "אני מתעורר כל יום מחדש ללא אחי וזה התזכורת הכי כואבת לכך שהוא נחטף. הוא כבר לא נמצא הרבה זמן כאן. חברים שלו מתים ואביתר נמצא בעזה. הם עדיין רעבים, עדיין בסכנה להוציא אותם להורג. אני יודע שאביתר יחזור הביתה. קחו את הסיפורים שלנו ותעבירו אותם הלאה כי אין לנו עוד הרבה זמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
סיימון וולטרס, שגריר בריטניה בישראל בעצרת סולדריות לציון שנה למתקפת 7 באוקטובא. אביחי חיים, אתר רשמי
"הגיע הזמן לעסקה שתאפשר את חזרתם הבטוחה של החטופים". שגריר בריטניה בישראל/אתר רשמי, אביחי חיים
עילאי דוד אחיו של אביתר החטוף בעזה נואם בעצרת לציון שנה למלחמה. אביחי חיים, אתר רשמי
"חברים שלו מתים ואביתר נמצא בעזה". עילאי דוד/אתר רשמי, אביחי חיים

לואיס הר החטוף ששוחרר במבצע צבאי מסר כי "אני מודה לחיילי צה"ל ומדינת ישראל ששחררו אותי ולמדינת ארגנטינה שנתנה לנו חיבוק חם ואוהב בלתי ניתן לתאר יחד עם אורוגוואי. היינו בעזה במרחק כמה דקות מהבית ומצד שני היינו כל כך רחוקים. לא יכולנו לאבד את התקווה ואסור לנו לאבד את התקווה להחזיר את כל החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully